Η Ρόμπιν Ράιτ στον ρόλο της … Ρόμπιν Ράιτ, δέχεται μια περίεργη προσφορά από ένα στούντιο- να πουλήσει την κινηματογραφική της ιδιότητα: θα τη σκανάρουν και θα την αποτυπώσουν ψηφιακά, έτσι ώστε οι ρέπλικες της να πρωταγωνιστούν σε όλων των ειδών τις χολιγουντιανές παραγωγές. 

Το αντάλλαγμα είναι ένα αστρονομικό χρηματικό ποσό, και η συμφωνία ότι θα μείνει για πάντα νέα. Το συμβόλαιο έχει ισχύ 20 χρόνια.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
«Την πρώτη φορά που διάβασα το μυθιστόρημα του Λεμ, ήμουν 16 χρονών, και το ερωτεύτηκα. Το ξαναδιάβασα ενώ σπούδαζα σκηνοθεσία, και τότε αποφάσισα ότι θα ήθελα να του δώσω εικόνα. Μόνο μετά την εντρυφή μου στο animation, που ακολούθησε του Βαλς με το Μπασίρ, έγινε πιο σαφής η υλοποίηση του στο μυαλό μου. Μου πήρε ένα χρόνο να γράψω το σενάριο, ήταν πολύ μακρυά από το πρωτότυπο κείμενο, αλλά το μυθιστόρημα υπήρξε σταθερό σημείο αναφοράς καθ΄όλη τη διάρκεια. Πιστεύω ότι το πνεύμα του μυθιστορήματος αποτελεί μεγάλο κομμάτι της ταινίας, και είναι παρών στο animated μέρος της.  Όταν μεταφέρεις στη μεγάλη οθόνη ένα κλασικό μυθιστόρημα, θα πρέπει να νοιώθεις αρκετά γενναίος, ώστε να είσαι ελέυθερος και να μη σε παγιδεύει το κείμενο. Έψαχνα μια νέα διάσταση στο κείμενο, η αλληγορία της κομμουνιστικής περιόδου έπρεπε να απεικονιστεί στο παρόν, ενώ η χημική δικτατορία, μετατράπηκε στην ταινία στην κινηματογραφική βιομηχανία. Το θέμα μιας ηθοποιού που μεγαλώνει και χάνει την αίγλη της, ήταν απλά θέμα διαδικασίας».
Άρι Φόλμαν
Το «Πέρα από το Όνειρο», έφερε κοντά αρκετές χώρες για την υλοποίηση του: Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Ισραήλ. 
Οι σκηνές ζωντανής δράσης γυρίστηκαν στην έρημο Μοτζάβε της Καλιφόρνια, καθώς και στο Λος Άντζελες, το Βερολίνο και τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία. 
Το animation της ταινίας, αποτελεί φόρο τιμής στην καταπληκτική δουλειά των αδερφών Φλέισερ, που τη δεκαετία του ’30 δημιούργησαν τους κλασικούς χαρακτήρες του Ποπάι, της Μπέτυ Μπου, και τον πρωτότυπο Σούπερμαν. Για να επιτευχθεί το animation, απαιτούνταν 1.200 σκίτσα το λεπτό, δηλαδή περίπου 60.000 σκίτσα για το σύνολο της ταινίας. 
Το storyboard έγινε στο Ισραήλ, στο Λουξεμβούργο, στις Βρυξέλλες, στο Βερολίνο, στο Αμβούργο και στην Πολωνία.  Ο χρωματισμός με γκουάς, έγινε στην Πολωνία, τις Φιλιπίννες, την Ουκρανία, την Ινδία και την Τουρκία. Το post-production έγινε στο Ισραήλ, το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο. Συνολικά  200 animators σε οχτώ διαφορετικές χώρες συνεργάστηκαν για το σύνολο των 55 λεπτών της ταινίας σε animation.

Πηγή: Filmbulletin.gr
Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης