Η τιμή της βενζίνης

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010, 19:19
Ευάγγελος Μυγδάλης
Η τιμή της βενζίνης
Μέσα σε όλα τα κακά που μας βρήκαν είναι και η τιμή της βενζίνης. Η ανικανότητα αυτού του κράτους να εισπράξει τα χρήματα που του ανήκουν το κάνει να γίνεται ακόμα πιο άδικο, πιο ανάλγητο, πιο αδηφάγο, και πιο επικίνδυνο για τον απλό πολίτη. Καταφεύγει στους έμμεσους φόρους, μέσα από τους οποίους φορολογούνται με το ίδιο ποσό οι εργάτες και οι εργοδότες, οι συνταξιούχοι και οι εφοπλιστές. Τελικά, ο έμμεσος φόρος είναι άμεσος για το φουκαρά και έμμεσος μόνο για τον πλούσιο. Σιγά μην καταλάβει την τιμή της βενζίνης ο Κόκκαλης και ο Λάτσης. «Μπλέξαμε» όμως, δεν μας παίρνει να κάνουμε κήρυγμα και κριτική, λύση «εδώ και τώρα» ζητάει ο κόσμος και πού να τη βρούμε… Όπως μας στρώσανε, όμως, θα κοιμηθούμε. Επειδή δεν στρώσαμε εμείς ή μάλλον όχι μόνον εμείς. Τι να κάνουμε λοιπόν τώρα; Να πιάσουμε κουβέντα με το βενζινά και να του αναπτύξουμε μια θεωρία για τους άδικους έμμεσους φόρους; Θα μας διαολοστείλει και θα ’χει και δίκιο. Άσε που μπορεί να μας φέρει και τη μάνικα στο κεφάλι αν είναι νευρικός… Από την άλλη, να πιάσουμε τον πολιτικό και να του πούμε ότι είναι ψεύτης και άδικος, να πιάσουμε έναν από αυτούς τους μεγάλους στις Βρυξέλλες και να του πούμε «γιατί τη βενζίνη, ρε κουμπάρε». Δεν πρόκειται να μας ακούσουν, είναι αδύνατη η φωνή μας, θα μας… γράψουν. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να λειτουργήσουμε και εμείς στοιχειωδώς με αυτούς τους ληστρικούς νόμους της ελεύθερης αγοράς. Οικονομία αιματηρή, μετράμε στην τσέπη τα κέρματα και βάζουμε βενζίνη μετά… φόβου Θεού, ήγουν με το σταγονόμετρο. Και ψάχνουμε και τις τιμές. Όχι μόνο για οικονομία δική μας, αλλά και για αμοιβή του επαγγελματία που προσπαθεί να βοηθήσει την κατάσταση. Ας μου επιτραπεί εδώ μια παρένθεση. Δεν βοηθάμε και εμείς, τα ΜΜΕ, σε αυτό. Δεν προβάλλουμε τη φθηνή βενζίνη, αλλά την… ακριβή. Δεν βοηθάμε τον καταναλωτή γράφοντας τους νομούς της επικράτειας με τα ακριβά καύσιμα, αλλά δίνοντάς του οδηγίες πού θα βρει φθηνή βενζίνη: «Πριν πας Θεσπρωτία, φούλαρε στο Αγρίνιο γιατί στην Ηγουμενίτσα θα σε σφάξουν» ή «πριν επιβιβαστείς για Ρέθυμνο, γέμισε βενζίνη στον Πειραιά γιατί στην Κρήτη στην έχουνε στημένη κάτι μουστακαλήδες Κρητικοί με τη μάνικα…».

Σαν δεδομένο, λοιπόν, πρέπει να πάρουμε μια ιδιομορφία που ισχύει στην ελληνική αγορά καυσίμων. Όλοι οι πρατηριούχοι εφοδιάζονται με ίδια ποιότητα βενζίνης ή πετρελαίου, από τα δύο ελληνικά διυλιστήρια. Άλλο μαγαζί, για καλύτερη ή φθηνότερη βενζίνη δεν υπάρχει, η τιμή και η ποιότητα της βενζίνης εξαρτάται από το βενζινάδικο και όχι από το σήμα της εταιρίας ή τις διαφημιστικές μπούρδες που πετούν στον αέρα οι αεριτζήδες για να παρασύρουν τον καταναλωτή, δηλαδή εμάς. Αν η βενζίνη που παράγει το κράτος είναι καλή, θα προστατευτεί το περιβάλλον και ο κινητήρας, αν δεν είναι, κανένα μαντζούνι πρόσθετο δεν μας σώνει και ούτε υπάρχει καμιά μαγική δύναμη να μεταβάλλει το Χιουντάι σε Πόρσε.

Τουτέστιν, όπως σε όλους τους κλάδους έτσι και εδώ υπάρχουν οι καλοί επαγγελματίες, οι τεμπέληδες και οι απατεώνες και αυτό δεν έχει καμιά σχέση με την τιμή. Κανείς δεν σου εγγυάται ότι αν βάλεις ακριβή βενζίνη θα είναι και ανόθευτη. Μπούρδες. Το πρόβλημα λοιπόν είναι δικό μας, να επιλέξουμε το σωστό επαγγελματία. Και σωστός είναι αυτός που προσδοκά κέρδη από την υψηλή κατανάλωση, οι νόμοι της αγοράς δεν είναι μόνον αμείλικτοι για τον καταναλωτή, και για τον έμπορο ίδιοι και χειρότεροι είναι. Πρέπει να βρέξεις κώλο για να φας ψάρι, λέει ο λαός και δεν έχει άδικο. Αυτό ισχύει κυρίως για τον πρατηριούχο, ας το έχουμε υπόψη μας όταν φουλάρουμε. Για του λόγου το αληθές, υπάρχει ένας βενζινάς στη λεωφόρο Καβάλας, στον Ασπρόπυργο, ο οποίος, εκτός από φθηνή βενζίνη και πάρα πολλή δουλειά, έχει και μια τεράστια επιγραφή για χρόνια, ένα στοίχημα, ούτως ειπείν. Γράφει: «Θα κερδίσει είκοσι εκατομμύρια όποιος αποδείξει ότι έχει καλύτερα καύσιμα από τα δικά μας». Φυσικά ποτέ κανείς δεν τόλμησε να διεκδικήσει το μεγάλο ποσό του στοιχήματος. Όχι επειδή δεν το θέλει, αλλά επειδή ο πανέξυπνος πρατηριούχος ξέρει πολύ καλά ότι δεν μπορεί κανείς να έχει καλύτερα καύσιμα, επειδή όλα είναι της ίδιας ακριβώς ποιότητας. Και προκαλώντας τη λογική του καταναλωτή, κάνει «δουλειές με φούντες»!

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010, 19:19