Η Fiat στην Γενεύη

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010, 10:58
Νίκος Κορόβηλας
Η Fiat στην Γενεύη
Η Fiat επιστρέφει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και φιλοξενεί σε ένα ελκυστικό περίπτερο τις παγκόσμιες πρεμιέρες της που θα ξεχωρίσουν στον κόσμο του αυτοκινήτου τους επόμενους μήνες. Στο χώρο της Fiat αναπτύσσεται το θέμα «World I Want» (ο κόσμος που θέλω) προσπαθώντας να δείξει τα πράγματα μέσα από τα μάτια των παιδιών, επειδή κάθε μελλοντικό project πρέπει να «ακούει» τους μικρούς που θα κάνουν κάποια μέρα τον κόσμο σπουδαίο. Έτσι, το περίπτερο της εταιρείας «σχεδιάστηκε» από παιδιά που άφησαν ελεύθερη τη φαντασία τους και εξέφρασαν το όραμά τους σε ένα μέλλον με περισσότερη προσοχή στο περιβάλλον. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε, το ότι η Fiat έχει την πιο φιλική στο περιβάλλον γκάμα ανάμεσα στις δέκα πιο καλοπουλημένες μάρκες της ευρωπαϊκής αγοράς με το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2.

Παγκόσμια πρεμιέρα του TWIN-AIR 85 HP
Στο περίπτερο της Γενεύης ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να δει άλλο ένα προηγμένο τεχνολογικό θέμα της Fiat Powertrain Technologies: τον δικύλινδρο κινητήρα TWIN-AIR των 85 ίππων. Οι επισκέπτες για πρώτη φορά μπορούν να τον θαυμάσουν τόσο ως έκθεμα, όσο και «φορεμένο» σε ένα Fiat 500, στο πρώτο μοντέλο της Fiat που θα τοποθετηθεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Πρόγονος μιας νέας οικογένειας δικύλινδρων κινητήρων από τη FPT (Fiat Powertrain Technologies), χρησιμοποιεί το επαναστατικό σύστημα Multiair σχεδιασμένο για τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. Εξελίσσοντας την αρχή του downsizing μέχρι τα όριά της και πετυχαίνοντας με μαεστρία τις αποτελεσματικότερες ρυθμίσεις, η νέα οικογένεια αυτών των κινητήρων θα αποδίδει από 65 έως 105 ίππους -μειώνοντας κατά 30% τα επίπεδα CΟ2 σε σχέση με κινητήρες παρόμοιας απόδοσης.

Συγκρινόμενος με τους σημερινούς κινητήρες του 500, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος δικύλινδρος των 85 ίππων έχει 15% μικρότερη κατανάλωση και 25% καλύτερη απόδοση σε σχέση με τον 8βάλβιδο 1.2, ενώ η κατανάλωση μειώνεται κατά ένα αξιοθαύμαστο 30% σε σχέση με τον 16βάλβιδο 1.4, κρατώντας παραπλήσιες επιδόσεις και την ίδια οδηγική ευχαρίστηση. Ο νέος κινητήρας είναι επίσης πιο κοντός (-23%) και πιο ελαφρύς (-10%) σε σχέση με ένα τετρακύλινδρο αντίστοιχης απόδοσης, ανοίγοντας το δρόμο για ενδιαφέρουσες πρόσθετες εξελίξεις, όπως είναι η καύση μεθανίου ή η υβριδική τεχνολογία. Σύντομα μάλιστα θα είναι διαθέσιμη μια έκδοση μεθανίου του TWIN-AIR, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις εκπομπές CΟ2. Κι επειδή η περαιτέρω εξέλιξη των συμβατικών κινητήρων είναι δύσκολο να δώσει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, μία λύση που υπόσχεται καλά αποτελέσματα είναι ο συνδυασμός τους με ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο TWIN-AIR είναι κατάλληλος και για τέτοιες εφαρμογές, λόγω του μικρού μεγέθους του.

Ούτως ή άλλως, πάντως, στη σχεδίαση του νέου κινητήρα μεγάλο ρόλο έπαιξε η επίτευξη της επιθυμητής συμπεριφοράς, που απαιτούσε μεγάλη ευελιξία, δύναμη από τις χαμηλές στροφές και ευρωστία ψηλότερα, ενώ μεγάλη προσοχή κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου δόθηκε στον παράγοντα NVH (Noise, Vibration, Harshness, δηλ. θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα). Η προσοχή εδώ δόθηκε στην επίτευξη επιπέδου κραδασμών τουλάχιστον αντίστοιχου με αυτό των τετρακύλινδρων κινητήρων, με αντίστοιχη απόδοση, αλλά με ένα χαρακτηριστικό ήχο.

Doblο Natural Power
Κάτω από το πρίσμα της τεχνολογικής καινοτομίας και του έμπρακτου σεβασμού προς το περιβάλλον, στην έκθεση της ελβετικής πόλης θα φιλοξενηθεί και το Doblο Natural Power, εξοπλισμένο με τον 16βάλβιδο T-JET των 1.4 λίτρων 115 ίππων (βενζίνης και μεθανίου), αποδεικνύοντας ότι η Fiat κατέχει τον ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στα αυτοκίνητα με διπλή τροφοδοσία καυσίμου.

Bravo MY 2010
Τα φώτα όμως θα πέσουν και στο Bravo MY 2010, που θα παρουσιαστεί με τον 1.4 Multiair (140 HP) και στάνταρ το σύστημα Start&Stop. Διαθέσιμο από τον ερχόμενο Ιούνιο, αυτό το Bravo θα χρησιμοποιεί έναν κινητήρα που του χαρίζει την παγκόσμια πρωτιά στο συνδυασμό απόδοσης/εκπομπών CΟ2: μόλις 132 g/km και ιπποδύναμη 140 ίππων. Αργότερα, και ανάλογα με τις αγορές, θα παρουσιαστεί και με μειωμένες εκπομπές CΟ2 στα 129 g/km, τον καλύτερο λόγο απόδοσης/εκπομπών CO2 για κινητήρες τούρμπο σε αυτή την κατηγορία ιπποδύναμης. Κι αυτό διότι, σε σύγκριση με τον 1.4 16v T-JET των 120 HP, ο 1.4 Multiair των 140 HP έχει περισσότερη δύναμη και ροπή στις χαμηλές στροφές (+16%) και η υιοθέτηση του συστήματος Start&Stop μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων (-10%). Αλλά διαθέτει ακόμη περισσότερα. Για πιο δυναμικές οδηγικές εμπειρίες, η λειτουργία Sport που επιλέγεται με ένα διακόπτη -στις Sport εκδόσεις μόνο- αλλάζει την απόκριση στην πίεση του γκαζιού και την απόκριση στο τιμόνι.

Το Bravo MY 2010 προσφέρεται με αναβαθμισμένο εσωτερικό, ειδικά στις εκδόσεις Active και Dynamic. Η πρώτη έχει ένα ταμπλό με εμφάνιση ανθρακονημάτων για πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, ενώ η δεύτερη -που είναι και η πιο διαδεδομένη επιλογή των καταναλωτών- διατίθεται με νέες εσωτερικές επενδύσεις. Αναβαθμισμένη όμως θα είναι και η εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου με την εμπρός γρίλια να αποκτά μεταλλική απόχρωση στις εκδόσεις Active & Dynamic, εκτός από την Emotion, η οποία θα έχει απόχρωση χρωμίου. Οι καθρέφτες και οι λαβές των θυρών θα είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος. Παράλληλα, η παλέτα χρωμάτων εμπλουτίζεται με δυο νέα χρώματα: Melodic Grey και Ballad Pearl.

Ένα από τα αστέρια του περιπτέρου είναι και το 500 by Diesel. Το ειδικό «Midnight Indigo» μπλε αμάξωμά του εξοπλίζεται και με ένα νέο δεύτερης γενιάς Multijet 1.3 λίτρων και 95 HP (Euro 5) με στάνταρ το σύστημα Start & Stop. Το χώρο όμως στολίζει και το Punto EVO. Στη Γενεύη θα παρουσιαστούν δυο κινητήρες, ο 1.4 Multiair των 135 HP Euro 5 και ο 1.3 Multijet II των 85 HP με το πακέτο ECO, που επιτρέπει πολύ μικρές εκπομπές CO2 (99 g/km).

Η μεγάλη γκάμα της Fiat είναι μόνο ένα παράδειγμα της δέσμευσής της να μένει πάντοτε πιστή στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών. Αυτό άλλωστε δηλώνει και το 7θέσιο Doblο με τον 1600άρη Multijet κινητήρα των 105 ίππων που είναι προδιαγραφών Euro 5 και διαθέτει και σύστημα Start&Stop, μοντέλο που υποδηλώνει την ευελιξία στις σύγχρονες ανάγκες σε θέματα χώρων και οικονομίας.
Ακολουθεί το συναρπαστικό 500C, η αυθεντική κάμπριο έκδοση που προσδίδει φόρο τιμής στην ανοιχτή έκδοση του 1957, αλλά με σαφώς προηγμένες λύσεις στην υλοποίηση, στους κινητήρες και στην άνεση των επιβατών. Το Fiat 500C παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούλιο και αποτελεί συνέχεια της τεράστιας επιτυχίας της κλειστής έκδοσης, η οποία επιτυγχάνει το στόχο των 500.000 μονάδων σε λιγότερα από τρία χρόνια της κυκλοφορίας του.

Τέλος, το περίπτερο της Fiat στην 80η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης θα κοσμείται και από δυο μοντέλα που ικανοποιούν πλήρως και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές στο θέμα της υπεύθυνης αντιμετώπισης των προβλημάτων του περιβάλλοντος. Το ένα είναι το Fiat Sedici, με νέο στιλ και κινητήρες που το καθιστούν το πιο φιλικό προς το περιβάλλον SUV που ικανοποιεί τις προδιαγραφές Euro 5. Εξοπλίζεται με δυο κινητήρες (βενζίνης 1.6 με ισχύ 120 ίππων και ντίζελ Multijet 2.0 με 135 ίππους και 129 CΟ2 g/km). Το άλλο είναι το Panda Cross με τον κινητήρα 1.4 των 70 HP (Euro 5) διπλού καυσίμου (βενζίνη-μεθάνιο), εκπροσωπώντας το φημισμένο μοντέλο της Fiat που θα γιορτάσει τα 30 χρόνια του στη Γενεύη, έχοντας πουλήσει πάνω από 6 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως μέχρι σήμερα.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010, 11:28