Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του Verve concept car είναι ήδη έτοιμο και κυκλοφορεί το ολοκαίνουριο Ford Fiesta. Η πορεία ήταν απλή. Κατασκευάστηκαν σταδιακά τρία εκθεσιακά μοντέλα, καταγράφηκαν οι εντυπώσεις κοινού και ειδικών, αξιολογήθηκαν και ενσωματώθηκαν στο νέο μοντέλο που πολύ πρόσφατα αποφασίστηκε ότι θα διατηρήσει το ιστορικό για την εταιρία όνομα. Βεβαίως, μεσολάβησαν και σχεδόν 3.5 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης!

Από το 1976 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το… φαινόμενο Fiesta έχουν πουληθεί συνολικά 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα από τις 6 γενιές του. Η ιδιαιτερότητα όμως του νέου Fiesta είναι ότι σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη και θα διατίθεται ίδιο, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις σε όλο τον κόσμο, εν αντιθέσει με τις περισσότερες εταιρίες που έχουν διαφορετική γκάμα σε Ευρώπη, Ασία, Αμερική κτλ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντικό στοιχείο είναι η στροφή της Ford και των περσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών προς την οικολογία. Έτσι, πέρα από τα ανακυκλώσιμα υλικά, τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και τη μικρή κατανάλωση, η εταιρία κάνει ένα ακόμα βήμα. Κατασκευάζει το Fiesta στο «πράσινο» εργοστάσιό της που χρησιμοποιεί ρεύμα από ανεμογεννήτριες και το λανσάρει σε ανοιχτό πράσινο μεταλλικό χρώμα που ονομάζει «squise», γιατί θυμίζει το χρώμα του lime.

Σχεδιαστικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βασισμένο και αυτό στην αρχή του kinetic design, της κινητικής σχεδίασης δηλαδή, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να δείχνει σαν να κινείται ακόμα και όταν είναι σταματημένο, το νέο Fiesta είναι δυναμικό με έντονες γωνίες στις επιφάνειες του.

Η τεράστια τραπεζοειδής γρίλια στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα είναι πολύ ασυνήθιστα για μοντέλο αυτής της κατηγορίας και το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο και φαρδύτερο. Το σχήμα των εμπρός φτερών όμως, με την έντονη γραμμή μας είναι ήδη γνώριμο από τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας της  Ford. Η αλήθεια είναι ότι αυτές οι έντονες γραμμές και τα «νεύρα» είναι σπάνια, γιατί απαιτούν ειδικές πρέσες και έχουν μεγαλύτερο κόστος παραγωγής. Δίνουν όμως πολύ ιδιαίτερη εμφάνιση στο αμάξωμα του μοντέλου, που διατίθεται σε 15 διαφορετικά χρώματα.

Οι καθρέφτες είναι σχεδιασμένοι μέσα στο αεροδυναμικό τούνελ, ώστε να μη μεγαλώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εσωτερικό

Το μαλακό υλικό έχει ιδιαίτερη υφή και 6 διαφορετικά χρώματα, ανάλογα με το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό όμως δεν είναι πάντα αντικειμενικά όμορφο…

Τα όργανα είναι εμπνευσμένα από μοτοσυκλέτες, το τιμόνι με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος είναι του Mondeo και τα χειριστήρια της οθόνης πολυμέσων βασίζονται στη φιλοσοφία των κινητών τηλεφώνων.  

Πολύ άνετη η θέση του οδηγού στην οποία, χάρη στις ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, μπορούν να βολευτούν άτομα κάθε ύψους και μεγέθους. Άνετα όμως κάθονται και οι επιβάτες του πίσω καθίσματος, καθώς ο χώρος των αποσκευών σε πενταθέσια διάταξη είναι 295 λίτρα, ενώ φτάνει στα 979 λίτρα στη διθέσια διάταξη. Τα πίσω καθίσματα έχουν μηχανισμό αναδίπλωσης με μία κίνηση για την αποθήκευση μεγαλύτερων αντικειμένων, χωρίς να απαιτεί να σηκωθεί το κάτω μαξιλάρι του πίσω καθίσματος ή να αφαιρεθούν τα προσκέφαλα.

Δεκάδες μικρές θήκες μέσα στην καμπίνα των επιβατών χωρούν σχεδόν τα πάντα και μάλιστα τακτοποιημένα!

Ασφάλεια

Στα πλαίσια της ασφάλειας, το νέο Fiesta είναι κατασκευασμένο κατά 55% από ατσάλι υψηλής και πολύ υψηλής αντοχής, κάνοντας έτσι το μοντέλο 10% πιο άκαμπτο, αλλά και 40 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Διαθέτει 7 αερόσακους και μία νέα σχεδίαση της πλάτης των εμπρός καθισμάτων, που προσφέρει μεγαλύτερη προστασία από τράνταγμα. Η σχεδίαση αυτή ξεπέρασε τις απαιτήσεις των crash test, χωρίς να απαιτείται η χρήση της τεχνολογίας ενεργών προσκέφαλων. Το νέο Fiesta έχει επίσης ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό ασφαλείας, που βρίσκεται κάτω από τη μοκέτα, στην περιοχή των ποδιών του οδηγού. Είναι ένα ειδικό «χαλάκι» (crash pad) που βρίσκεται ανάμεσα στο πάνελ του πατώματος και τη μοκέτα και ελαχιστοποιεί την καταπόνηση των κάτω άκρων σε περίπτωση σύγκρουσης.

Όμως η Ford ασχολήθηκε πολύ και με την ασφάλεια των πεζών, που ενδεχομένως να χτυπηθούν από το νέο μοντέλο. Έτσι το καπό, το κεκλιμένο παρμπρίζ και μικρολεπτομέρειες, όπως οι αποσπώμενες βάσεις των υαλοκαθαριστήρων με τα αεροδυναμικά μάκτρα, τα φωτιστικά σώματα σχεδιάστηκαν με γνώμονα την προστασία των πεζών.

Σε συνεργασία με τη Mazda έγινε μια προσεκτική διάταξη των εξαρτημάτων του κινητήρα και περιφερειακών εξαρτημάτων, όπως σωλήνες, καλώδια και σκληρά εξαρτήματα σε ένα χώρο περιορισμένων διαστάσεων, και παράλληλα για την προστασία τους από τη θερμότητα, τους κραδασμούς, καθώς και τη διασφάλιση της αντοχής τους σε περίπτωση σύγκρουσης.

Οδηγικά

Ως μια από τις δημοφιλέστερες επιλογές νέων οδηγών, το μοντέλο εφοδιάστηκε με το σύστημα αποτροπής σβησίματος κινητήρα που διευκολύνει τους αρχάριους. Η λειτουργία αυτή είναι ένα μοναδικό προφίλ χαρτογράφησης κινητήρα, που προβλέπει πότε ο οδηγός πρόκειται να ξεκινήσει και το προφίλ ανάφλεξης του κινητήρα μεταβάλλεται για να αυξήσει την ποσότητα της διαθέσιμης ροπής. Διαθέτει ακόμα ηλεκτρονική υποβοήθηση τιμονιού που «βαραίνει» το τιμόνι όσο μεγαλώνει η ταχύτητα.

Πέρα όμως από αυτά, το νέο Fiesta είναι σχεδόν αθόρυβο χάρη στην προσθήκη ηχομονωτικών υλικών και ειδικών πλαστικών γύρω από τον κινητήρα και τις κολόνες. Έχει καταπληκτική ποιότητα κύλισης και αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας μεγάλων μοντέλων, τόσο σε μεγάλες ταχύτητες στους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους, όσο και στους επαρχιακούς δρόμους με στροφές γύρω από τη Σιένα, που είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, υπό καταρρακτώδη βροχή. Επίσης, για πρώτη φορά σε μικρό μοντέλο της εταιρίας, υπάρχει η δυνατότητα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί. Όταν ο οδηγός τραβήξει τη λαβή της πόρτας, ο αισθητήρας τσεκάρει άμεσα αν η σωστή μονάδα του κλειδιού είναι κοντά και ξεκλειδώνει αυτόματα το αυτοκίνητο.

Κινητήρες-Εξοπλισμός

Η γκάμα του νέου Fiesta περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες Duratec 1.250 έως 1.600 κ. εκ. που αποδίδουν ισχύ 60 έως 120 ίππων και δύο πετρελαιοκινητήρες Duratorq TDCi diesel 1.400 και 1.600 κ. εκ. που αποδίδουν ισχύ από 68 έως 90 ίππων.

Το μοντέλο, που διατίθεται σε 5 επίπεδα εξοπλισμού (Ambiente, Trend, Sport, Ghia, Titanium) θα αρχίσει να πωλείται στην Ελλάδα τον ερχόμενο μήνα.

Δυστυχώς για έκδοση ST και αγωνιστική εμπλοκή του μοντέλου, οι υπεύθυνοι της εταιρίας προτίμησαν να μην κάνουν ακόμα κανένα σχόλιο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά               
Κινητήρας 1596 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς 88 kW (120 PS) 6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 152 Nm/4.050 σ.α.λ.
Διαστάσεις (Μ x Π x Y) 3.953 x 1.722 x 1.481 χιλιοστά
Βάρος 970 κιλά
0-100 χλμ/ώρα 9.9”
Τελική ταχύτητα 193 χλμ/ώρα
Μικτή κατανάλωση 5.9 λίτρα/100 χλμ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης