Η Saab στη Γενεύη με το 9-5 Sedan και το ιστορικό 93

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2010, 15:34
Νίκος Κορόβηλας
Η Saab στη Γενεύη με το 9-5 Sedan και το ιστορικό 93
Έχοντας πραγματοποιήσει την πρώτη δημόσια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το νέο Saab 9-5 Sedan σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για τη Saab. Υπέρκομψο, προηγμένο και αδιάψευστα Saab, συνδυάζει ξεχωριστή εμφάνιση με προηγμένες τεχνολογίες και θα αποτελέσει μία φρέσκια εναλλακτική επιλογή στην κατηγορία των πολυτελών sedan.

Tα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας που προσφέρονται περιλαμβάνουν μία οθόνη απεικόνισης πληροφοριών στο παρμπρίζ, αεροπορικού τύπου (Pilot HUD), προσαρμοζόμενα φωτιστικά σώματα Bi-Xenon (Bi-Xenon Smart Beam), προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλοήγησης (adaptive cruise control), ρυθμιζόμενη ανάρτηση Saab DriveSense με έλεγχο απόσβεσης σε πραγματικό χρόνο, σύστημα εισόδου & εκκίνησης χωρίς κλειδί, τριζωνικό κλιματισμό, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (SPA) και σύστημα τετρακίνησης 4ης γενιάς Saab XWD με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) - το κορυφαίο σύστημα AWD της βιομηχανίας. Η γκάμα κινητήρων, όλοι με υπερσυμπιεστή (turbo), προάγει τη στρατηγική «rightsizing» της Saab, η οποία εστιάζει στις υπεύθυνες επιδόσεις, μέσω της ανάπτυξης υπεραποδοτικών και σχετικά μικρών τετρακύλινδρων κινητήρων τούρμπο. Διατίθενται τρεις τύποι καυσίμου – βενζίνης, diesel και βιοαιθανόλης E85 – ενώ στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) του νέου 9-5 φτάνουν μόλις στα 139 γραμ./χλμ.

Το ιστορικό Saab 93 στη Γενεύη και στο δρόμο του για το Mille Miglia.
Η Saab γιορτάζει την πρώτη της μεγάλη νίκη σε διεθνείς αγώνες αυτοκινήτου, παρουσιάζοντας ένα αντίγραφο του Saab 93 Sedan, το οποίο κέρδισε το Φιλανδικό Ράλι των 1000 λιμνών το 1957.
Με τον Έρικ Κάρλσον στο τιμόνι, η ιστορική νίκη χάρισε παγκόσμια αναγνώριση στη μάρκα Saab. Επίσης, προανήγγειλε τις δύο συνεχόμενες νίκες στο Ράλι Μόντε Καρλο και το χατ τρικ νικών στα ράλι της Μεγ. Βρετανίας (RAC Rally), που ο Κάρλσον θα πετύχαινε στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Κινούμενο από ένα κινητήρα 748 κ.ε, τρικύλινδρο κινητήρα, αλλά ζυγίζοντας μόνο 810 κιλά, η ευκίνητη απόκριση του επέτρεπε να φέρνει σε δύσκολη θέση τα πιο δυνατά, μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Θεμελίωσε ένα νικηφόρο τύπο «Δαυίδ εναντίον Γολιάθ» που υπήρξε ακρογωνιαίος λίθος για την επιτυχία της Saab στα ράλι.

To Saab 93 πρόκειται να αναλάβει αγωνιστική δράση και πάλι. Το αυτοκίνητο που παρουσιάζεται στο Σαλόνι της Γενεύης- από το μουσείο αυτοκινήτων της Saab στο Tρολχάταν της Σουηδίας- θα οδηγηθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Spyker Cars, Victor Muller, στο ιστορικό ασφάλτινο ράλι της Ιταλίας, το Mille Miglia που θα γίνει τον Μάιο. Θα συνοδευτεί από ένα ακόμα Saab 93, πίσω από το τιμόνι του οποίου θα βρίσκεται ο Jan Ake Jonsson, διευθύνων σύμβουλος της Saab Automobile. Και οι δύο θα ακολουθούν, σε ένα πιο χαλαρό ρυθμό, τον νικητή του ράλι των 1000 λιμνών, ο οποίος νίκησε στην κλάση του στο ίδιο γεγονός το 1957. «Μοναδικά αυτοκίνητα όπως το 93 αποτελούν κύριο κομμάτι της θαυμάσιας κληρονομιάς της μάρκας Saab» δήλωσε ο Victor Muller «Θα απολαύσω ιδιαιτέρως την οδήγησή του και την ευκαιρία να μοιραστώ κομμάτι της ιστορίας της μάρκας».

Τεχνικά στοιχεία: Saab 93
Κινητήρας: Τριών κυλίνδρων, δίχρονος κινητήρας , 748 κ.ε, Kαρμπυρατέρ Solex 40 Al
Iσχύς: 55 ίπποι/DIN/5.500 σ.α.λ (Βασικό μοντέλο 33 ίπποι/DIN/4.200 σ.α.λ)
Μετάδοση: Κίνηση στους εμπρός τροχούς, 3/4 χειροκίνητο κιβώτιο, ελεύθερος τροχασμός, λεβιές αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι
Αμάξωμα: Μπροστινή ανάρτηση: Διπλά ψαλίδια, σπειροειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση: άκαμπτη, πίσω άξονας σε σχήμα U, σπειροειδή ελατήρια, ταμπούρα εμπρός πίσω
Διαστάσεις(mm): Μήκος 4.010, Πλάτος 1.570, Ύψος 1450, Μεταξόνιο 2.488, Μετατρόχιο εμπρός/πίσω 1.220.
Βάρος: 810 κιλά
Επιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα: 13 δευτερόλεπτα Μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ/ώρα

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2010, 15:55