Και όλα αυτά γιατί στο ράλι Ιορδανίας ο Ogier έκανε λάθος και τίναξε την τακτική της γαλλικής ομάδας στον αέρα, εκθέτοντας τον team manager της Citroen.

Ο Todt πρέπει ως πρόεδρος της FIA να κρατήσει σταθερούς τους κανονισμούς του WRC και όχι να τους αλλάξει στη μέση της σεζόν.Βέβαια, αυτό ήταν απλώς η αφορμή, καθώς από πέρυσι η γαλλική ομάδα και ο Loeb είχαν αρχίσει την γκρίνια. Δεν κέρδισαν τόσο άνετα πέρυσι τον τίτλο και ο Αλσατός πρώτη φορά στην καριέρα του έκανε λάθη και είχε και εξόδους. Τώρα πια με την επαναφορά του παλιού καλού κανονισμού εκκίνησης, ο Loeb πρέπει όχι μόνο να οδηγεί γρήγορα και αλάνθαστα, αλλά και να σκέπτεται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρέπει δηλαδή να γίνει ράλιμαν. Αυτό φαίνεται ότι τον ενοχλεί, το ίδιο και τον μάνατζέρ του, που δεν προέρχεται από τον χώρο των αγώνων και τώρα, μετά την ανακατωσούρα στην Ιορδανία, θέλουν να αλλάξουν τον κανονισμό. Και μάλιστα θέλουν την αλλαγή από τον επόμενο αγώνα.

Ας δούμε όμως τι λένε κάποιοι από τους οδηγούς και οι μάνατζερ των δύο ομάδων.

Ο Sebastien Loeb είπε: «Όλα αυτά με τις τακτικές δεν είναι σωστά και πρέπει να αλλάξουν, αν γίνεται και από τον επόμενο αγώνα. Θα μπορούσαμε, αν κάποιο πλήρωμα μπαίνει για παράδειγμα με προπορεία, να δέχεται προκαθορισμένη ποινή, και να περιμένει στην άκρη του δρόμου για να ξεκινήσει εκεί που πρέπει και όχι εκεί που θέλει. Έτσι, θα πάψουν να ελέγχουν οι ομάδες τη σειρά της εκκίνησης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Quesnel, πιστεύει ότι ο υπάρχον κανονισμός είναι ηλίθιος: «Το πρόβλημα δεν είναι η Ford και η Citroen, αλλά ο κανονισμός τον οποίο χρησιμοποιούμε, για να κερδίσουμε. Ο κανονισμός αυτός είναι ανόητος».

O Hirvonen θέλει αλλαγή κανονισμών. Ας του πει κάποιος ότι έτσι ούτε τον Ogier δεν θα κερδίζει, γιατί δεν το έχει καταλάβειΟ Mikko Hirvonen δήλωσε « Είναι χαζό να υπάρχει ένας τέτοιος κανονισμός, διότι μπερδεύει τον κόσμο. Θα μπορούσαμε να κάνουμε το εξής: Οι πρώτοι δέκα ή 15 οδηγοί να έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν τη σειρά εκκίνησής τους. Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς ο πρωταθλητής έχει τη δυνατότητα επιλογής και μετά από αυτό το δικαίωμα θα παίρνει ο επικεφαλής του κάθε σκέλους. Είναι πολύ απλό».

Ο Malcolm Wilson διαφωνεί με όλα αυτά. «Αν το κάνουμε αυτό, (που θέλει ο Hirvonen) θα ξέρουμε ποιος θα κερδίσει τον αγώνα από την Παρασκευή το βράδυ. Θα μπορούμε να γράψουμε την κατάταξη ανάμεσα στους πέντε ή έξι πρώτους από τώρα, για τους επόμενους αγώνες. Το υπάρχουν σύστημα προκαλεί συναρπαστική εξέλιξη και τρομερό ενδιαφέρον για όλους».

Τέλος, η «τηλεόραση» δια στόματος του Simon Long, λέει: «Οι κανονισμοί πρέπει να εξεταστούν. Είναι μπέρδεμα να ξυπνάς το πρωί και να βλέπεις αυτόν που θεωρούσες δεύτερο, έκτο. Δεν είναι καλό για το σπορ, πρέπει να είναι ποιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Ελπίζω οι κανονισμοί να μπορούν να εξεταστούν και να αποφύγουν αντίστοιχα παραδείγματα στο μέλλον».

Τι μου λέτε, κύριε Long; Ποιο είναι το πρόβλημα για τον θεατή στο βουνό; Τον νοιάζει νομίζετε, αν περάσει πρώτος ή τελευταίος ο Loeb; Όσο για τον τηλεθεατή; Μα τόσο άσχετους ανθρώπους έχετε στις αναμεταδόσεις σας, που δεν θα ξέρουν τι έχει γίνει και τι τακτική ακολουθεί η κάθε ομάδα για να ενημερώσουν τον κόσμο που παρακολουθεί; Να ήταν και πολλές ομάδες ή οι οδηγοί μπορεί και να σε καταλάβαινα, κύριε Long μου, αλλά με 2 ομάδες και 4 -5 οδηγούς δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδευτεί κανείς.

Αυτό που καταστρέφει τα ράλι είναι η περίφημη «απλότητα» και το «ξεμπέρδεμα», που κάνατε και συνεχίζεται να κάνετε λες και τα ράλι δεν έχουν τη δική τους προσωπικότητα, ήταν μπερδεμένα και έπρεπε να γίνουν φωτοτυπία της F1 και μάλιστα κακέκτυπη.

Ελπίζουμε ο πρόεδρος της FIA, o Jean Todt, να μην υποκύψει και να κρατήσει τα ράλι με σταθερούς κανονισμούς και όχι να τα γίνουν γιογιό, όπως τα έκανε ο προκάτοχός του, Max Mosley, που έτσι και αλλιώς δεν ήξερε τι σημαίνουν ράλι και ειδική διαδρομή.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης