Insignia και τρέιλερ ο τέλειος συνδυασμός για τις διακοπές

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2009, 09:23
Νίκος Κορόβηλας
Insignia και τρέιλερ ο τέλειος συνδυασμός για τις διακοπές

Είτε πρόκειται για σπορ δραστηριότητες στο βουνό ή για οικογενειακές διακοπές στην παραλία, οι πιο αξέχαστες εβδομάδες του χρόνου πλησιάζουν. Προτιμώμενο μέσο μετακίνησης: Το αυτοκίνητο. Για όλους όσους θέλουν να ταξιδεύουν στον προορισμό των ονείρων τους με σπορ φινέτσα, αλλά παράλληλα χρειάζονται αρκετό χώρο για αποσκευές και εξοπλισμό, η Opel παρουσιάζει ένα άκρως ελκυστικό μοντέλο: το Insignia. Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009 εντυπωσιάζει τους πελάτες όχι μόνο με την ευρυχωρία και τη σχεδίαση, αλλά και με τη σύγχρονη τεχνολογία του. Το Insignia είναι το τέλειο αυτοκίνητο για ρυμούλκηση.

Η σύγχρονη τεχνολογία διασφαλίζει επίσης ότι το Insignia είναι πραγματικά ο ιδανικός σύντροφος στις διακοπές. Μία από τις τεχνολογικές καινοτομίες του είναι το σύστημα ελέγχου ευστάθειας τρέιλερ, το οποίο προστατεύει από τις ταλαντώσεις και διασφαλίζει ασφαλή οδήγηση.

 

Μόλις ενεργοποιηθεί η φίσα του κοτσαδόρου, ο αισθητήρας του συστήματος ESPplus αναγνωρίζει τις κινήσεις του τρέιλερ. Το πρόγραμμα ευστάθειας ενεργοποιείται αυτόματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, τα δεδομένα μεταδίδονται συνεχώς και συγκρίνονται με προκαθορισμένα όρια. Αν παρατηρηθεί τάση κλυδωνισμού του τρέιλερ και φτάσει σε ένα συγκεκριμένο όριο, μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, το όχημα αρχίζει να αντιδρά: Το γκάζι μειώνεται και ξεκινά επιλεκτικό φρενάρισμα για επιβράδυνση μέχρις ότου αποκατασταθεί η σταθερότητα και ασφάλεια του οχήματος/τρέιλερ. Μετά από μία τρίτη μεγάλη ταλάντωση, το αυτοκίνητο αρχίζει να φρενάρει δυνατά και αποφασιστικά μέχρις ότου το τρέιλερ ‘ηρεμήσει’.

Αυτό το φρενάρισμα, το πρώτο μάθημα στην οποιαδήποτε εκπαίδευση οδήγησης με τρέιλερ, γίνεται αυτόματα. Παρόλα αυτά, η οποιαδήποτε ξαφνική παρέμβαση του οδηγού στο τιμόνι – όπως ένας ελιγμός αποφυγής εμποδίου – δεν ακυρώνεται από το σύστημα ευστάθειας.

 

Φτάνοντας στον τόπο προορισμού – ή επιστρέφοντας στο σπίτι – ο κοτσαδόρος μπορεί απλά να αναδιπλωθεί. Ένα προειδοποιητικό σήμα ηχεί, αν δεν έχει ασφαλίσει σωστά στη θέση του. Ο κοτσαδόρος εξαφανίζεται κάτω από το πάτωμα του οχήματος και η φινέτσα του Insignia δεν επηρεάζεται. Ακόμα και η φίσα ηλεκτρολογικής σύνδεσης έχει ενσωματωθεί έτσι ώστε μετά την αναδίπλωση να μην είναι ορατή.

Ο αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, ο οποίος περιλαμβάνει αυτόματα το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, διατίθεται με το Sports Tourer και τις sedan εκδόσεις και κοστίζει 825 ευρώ. Ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα, το Insignia μπορεί να ρυμουλκήσει μέχρι 2.000 κιλά – είτε πρόκειται για όχημα ελευθέρου χρόνου, ή για τρέιλερ μοτοσικλέτας ή βάρκας.

Το Insignia διαθέτει και άλλα πλεονεκτήματα που το αναδεικνύουν στο ιδανικό όχημα διακοπών. Οι οδηγοί μπορούν να απολαύσουν ένα εργονομικό, ρυθμιζόμενο κάθισμα, που έχει λάβει αποκλειστική πιστοποίηση από τον Aktion Gesunder Rücken (AGR), ένα Γερμανικό, μη κερδοσκοπικό οργανισμό ειδικών της ορθοπαιδικής.

Το Insignia Sports Tourer είναι εξαιρετικά ευρύχωρο με άφθονο αποθηκευτικό χώρο από  540 μέχρι 1.300 λίτρα. Όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, εξοπλισμός μήκους μέχρι 1.90 m χωρά στο πορτμπαγκάζ. Η οροφή μπορεί να μεταφέρει επιπλέον βάρος 100 κιλών, συμπερ. ακόμα και ποδηλάτων. Το Opel Insignia προσφέρεται με μία γκάμα εννέα βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων, από 85 kW/115 hp μέχρι 191 kW/260 hp.

 

Παρά την πληθώρα των ηλεκτρονικών μέτρων ασφαλείας, οι οδηγοί δεν πρέπει να περιμένουν ένα μεγάλο ταξίδι διακοπών για να εξοικειωθούν με τη ρυμούλκηση τρέιλερ. Ένα μεγαλύτερο όχημα όχι μόνο χρειάζεται περισσότερο χώρο για να στρίβει, αλλά ακόμα και η ευθυγράμμιση και η οδήγηση με όπισθεν μπορεί να προκαλέσουν πονοκέφαλο. Όσοι ρυμουλκούν για πρώτη φορά τρέιλερ ενδέχεται να μην γνωρίζουν, για παράδειγμα, ότι ένα τρέιλερ μπορεί να κυλήσει προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που δείχνει το τιμόνι. Συνιστάται, και όχι μόνο για τους αρχάριους, να ευθυγραμμίζουν το τρέιλερ αργά και ήρεμα. Συχνά, ένα τρέιλερ μπορεί να αντιδράσει νωθρά, και στη συνέχεια η γωνία μεταξύ οχήματος και τρέιλερ να αλλάξει. Στην περίπτωση αυτή, η μόνη λύση είναι να κινηθείτε αργά προς τα εμπρός – κάτι που ακόμα και ο έμπειρος οδηγός πρέπει να κάνει πότε-πότε. Η καλύτερη εναλλακτική λύση σε επίπεδο έδαφος μπορεί να είναι, απλά, να αποσυνδέσετε το τρέιλερ και να το σπρώξετε με τα χέρια. 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2009, 09:23