Οι διαδικασίες για τη μετεγκατάσταση των δραστηριοτήτων και την ανάπλαση της περιοχής αναμένεται να ξεκινήσουν σταδιακά μετά την ψήφιση των ρυθμίσεων για την έκταση 640 στρεμμάτων στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Έτσι, αυτήν τη στιγμή εκπονείται η πολεοδομική μελέτη ανάπλασης, ενώ εξελίξεις θα υπάρξουν για τους τωρινούς ιδιοκτήτες της έκτασης: α) την Εθνική Τράπεζα (254 στρεμ.), β) τη γαλλική Lafarge (117 στρεμ.) και την γ) εταιρεία Oil One (82 στρεμ.). Σύμφωνα με τη διάταξη, προβλέπονται πλέον μόνο χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής και άρα θα πρέπει οι παραπάνω ιδιοκτήτες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας για την αναβάθμιση του δυτικού Πειραιά και την εξασφάλιση σημαντικών αδόμητων χώρων για κοινόχρηστες χρήσεις και χρήσεις αναψυχής. Ταυτόχρονα, φαίνεται να εγκαταλείπεται το σχέδιο για δημιουργία πίστας φόρμουλας 1 στην περιοχή.

Οι ρυθμίσεις

α) «Τη δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας για την αναβάθμιση του δυτικού Πειραιά, με χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής. Έμφαση δίνεται στην ενίσχυση χρήσεων, αυτού του χαρακτήρα, άμεσα συνδεδεμένων με τη λειτουργία του αστικού ιστού και στην χωροθέτηση συμπληρωματικών χρήσεων της αναψυχής προς το θαλάσσιο μέτωπο, ενδοχώρας και παραλιακού μετώπου με τη δημιουργία εκτεταμένου πάρκου πρασίνου, που θα προκύψει στο μεγαλύτερο ποσοστό από την εφαρμογή εργαλείων πολιτικής γης και εισφορών, όπως αυτά καθορίζονται από την πολεοδομική μελέτη ανάπλασης που εκπονείται από το δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας. Η χρήση αναψυχής θα εφαρμοστεί μετά την εξειδίκευσή της από την πολεοδομική μελέτη. Ο μέγιστος συντελεστής δόμησης που είναι δυνατόν να καθοριστεί από την πολεοδομική μελέτη ορίζεται σε 0,15 επί της συνολικής έκτασης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

β) Την εξασφάλιση σημαντικών αδόμητων χώρων για κοινόχρηστες χρήσεις και χρήσεις αναψυχής στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής κοινόχρηστου.

γ) Την προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές στις ανωτέρω χρήσεις δραστηριότητες, οι οποίες ανάγονται στην ιστορικότητα, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της περιοχής.

δ) Την εξασφάλιση αποτελεσματικής προσπέλασης με μέσα σταθερής τροχιάς για την εξυπηρέτηση του Πειραιά, αλλά και για τη σύνδεση της περιοχής με το δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας».

Επίσης, προτείνεται για το σύνολο της έκτασης συντελεστής δόμησης 0,15.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης