Από τον Μάκη Σεριάτο

Η μεγάλη «εκλογική» νίκη του φόβου από τον covid19 και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ ήταν πρωτοφανής. Το αποτέλεσμα δεν είναι η νίκη των δημοκρατικών αλλά η πρωτοφανής απόφαση των πολιτών να συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία. Η ελπίδα για αλλαγή είναι το καλύτερο αντίδοτο στον φόβο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εξέλιξη της πανδημίας και οι αντιδράσεις του προέδρου των ΗΠΑ ήταν το βασικό περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τους τελευταίους έξι μήνες στις ΗΠΑ.

Η επικοινωνιακή πίεση μέσω του κινητού η του τάμπλετ για την συμμετοχή στις εκλογές ήταν πρωτοφανής και από τα δυο κόμματα και απέδωσε. Κι αυτό γιατί οι έρευνες δείχνουν πως είναι  πολύ διαφορετική η συμπεριφορά μας απέναντι σε ένα μήνυμα μέσω της τηλεόρασης από αυτό που μας έρχεται από έναν «φίλο» που εμείς έχουμε επιλέξει, στο κινητό μας, όπου κι αν βρισκόμαστε και άρα συχνότερα και πιο προσωπικά από ότι μπορεί να κάνει οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας.

Έτσι, η πολιτική επένδυση με διαφορετικών τύπων «διαφημίσεις» συνεισέφεραν στα έσοδα στην Google, στο YouTube και  στο FB.Έτσι κατάφεραν και   ξεπέρασαν τα  63 δισ. έσοδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα τελευταία χρόνια, όλο και  περισσότερες μάρκες στρέφονται στο διαδίκτυο για να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους. Η φορητότητα των συσκευών, η αμφίδρομη δυνατότητα να αντιδράσει ο αποδέκτης ενός μηνύματος είναι μοναδικά χαρακτηριστικά για το μάρκετινγκ.

Αν και πραγματικός νικητής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το περιεχόμενο, όλα συντελούν στο να μεγαλώνουν τα διαφημιστικά έσοδα των Google, Facebook και YouTube. Σύμφωνα με την ανάλυση της Compar Acciones, οι τρεις κολοσσοί συγκέντρωσαν συνολικά 63,3 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημιστικά έσοδα το τρίτο τρίμηνο του 2020. Επίσης, η συνολική δαπάνη εκτοξεύτηκε το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 56,4%. Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα της Google για το τρίτο τρίμηνο ήταν 46,2 δισ. δολάρια, ενώ τα διαφημιστικά έφτασαν τα 37,09 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με τα 33,79 δισ. δολάρια της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Αντίστοιχα, τα διαφημιστικά έσοδα του ΥouTube ήταν 5,04 δισ. δολάρια (3,8 το 2019), μια αύξηση του 32%, ενώ του Facebook ήταν 21,5 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 22%.

  Και ενώ αυτά συμβαίνουν στον ψηφιακό κόσμο, η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη, εξαιτίας της πτώσης εσόδων στα «παραδοσιακά» μέσα, παρουσιάζει μείωση κατά 9% το 2020. Ωστόσο, το 2021 αναμένεται πως θα σημειώσει συνολική αύξηση 5% λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο, αν το επιτρέψει ο Covid-19.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης