Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε το Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, που ανοίγει τον δρόμο στις καθαρές μεταφορές.

Ο πρωθυπουργός έθεσε ως παράδειγμα τη Νορβηγία, μία χώρα πρότυπο στον τομέα όσον αφορά στην ηλεκτρική ενέργεια, η οποία έχει τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων τεχνολογίας EV ανά κάτοικο στον κόσμο. Πέρυσι το μερίδιο αγοράς έφθασε στο εκπληκτικό 42,2%. Αυτό σημαίνει ότι ένας στους τέσσερις οδηγούς αγόρασε καινούριο επιβατικό όχημα τεχνολογίας EV.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σχέδιο μετάβασης της Ελλάδας προβλέπει μεταξύ άλλων επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες και δωρεάν στάθμευση.

Ο πρωθυπουργός είπε: «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και με τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ».

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Θέλουμε το 2030 ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό». Παράλληλα ευχαρίστησε τη γενική γραμματέα Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου, για την υποστήριξη και μελέτη και υπογράμμισε ότι με την αγορά ενός EV αυτοκινήτου ο χρήστης θα εξοικονομεί από καύσιμα και συντήρηση περίπου 2.000 ευρώ ετησίως. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ζήτησε όλοι μαζί να βαδίσουμε στην κουλτούρα της ηλεκτροκίνησης και έκανε αναφορά στα «παλιομοδίτικα και θορυβώδη οχήματα της φιγούρας» ζητώντας να αντικατασταθούν από σύγχρονα τετράτροχα τελευταίας τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση είναι ένα σχέδιο ολιστικό που αφορά το κράτος και όλους τους πολίτες και γι΄ αυτό συνοδεύεται από αυτή την καινοτόμο και πράσινη συμφωνία που θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία.

«Το πρόγραμμα Ηλεκτρικά θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί» δήλωσε ο πρωθυπουργός.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται επίσης από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% -και το 70% στα νησιά- του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης.

Πόσα κερδίζει ο καταναλωτής σε κάθε μοντέλο

Παρακάτω αναφέρουμε ορισμένα παραδείγματα για το πώς διαμορφώνονται οι τιμές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που είναι προς διάθεση ήδη στην Ελλάδα, σύμφωνα με το πρόγραμμα των οικονομικών κινήτρων. Σημειώνουμε πως, η επιδότηση ανέρχεται στο 15% επί της λιανικής τιμής, με ανώτατο ποσό τα 5.500€

Το Opel Corsa e, για παράδειγμα, κοστίζει 29.890€. Με την επιδότηση κατά 15%, ο υποψήφιος αγοραστής κερδίζει 4.483€, δηλαδή η τελική τιμή θα είναι 25.407€.

Αντίστοιχα, το Peugeot 208 e από τα 29.900€ θα κοστίζει στα 25.415€ (όφελος 4.485€).

Το Audi e-tron στην έκδοση 50 quattro έχει έκπτωση 5.500€ λόγω του πλαφόν, με την τιμή του να διαμορφώνεται από τα 73.070€ στα 67.570€.

Το όφελος για το BMW i3 είναι επίσης 5.500€, δηλαδή η τιμή του από 41.300€ θα είναι 35.800€.

Η τιμή του Nissan Leaf είναι αυτή τη στιγμή στα 33.990€, αλλά με την επιδότηση θα πηγαίνει στα 28.892€, με όφελος δηλαδή 5.098€.

Όσον αφορά στους οικιακούς φορτιστές, γνωστά και ως wallboxes, θα υπάρξει ένα έξτρα όφελος αξίας 500 ευρώ. Πρόκειται για μία γενναιόδωρη έκπτωση, καθώς οι συγκεκριμένοι φορτιστές κοστίζουν κατά μέσο όρο λίγο πάνω από 1.000 ευρώ.

Τέλος αξίζει να αναφέρουμε ότι τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα είναι ισχυρότερα. Ειδικότερα η αγορά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ θα επιδοτείται κατά 20% και των ηλεκτρικών ποδηλάτων κατά 40%.

Εντός της ημέρας θα εξειδικευτούν από τους υπουργούς Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή τα μέτρα της μετάβασης, οπότε και θα επανέλθουμε με λεπτομέρειες.

 

«Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα έχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις, ενώ θα έχουν και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο το οποίο θα προβλέπει επίσης ότι «κάθε νέα οικοδομή θα πρέπει να έχει υποδομή για φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων».

Παράλληλα προανήγγειλε ότι ένα ελληνικό νησί -χωρίς να αποκαλύψει ποιο θα είναι αυτό- θα γίνει πρότυπο, καθώς σε αυτό θα εφαρμοστεί μοντέλο μετακίνησης όπου όλα τα οχήματα θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων με το ζόρι ξεπερνάει το 0,3%, με τον ίδιο να προσθέτει ότι με το ολιστικό αυτό σχέδιο «η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης