Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, εγκρίθηκε σήμερα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η συμφωνία για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.

Η συγκεκριμένη συμφωνία γίνεται μέσω Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε – ΣΕΠ Α.Ε. και τελούσε όλο το διάστημα υπό την προσωπική εποπτεία και ευθύνη του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό της σχέδιο, περιλαμβάνονται επενδύσεις ύψους 230 εκατ. Ευρώ και ειδικότερα: (α) η κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, (β) η κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) η αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Σημειώνεται ότι με την επένδυση αυτή δημιουργούνται 700 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 1.500 έμμεσες, ενώ, παράλληλα, διασφαλίζεται η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού, το οποίο πλέον αναμένεται ανακτήσει κυρίαρχο ρόλο μεταξύ των λιμανιών όλης της Μεσογείου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης εξερχόμενος του Δ.Σ. ΟΛΠ προέβη στην εξής δήλωση:
«Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς, διότι είναι η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στη χώρα μας στα χρόνια της κρίσης. Σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη μεγάλων ξένων επενδυτών στη χώρα μας, ενώ παράλληλα δίνει στο λιμάνι του Πειραιά τη δυνατότητα να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Να αυξήσει, δηλαδή, τη δυναμικότητά του από τα 3,7 εκ εμπορευματοκιβώτια στα 6,2 εκ εμπορευματοκιβώτια ετησίως.
Στόχος μας ήταν πάντοτε να αξιοποιήσουμε τις λιμενικές υποδομές προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας, ανοίγοντας ορίζοντες προς το εξωτερικό. Αυτός ήταν ένας στόχος ο οποίος στην αρχή αμφισβητήθηκε, αλλά σήμερα η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά θεωρείται ένα κορυφαίο παράδειγμα επιτυχημένης προσέλκυσης ξένων επενδύσεων.
Προσωπικά, αισθάνομαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί όλη αυτή η πορεία έγινε επί υπουργίας μου, αφού στην αρχή υπήρχε μόνο η προφορική δέσμευση ανάμεσα στον Έλληνα Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, και τον Κινέζο ομόλογό του, όταν και συμφώνησαν να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα επεκταθεί η παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.
Παράλληλα, σχετικά με την διαπραγμάτευση που έγινε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θέλω να διευκρινίσω ότι είχαμε θέσει από νωρίς τον όρο ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα τελούσε υπό την προκαταρκτική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το κάναμε αυτό διότι δεν θέλαμε στο μέλλον να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία για ενδεχόμενες κρατικές ενισχύσεις ή παραβίασης των όρων που επιβάλει η Ε.Ε. για τη διαφάνεια στην κατάρτιση τόσο μεγάλων συμβάσεων. Όντως, οι απαντήσεις που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ακριβώς αυτό: Ότι υπήρξε μια σοβαρή, ουσιαστική και συστηματική τεκμηρίωση που επιβεβαιώνει τη συμβατότητα αυτής της συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.
Επίσης, θέλω να επισημάνω την επιχειρηματολογία που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε πάρα πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιεί: Ότι δηλαδή μία χώρα που βρίσκεται σε κρίση και από την οποία ζητάμε να αυξήσει το ΑΕΠ της προσελκύοντας ξένες επενδύσεις, δεν μπορεί αυτές να “κολλάνε” στα γρανάζια της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών και για μακρύ χρονικό διάστημα να μην υπάρχει θετική ή αρνητική απάντηση. Ήταν η προσωπική του παρέμβαση που οδήγησε στην αποστολή των απαντήσεων, των τεκμηριωμένων απαντήσεων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Γενική Διεύθυνση της Εσωτερικής Αγοράς τόσο σύντομα.
Η αύξηση που έχει δείξει ο ΟΛΠ τα τελευταία χρόνια στα εμπορευματοκιβώτια δείχνει ότι υπάρχει ακόμα πολύ μεγάλο περιθώριο για την ανάπτυξη όλων, γενικά των υποδομών της χώρας.
Η χώρα πρέπει να αξιοποιήσει την γεωστρατηγική της θέση, ιδιαίτερα στη σημερινή περίοδο γεωπολιτικής ανασφάλειας σε όλες τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Τώρα είναι η ευκαιρία να γίνουμε πραγματικά η πύλη εισόδου εμπορευμάτων της Ευρώπης και η πύλη των εξαγωγών της Ευρώπης.
Η σύνδεση του λιμανιού με το τρένο, που έγινε μόλις τον τελευταίο χρόνο, εγγυάται πλέον ότι τα εμπορεύματα που φτάνουν στον Πειραιά μπορούν να φτάσουν γρηγορότερα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. Και, βέβαια, αντίστοιχα τα εμπορεύματα που φεύγουν από τα εργοστάσια της Ευρώπης μπορούν να φύγουν πολύ πιο γρήγορα, φθηνά και με ασφάλεια από το λιμάνι του Πειραιά προς όλους τους προορισμούς του κόσμου.
Θεωρούμε ότι μέσα από την αξιοποίηση των στρατηγικών πλεονεκτημάτων της χώρας θα δώσουμε απάντηση στα αναπτυξιακά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δήλωση Παναγιώτη Λαφαζάνη, Βουλευτή Β΄ Πειραιά & Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ και Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή Α΄ Πειραιά & Νησιών
& Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με το θέμα του λεγόμενου «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ Ο.Λ.Π. και COSCO»:

Η κυβερνητική εμμονή να επικυρωθεί, μετά και από τη φερόμενη ως έγκριση της ΕΕ, ο λεγόμενος «φιλικός διακανονισμός» με την Cosco, αποτελεί μια προνομιακή και άκρως επιζήμια για το δημόσιο παραχώρηση προς την τελευταία και συνιστά μέγα σκάνδαλο. Στην ουσία, μέσω της μεθόδευσης του «φιλικού διακανονισμού», η κυβέρνηση εκχωρεί φωτογραφικά και έναντι «ανύπαρκτου» τιμήματος, στην Cosco, όλο το λιμάνι του Πειραιά, αφού μετά από αυτόν το σκανδαλώδη διακανονισμό, ακυρώνεται στην πράξη κάθε ίχνος διαγωνιστικής διαδικασίας, για μια ούτως ή άλλως απαράδεκτη εκποίηση, του στρατηγικότερου λιμανιού της χώρας.

Η κυβέρνηση, δεν έχει κανένα δικαίωμα και καμία νομιμοποίηση να προβαίνει σε πράξεις και αποφάσεις που ξεπουλάνε τη χώρα και υποθηκεύουν το μέλλον της, ενώ το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π., εντεταλμένο να προασπίσει το λιμάνι του Πειραιά και το δημόσιο και κοινωνικό προσανατολισμό του, δε διαθέτει καμία εξουσιοδότηση να τις επικυρώνει, παραβιάζοντας το καθήκον του και κάθε έννοια νομιμότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα υπερασπίσει και τώρα ως αντιπολίτευση και γρήγορα ως κυβέρνηση και με όλα τα δημοκρατικά μέσα που διαθέτει, το δημόσιο χαρακτήρα και τον κοινωνικό προσανατολισμό του λιμανιού του Πειραιά, μέσα από ένα σχέδιο ανασυγκρότησης και αναβάθμισής του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης