Όταν σταδιακά εδώ και δεκαετίες, έχει χαθεί ό,τι πράσινο υπάρχει γύρω από την Αθήνα, προφανώς και η πόλη επηρεάζεται άσχημα. Την δεκαετία του 1950, οι υψηλοί συντελεστές δόμησης, σε συνδυασμό με την αντιπαροχή και τη συνεχή οικοδομική δραστηριότητα,  αρχίζουν να διαμορφώνουν την τσιμεντούπολη.  Αυτό μεταφράζεται, σε απρόσωπα και αφιλόξενα τσιμεντένια κουτιά, περιοχές που πνίγονται πίσω από ψηλά κτίρια και πολυκατοικίες, οι οποίες μεταβάλλουν ολοκληρωτικά τον πολεοδομικό ιστό, εξαφανίζουν τη γειτονιά και τελικά αναιρούν την ίδια την πόλη.  Κατά πολλούς , την δεκαετία του 1950 δεν υπήρχε μακροπρόθεσμο ουσιαστικό σχέδιο , αλλά πελατειακές σχέσεις.

Περιορισμένο πράσινο, λιγοστοί ελεύθεροι χώροι, πυκνή δόμηση, ψηλά κτίρια με στενούς δρόμους που δημιουργούν «αστικά φαράγγια» πνίγοντας τον αερισμό της πόλης, έντονο κυκλοφοριακό, πολύ τσιμέντο και άσφαλτος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα αυτά μαζί δημιουργούν μια εκρηκτική συγχορδία στην οποία βρίσκει χώρο να αναπτυχθεί το ατμοσφαιρικό φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας.            Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάποια είδη δέντρων, όπως τα πλατάνια ή οι μουριές, έχουν την ιδιότητα να μειώνουν τη θερμοκρασία έως 5 βαθμούς και αντίστοιχα να αυξάνουν τη σχετική υγρασία έως 20-30%. Γι’ αυτό το λόγο, τα τελευταία χρόνια, επιλέγεται η φύτευση συγκεκριμένων δέντρων σε πεζοδρόμια, πάρκα και πλατείες.

Με τη δημιουργία των χώρων πρασίνου στον Βοτανικό , στα πλαίσια του έργου της διπλής ανάπλασης, συμπληρώνεται ο νοητός κύκλος των πράσινων μεγάλων «πνευμόνων» της πόλης (Λυκαβηττός, Εθνικός Κήπος, Ακαδημία Πλάτωνος κλπ.) συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο καθοριστικά στη θωράκιση και ανθεκτικότητα της Αθήνας έναντι των συνεπειών της κλιματικής κρίσης και των επιπτώσεων από την καταστροφή του φυσικού πλούτου της Πάρνηθας.

Στον πυρήνα του σχεδίου βρίσκεται η δημιουργία του μεγαλύτερου αστικού πάρκου που έχει δημιουργηθεί στην Αθήνα τα τελευταία περίπου εκατό χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για 215 στρέμματα πρασίνου σε μία συνολική έκταση 260 στρεμμάτων. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του πάρκου, σημειώνεται ότι το Πεδίον του Άρεως που είχε διαμορφωθεί το 1934, είναι έκτασης 277 στρεμμάτων (μαζί με τον Λόφο Φινόπουλου).

Η μαζική φύτευση στις στέγες πολυκατοικιών , οι κατακόρυφοι κήποι στις όψεις των κτιρίων, η αποκατάσταση των θαμμένων ποταμών είναι καίριες παρεμβάσεις που θα έδιναν ανάσες στην πόλη.

Μπορεί πολλοί να θεωρούν την πρωτεύουσά μας, μια πόλη γεμάτη καυσαέριο, όμως η Αθήνα διαθέτει πολλά πάρκα, τα οποία πέραν του ότι είναι πνεύμονας πρασίνου για την πόλη, προσφέρονται για να τα επισκεφθείς αν θέλεις να ξεφύγεις λιγάκι από τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας. Στα συγκεκριμένα πάρκα, θα πρέπει να φυτευτούν περισσότερα δέντρα πνεύμονες πρασίνου στοχευμένα, κατόπιν εισηγήσεως των ειδικών.

Ειδικοί προτείνουν διαχρονικά , την συνεργασία του Δήμου , της περιφέρειας και του Κτηματολογίου για την αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων κτιρίων , τα οποία    αποτελούν εστία μόλυνσης  και αποδεδειγμένα δεν διαθέτουν ιδιοκτήτη  – κληρονόμο.

Με ένα σμπάρο τρία τρυγόνια: Απομάκρυνση παλιών και ακαλαίσθητων κτηρίων από τη γειτονιά, απελευθέρωση χώρου, δημιουργία χώρου πρασίνου.          Περίπου 3.000 ακίνητα στο Δήμο Αθηναίων, εμφανίζονται επίσημα από το Κτηματολόγιο ως αγνώστου ιδιοκτήτη ακίνητα.  Τα ακίνητα αυτά, ρημάζουν και πρέπει να αξιοποιηθούν προς όφελος των κατοίκων του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης.    Απαιτείται συνεργασία με το Κτηματολόγιο και νομοθετική πρωτοβουλία από το αρμόδιο υπουργείο.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα αποδοτικές τεχνικές ανάσχεσης της αστικής υπερθέρμανσης, όπως οι σύγχρονες τεχνολογίες υπέρψυχρων υλικών που παρουσιάζουν σχεδόν τριπλάσιο δυναμικό θερμικής ανάσχεσης αλλά και σύγχρονες τεχνολογίες αστικού πρασίνου. Η εφαρμογή τους μειώνει τη μέγιστη θερμοκρασία της πόλης έως και 4 βαθμούς.  Το φαινόμενο όμως δεν απασχολεί μόνο την Αθήνα. Η βασική διαφορά, είναι ότι η πλειονότητα των πρωτευουσών , είχε σχεδιαστεί εξαρχής, με ένα μακροπρόθεσμο βιώσιμο σχέδιο.

Στην Σιγκαπούρη τοποθετήθηκε ένα υπόγειο σύστημα ψύξης του νερού, το μεγαλύτερο του κόσμου, για την ψύξη μιας σειράς δημόσιων συγκροτημάτων. Πρόκειται για ένα σύστημα που είναι 40% αποδοτικότερο σε σχέση με τον κλιματισμό, ικανό να δροσίσει 24.000 κατοικίες σε έναν χρόνο. Η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα με τη χρήση αυτού του συστήματος ισοδυναμεί με την απομάκρυνση 10.000 αυτοκινήτων από τους δρόμους της πόλης. Στο Βερολίνο, στην περιοχή του Ζωολογικού Κήπου (Tiergarten) έχει δημιουργηθεί πάρκο πρασίνου 210 εκταρίων, το οποίο συνοδεύεται από μικρότερα γειτονικά πάρκα στις γύρω περιοχές. Η παρέμβαση αυτή είχε ως αποτέλεσμα η περιοχή να εμφανίζει δείκτη φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας ίσο με 4,53 ◦C, σε αντίθεση με άλλες περιοχές που πλησιάζουν τους 10 ◦C.

Η Μαδρίτη χτίζει έναν τεράστιο αιολικό κήπο που αναμένεται ότι θα μειώσει τη θερμοκρασία της πόλης κατά 4 βαθμούς. Το γραφείο αστικής σχεδίασης και αρχιτεκτονικής τοπίου West 8 και η τοπική αρχιτεκτονική εταιρεία Porras Guadiana κέρδισαν έναν διεθνή διαγωνισμό σχεδιασμού για την κατασκευή του πάρκου 14,5 εκταρίων που θα πρέπει να ανοίξει έως το 2025. Ο κήπος θα είναι φτιαγμένος σε σπειροειδή δομή από βρύα και φτέρες που θα υψώνονται πάνω από τις κορυφές των δέντρων για να πιάσουν πιο δροσερά αεράκια. Μόλις συλληφθεί ο αέρας, ο κήπος θα βοηθήσει να διασκορπιστεί ο αέρας και στις γύρω περιοχές.

Εάν ο νέος αιολικός κήπος επιτύχει να δημιουργήσει μια ευχάριστη και υποφερτή ατμόσφαιρα για τους κατοίκους, μπορεί να σημαίνει ότι λιγότεροι από αυτούς πρέπει να βασίζονται στον κλιματισμό ή να εγκαταλείψουν την πόλη για να ξεφύγουν από τη ζέστη, συντελώντας περαιτέρω στη μείωση του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας. Στη Βιέννη δημιουργήθηκε χάρτης με βάση δορυφορικά δεδομένα και κυκλοφόρησε από τον δήμο της πόλης. Προορίζεται να χρησιμεύσει ως επιχειρησιακό εργαλείο από το υπουργείο Πολεοδομίας και άλλες αρχές για την εφαρμογή μέτρων στις γειτονιές που είναι πιο ευάλωτες σε θερμικά συμβάντα. Η ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την Ecoten Urban Comfort έδειξε ότι, εάν δεν ληφθούν μέτρα, η θερμοκρασία στη Βιέννη θα αυξηθεί κατά 8°C έως το 2050.

Ο χάρτης δίνει πληροφορίες για υψηλές θερμοκρασίες στη Βιέννη και τις περιοχές με χαμηλή βλάστηση και υδάτινα σώματα στις οποίες θα μπορούν να κατευθύνονται ευάλωτα άτομα. Στο Μιλάνο, στις περιοχές που έχουν πάρκα (το πάρκο του Σεμπιόνε και οι Κήποι της Πόρτα Βενέτσια) ο δείκτης φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας είναι ίσος με 4,3 ◦C και 5,2 ◦C, σε αντίθεση με άλλες περιοχές, όπως το Duomo, η Porta Vigentina και η Porta Ticinese, όπου ο δείκτης του φαινομένου ξεπερνάει τους 9 ◦C. Αντίστοιχες διαφορές έχουν παρατηρηθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, στις επιμέρους περιοχές όπου έχουν δημιουργηθεί θύλακες πρασίνου, όπως το Μπάρι, το Αλικάντε, το Παρίσι και το Λονδίνο.

Οι πολεοδόμοι παγκοσμίως πλέον αναγνωρίζουν ότι οι δρόμοι πρέπει να είναι σχεδιασμένοι για τους ανθρώπους και όχι για τα αυτοκίνητα. Στις Πρωτεύουσες των κρατών , τις τελευταίες δεκαετίες , δημιουργούνται όλο και περισσότεροι ποδηλατόδρομοι και τα αυτοκίνητα στο κέντρο των πόλεων , ολοένα μειώνονται.

Η ολοκλήρωση της νέας γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα , όπου θα εξυπηρετούνται επιτέλους πυκνοκατοικημένες περιοχές και εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες , θα βοηθήσει αισθητά στην μείωση των οχημάτων. Το υπουργείο υποδομών θα πρέπει να δημιουργήσει υπόγειους χώρους στάθμευσης μεγάλης χωρητικότητας στους υπό κατασκευή σταθμούς Μετρό, εκτός κέντρου. Παράλληλα αναζητείται τρόπος ενίσχυσης του συγκοινωνιακού έργου των λεωφορείων, καθώς το πρώτο μέρος του διαγωνισμού για την προμήθεια 770 λεωφορείων για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη (ύψους 383 εκατ. ευρώ) προκηρύχθηκε από το υπουργείο υποδομών.

Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε ο δήμαρχος Αθηναίων προς το υπουργείο υποδομών, περιλαμβάνεται η άμεση σύσταση ενός ενιαίου Φορέα που θα «καταργεί» την πολυαρχία και τη διασπορά αρμοδιοτήτων. Ο Φορέας που θα συσταθεί υπό τη διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι αρμόδιος για όλα και σε αυτόν θα συμμετέχουν ενεργά όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με τον σχεδιασμό και τη λειτουργία των μετακινήσεων στην Αθήνα.       Για την ασφάλεια της κυκλοφορίας όλων και ιδιαίτερα των πεζών και οδηγών δικύκλων (μοτοσυκλέτες και ποδήλατα) ,κρίνεται απαραίτητη η θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χιλιομέτρων ανά ώρα σε όλο το οδικό δίκτυο του Δήμου Αθηναίων (όπως σε αρκετές πόλεις στην Ευρώπη: Παρίσι, Βρυξέλλες, κλπ.) με εξαίρεση κάποιες κεντρικές αρτηρίες.

Για ορισμένες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, εν τω μεταξύ, η κυριαρχία των αυτοκινήτων στους δρόμους έχει τελειώσει προ πολλού. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Κοπεγχάγη. Όταν στις αρχές της δεκαετίας του ‘60 κιόλας οι αρχές ανακοίνωσαν τα σχέδια για πεζοδρόμηση του κεντρικού εμπορικού δρόμου της, είχαν γίνει μαζικές διαδηλώσεις.

Έκτοτε δόθηκε έμφαση σε ποδηλατόδρομους και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σήμερα, ένας αυξανόμενος αριθμός πόλεων διεθνώς , προσπαθεί σε ορισμένες γειτονιές να απαλλαγεί από τα αυτοκίνητα και για να το πετύχουν αυτό ενισχύουν τη χρήση προστίμων, καλύτερου αστικού σχεδιασμού, νέων εφαρμογών και, στην περίπτωση του Μιλάνου, ακόμη και επιδοτήσεων προς τους πολίτες ώστε να αφήσουν το αυτοκίνητό τους σταθμευμένο στο σπίτι και να μετακινούνται με το τρένο. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πόλεις όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και οι Βρυξέλλες έχτισαν νέα δίκτυα ποδηλατοδρόμων και δημιούργησαν περισσότερο χώρο για τους πεζούς.

Από το 2019 έως και το 2022, ο αριθμός των ζωνών χαμηλών εκπομπών στις ευρωπαϊκές πόλεις αυξήθηκε κατά 40%, σύμφωνα με την Clean Cities Campaign. Το 2020, περισσότερες από 960 πόλεις της ΕΕ συμμετείχαν στη Διεθνή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, με δεκάδες αργότερα να θεσπίσουν πολιτικές που απαγορεύουν τα αυτοκίνητα από τα κέντρα των πόλεων μία φορά το μήνα. Στη Μαδρίτη έχει ήδη απαγορευτεί η μετακίνηση με αυτοκίνητο σε ορισμένους δρόμους της πόλης, και αυτό το μήνα το μέτρο αυτό θα επεκταθεί σε ακόμα περισσότερους. Στους δρόμους αυτούς εξακολουθεί να επιτρέπεται στους κατοίκους που διαμένουν στην περιοχή να οδηγούν.

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ:  Ασφαλείς γειτονιές της Αθήνας – Απαραίτητος ο  Αστυνομικός της γειτονιάς:                                       

Ο αστυνομικός της γειτονιάς είναι ένας από τους τρεις άξονες της λεγόμενης «κοινωνικής αστυνόμευσης», που αποσκοπεί κυρίως στην εξυπηρέτηση του πολίτη και όχι τόσο στην καταστολή. Καταγράφει τα προβλήματά , καταγγέλει πράξεις ή παραλείψεις και συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές για την επίλυσή προβλημάτων. Συγκεντρώνει πληροφορίες και στοιχεία και ενημερώνει σχετικά την Υπηρεσία του. Ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του υπουργείου προστασίας του Πολίτη και όχι του δήμου, όχι της περιφέρειας.

Οι άλλοι δύο άξονες είναι οι ειδικοί φρουροί  και οι Κινητές Αστυνομικές Μονάδες. Τις τελευταίες δεκαετίες, οι γειτονιές στην Αθήνα, έχουν αλλάξει φυσιογνωμία. Είναι πολυπληθείς, πολυπολιτισμικές, συχνά θορυβώδεις και απρόσωπες. Μέσα σε αυτό το νέο μωσαϊκό, αναπτύσσονται παραβατικές και εγκληματικές συμπεριφορές. Γι’ αυτό, χρειαζόμαστε προστασία καθημερινή και ορατή, ώστε να νιώθουμε ασφαλείς.

Ο Αστυνομικός της Γειτονιάς , αρμοδιότητας του υπουργείου προστασίας του πολίτη, μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτήν την ανάγκη αποτρέποντας το έγκλημα, βοηθώντας έμπρακτα κάθε πολίτη χωρίς διακρίσεις και δημιουργώντας ένα δίκτυο συνεργασίας μεταξύ των Αρχών και των πολιτών.                                         Περιπολεί στη γειτονιά σε συγκεκριμένη πορεία, μαζί με συνάδελφό του, σε βάρδιες.

Επικοινωνεί με τους κατοίκους, τη δημοτική αρχή, τη σχολική κοινότητα, τους εμπόρους, τους τοπικούς συλλόγους, τις ενώσεις πολιτών και τους κοινωνικούς φορείς. Καταγράφει τα προβλήματά μας και συνεργάζεται μαζί μας για την επίλυσή τους.

Συμπαρίσταται σε θύματα εγκληματικών πράξεων, συγκεντρώνει πληροφορίες και στοιχεία και ενημερώνει σχετικά την Υπηρεσία του.

Βοηθά συνανθρώπους μας με αναπηρία, ηλικιωμένους ή μέλη ευπαθών κοινωνικών ομάδων στη χορήγηση βεβαιώσεων, στη συμπλήρωση εντύπων ή σε άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Αστυνομίας.

Παρίσταται στις συγκεντρώσεις ή στις συνελεύσεις τοπικών φορέων και κατοίκων, όπου συζητούνται θέματα ασφάλειας και προστασίας των πολιτών.                  Τον ειδοποιούμε για ζητήματα παραβατικότητας, ενδοοικογενειακής ή σχολικής βίας, ναρκωτικών, επίλυσης διαφορών στη γειτονιά, καθώς και για να διευκολύνει άτομα με αναπηρία ή ηλικιωμένους σε διοικητικές διαδικασίες που αφορούν στην Αστυνομία (έκδοση ταυτοτήτων, επικυρώσεις κλπ). Δεν είναι όμως αρμόδιος για να παρεμβαίνει σε εγκληματικές ενέργειες.  Καταγράφει , ενημερώνει , αναφέρει και συνεργάζεται με την αστυνομία. Δεν καταδιώκει. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης πρέπει να επικοινωνεί απευθείας με την Άμεση Δράση.

Παρότι δεν αναφέρεται ρητώς στο συνταγματικό κείμενο, το δικαίωμα των πολιτών στην ασφάλεια κατοχυρώνεται στο ελληνικό Σύνταγμα. Όταν το ισχύον Σύνταγμα προβλέπει στο άρθρο 5 παρ. 2 ότι «όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής» .   Στις σύγχρονες κοινωνίες, η ασφάλεια των πολιτών δεν είναι συνυφασμένη μόνο με την προστασία της ζωής και της περιουσίας ή με την ποιότητα ζωής, αλλά και με την ίδια τη Δημοκρατία.

Τα τελευταία χρόνια, εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται το ιστορικό κέντρο της Πρωτεύουσας και διαφημίζουν διεθνώς την Αθήνα και την Ελλάδα.   Όραμα μας , είναι κάθε χρόνο να αντικρίζουν μία καλύτερη εικόνα. Νομοθετικά , προβλέπεται ο θεσμός του Αστυνομικού της γειτονιάς , αλλά ποτέ δεν υπήρξε πολιτική βούληση για την ουσιαστική στελέχωση του σώματος , με αρκετές προσλήψεις και δίκαιη κατανομή του προσωπικού με βάση πληθυσμιακά κριτήρια.

Τις τελευταίες δεκαετίες, Εκατοντάδες  χιλιάδες μετανάστες, νόνιμοι και παράνομοι, από δεκάδες χώρες, κατοικούν στο Λεκανοπέδιο συνδιαμορφώνοντας ένα πολύχρωμο όσο και πολύπλοκο μωσαϊκό. Το μεγαλύτερο αριθμητικά τμήμα των μεταναστών βρίσκεται στον δήμο των Αθηναίων (σχεδόν ένας στους δύο) ,ενώ παράλληλα, το κέντρο της πρωτεύουσας  υποδέχεται και στη συνέχεια «διανέμει» στις γειτονιές τους περισσότερους νεοφερμένους μετανάστες.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα εγκληματικότητας στην Αθήνα:

Στις 10 Μαΐου 2011, στην συμβολή των οδών Ηπείρου και Φυλής στην Αθήνα, ο 44χρονος Μανώλης Καντάρης βάδιζε στο αμάξι του. Με μια κάμερα στο χέρι, ήταν έτοιμος να απαθανατίσει τον ερχομό του τέταρτου παιδιού του στον κόσμο. Τελικά η κάμερα έγινε το ματωμένο λάφυρο στα χέρια των τριών δολοφόνων του, που την κοστολόγησαν πάνω από την ζωή του.

Το 2013-2017, παρατηρούμε μία έντονη διαμάχη ανθρώπων με παραβατική συμπεριφορά από το Πακιστάν με  ανθρώπους με παραβατική συμπεριφορά από το Αφγανιστάν. Φυλές ή «φατρίες» εκβιάζουν η μία την άλλη για τη διακίνηση ναρκωτικών, την πώληση λαθραίων τσιγάρων και άλλων ειδών παρεμπορίου, τις πιάτσες της πορνείας και τα σημεία ληστειών του δρόμου ή διαρρήξεων αυτοκινήτων. Το γεωγραφικό στίγμα βρίσκεται ανάμεσα σε Ομόνοια, Μοναστηράκι, Κεραμεικό και Μεταξουργείο. Το 2012 εκτεταμένα επεισόδια σημειώθηκαν στην ευρύτερη περιοχή του Αγιου Παντελεήμονα κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας κατοίκων της περιοχής για το μαχαίρωμα ενός ιδιοκτήτη κουρείου από Αφρικανούς μετανάστες.

Στις 2/4/2015 παρατεταμένη Ένταση σημειώνεται στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών(ΑΣΟΕΕ), με 15 άτομα να έχουν εισβάλει στη σχολή με σκοπό την κατάληψη. Σημειώνεται ότι πριν το περισταστικό, νεαροί είχαν βάλει φωτιά σε κοντινούς κάδους και οι γύρω δρόμοι παραμένουν κλειστοί, με σημαντικές υλικές ζημιές στα καταστήματα. Ενώ αλλοδαποί μικροπωλητές διατηρούσαν υπαίθριο παζάρι έξω από την ΑΣΟΕΕ για χρόνια, χωρίς να καταβάλουν εισφορές και φόρους.

Πρόβλημα 40 ετών για κάποια σημεία της Αθήνας , αποτελούν οι τοξικομανείς. Ο Δήμος Αθηναίων διαθέτει χώρους που μπορούν να  φιλοξενήσουν  χρήστες, αλλά με βάση την νομοθεσία, απαιτείται η συναίνεση τους και η υπογραφή τους, γεγονός εξαιρετικά δύσκολο έως ακατόρθωτο. Σήμερα, οι «φωλιές» όπως τις λένε οι χρήστες ναρκωτικών, αλλάζουν συνεχώς. Η αναμόρφωση στο Πεδίον του Άρεως σε συνδυασμό με τα έργα επέκτασης του μετρό στα Εξάρχεια, τη νομική και το πνευματικό κέντρο στην Ακαδημίας, τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν τα παλιά στέκια και να αναζητήσουν καινούρια.

Η ελληνική αστυνομία προχώρησε την περίοδο 2019-2021 στην εκκένωση 60 καταλήψεων στο κέντρο της Αθήνας. Οι καταλήψεις στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν αποτελούσε μονάχα εστία εγκληματικότητας, αλλά και εστία μόλυνσης της ευρύτερης περιοχής, ενισχύοντας ταυτόχρονα το αίσθημα ανασφάλειας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης