Scirocco R ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2010, 22:29
Νίκος Κορόβηλας
Scirocco R ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς
Το νέο Scirocco R είναι εδώ. Απόδοση: 195 kW / 265 PS. Χαρακτήρας: Γνήσιος σπορ. Επιδόσεις: οι μέγιστες. Κράτημα: όπως θα έπρεπε να είναι. Fun factor: στο maximum. Η Kosmocar Volkswagen παρουσίασε το πιο δυνατό Scirocco όλων των εποχών σε… οικείο περιβάλλον, την πίστα των Μεγάρων.

Το νέο 4θέσιο σπορ αυτοκίνητο συνδυάζει δυναμικές επιδόσεις με οικονομία και άνεση στις καθημερινές ανάγκες. Μέρος του βασικού εξοπλισμού αποτελεί το σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Golf GTI και που εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε συνδυασμό με την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Στην σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του, στην πίστα των Μεγάρων, έδειξε ότι αφενός είναι «στημένο» σε πίστα και αφετέρου πως όποιος αποφασίσει να… συμπορευτεί μαζί του δεν θα το μετανιώσει, όσον αφορά τις οδηγικές στιγμές που θα του χαρίσει. «Όπλο» κανονικό, με τρελό πάτημα και τιμή -όπως θα δείτε παρακάτω- έκπληξη, καθώς μην ξεχνάτε ότι ο λόγος γίνεται για ένα... Volkswagen.

ΠΡΟΣΟΧΗ. Όλοι όσοι έχετε ελεύθερο το πρωί και το απόγευμα της Κυριακής μπορείτε να περάσετε από την πίστα των Μεγάρων για να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι, ενώ κάποιοι εξαιρετικά τυχεροί θα έχουν την εμπειρία μια βόλτας με τον Φινλανδό τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή του WRC, Γιούχα Κάνκουνεν, και το αγωνιστικό Scirocco GT24.

R-CONCEPT

Το Scirocco R αποτελεί ένα πολύ δυνατό μοντέλο, που διαθέτει κορυφαίο κινητήρα, εξελιγμένες αναρτήσεις, μοναδικό σχεδιασμό και αποκλειστικές λεπτομέρειες. Αντί του συνηθισμένου 6-κύλινδρου κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε μέχρι τώρα στα μοντέλα R αυτής της κατηγορίας, το Scirocco R φέρει έναν εξελιγμένο 4-κύλινδρο κινητήρα TSI. Το βασικό του πλεονέκτημα είναι οι υψηλές επιδόσεις και η μεγάλη ροπή στρέψης σε συνδυασμό με την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, καθώς, κατά μέσο όρο, καταναλώνει μόνο 8,1lt/100km, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι μόλις 189 g/km -οι καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των γρήγορων σπορ αυτοκινήτων με τελική ταχύτητα 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Ακόμη και αυτές, όμως, οι εκπομπές ρύπων μπορούν να βελτιωθούν σε συνδυασμό με το κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG και να πέσουν στα 8,0lt και 187 g/km.

To Scirocco R στην πίστα: Τον περασμένο Μάιο, στον αγώνα 24 ωρών στο Nürburgring, η Volkswagen απέδειξε για δεύτερη φορά πόση δύναμη διαθέτει το Scirocco. Ένας στόλος από συνολικά 5 μοντέλα πήρε μέρος στη μαραθώνια διαδρομή μέσα από την «Green Hell». Όλα τα μοντέλα βασίζονταν στο μοντέλο παραγωγής.

Στο τέλος των 24 ωρών, η Volkswagen είχε γράψει Ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου. Το Scirocco GT24 νίκησε στην κατηγορία των αυτοκινήτων με 2λιτρο turbo κινητήρα. Επιπλέον, τα μοντέλα Scirocco GT24-CNG εντυπωσίασαν καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία των εναλλακτικών καυσίμων. Το 2008, γνωστοί οδηγοί, όπως ο Carlos Sainz και ο Hans-Joachim Stuck, κατέκτησαν με δύο Scirocco GT24 τις πρώτες θέσεις, πετυχαίνοντας διπλή νίκη στην κατηγορία τους, στον κλασικό αυτό αγώνα αντοχής.

Κίνηση R – Σπορ Κινητήρας


Ακόμη μεγαλύτερες επιδόσεις με «downsizing»: όπως όλοι οι κινητήρες TSI, ο κινητήρας της έκδοσης R συνδυάζει επίσης τις επιδόσεις του άμεσου ψεκασμού με την απόδοση του turbo κινητήρα.
Ειδικότερα, ο κινητήρας 2lt του νέου Scirocco R έχει μέγιστη απόδοση 265 PS στις 6.000 σ.α.λ., σε συνδυασμό με εντυπωσιακή ροπή 350Nm στις 2.500 σ.α.λ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να ανταποκρίνεται άμεσα και να επιτυγχάνει υψηλή ροπή στρέψης, ανεξάρτητα από την ταχύτητα. Η δύναμη αυτή είναι αισθητή και από τον ήχο του κινητήρα, που μεταφέρεται από τις επιχρωμιωμένες διπλές απολήξεις της εξάτμισης, που εκτείνονται στο δεξί και στο αριστερό άκρο τού πίσω προφυλακτήρα.

Κινητήρας της χρονιάς για το Scirocco R: Ο 4-κύλινδρος σε σειρά κινητήρας, που έχει ήδη κερδίσει 4 διακρίσεις ως «Κινητήρας της Χρονιάς», αναπτύσσει μεγάλη ροπή στρέψης μέσω ενός υπερσυμπιεστή (πίεση έως 1,2 bar) με intercooler. Ο κινητήρας, με βάρος μόλις 152 kgr, διαθέτει ενισχυμένα πιστόνια, ενώ οι μπιέλες σχεδιάστηκαν εκ νέου, ώστε να είναι πιο ανθεκτικές και να μεταδίδουν αξιόπιστα τη δύναμη του κινητήρα στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Οι ίδιοι οι κύλινδροι είναι επίσης ενισχυμένοι, επειδή ακριβώς κατά τη λειτουργία παράγονται ισχυρές δυνάμεις.

Όλα τα παραπάνω έχουν ένα πολύ δυναμικό αποτέλεσμα: Το ελαφρύ, με βάρος μόλις 1,344 kgr, Scirocco R χρειάζεται μόλις 5,5 δευτερόλεπτα για να κινηθεί από τα 80 στα 120 km/h με την πέμπτη ταχύτητα. Αυτή ακριβώς η αίσθηση της ορμής, που την αισθάνεται κανείς από τις χαμηλές ταχύτητες ακόμη, είναι που κάνει αυτό το σπορ αυτοκίνητο να ξεχωρίζει. Είναι ένα εντυπωσιακό, άνετο αυτοκίνητο που ταιριάζει σε κάθε οδόστρωμα και σε κάθε εποχή του χρόνου. Παρόλα αυτά, ακόμη και αυτοί που κατεβάζουν ταχύτητα και επιταχύνουν για να πιάσουν τη μέγιστη ισχύ του αυτοκινήτου θα ξυπνήσουν μια άλλη πλευρά του Scirocco R: την πλευρά του αυτοκινήτου με σπορ γονίδια στο DNA του, που μπορεί να πιάσει 0-100km/h σε 6,0’’ διασχίζοντας τα 1.000m σε 25,6΄΄. Τελική ταχύτητα: 250 km/h (στις 6.320 σ.α.λ.) ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Φυσικά, εννοείται ότι το Scirocco R διατίθεται και με το κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG. Αυτοί που θα προτιμήσουν το καινοτόμο 6-τάχυτο κιβώτιο DSG θα νιώσουν την ακόμη πιο γρήγορη ανταπόκριση του Scirocco R, καθώς για τα 100 km/h χρειάζεται 5,8’’. Όπως είναι φυσικό, με το DSG οι δυναμικές επιδόσεις (και η άνεση) δεν συνεπάγονται αυξημένη κατανάλωση και υψηλότερες εκπομπές ρύπων. Για την ακρίβεια, συμβαίνει το αντίθετο, όπως αποδεικνύουν τα 8,0lt μεικτής κατανάλωσης καυσίμου και οι εκπομπές 187 g/km CO2.

Αναρτήσεις R – Σπορ Αίσθηση

Το XDS αποτρέπει την υποστροφή: Μόλις οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες αντιληφθούν ότι ο μπροστινός εσωτερικός τροχός αποφορτίζεται, σε μια γρήγορη στροφή, το ESP επεμβαίνει επιβραδύνοντας το συγκεκριμένο τροχό για να επιτύχει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Έτσι, το XDS λειτουργεί σαν ένα ενδιάμεσο μπλοκέ διαφορικό για να αποτρέψει την υποστροφή που κλασικά παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα με εμπρόσθια κίνηση, στις γρήγορες στροφές. Σε σχέση με ένα κλασικό μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, η οδηγική συμπεριφορά του έτσι και αλλιώς ευέλικτου Scirocco R καθίσταται σημαντικά πιο ακριβής και ουδέτερη χάρη στο XDS.

Σχεδιασμός αμαξώματος: Εμπρός, το Scirocco R διαθέτει αναρτήσεις με γόνατα McPherson που εξασφαλίζουν ισορροπημένη πρόσφυση και άνεση. Πίσω, ένας άξονας τεσσάρων συνδέσμων συνδυάζει την αίσθηση του σπορ και άνετου αμαξώματος.

Το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC λύνει το γόρδιο δεσμό μεταξύ άνεσης και σπορ οδήγησης: Προαιρετικά, το Scirocco R διατίθεται με το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC (Dynamic Chassis Control). Το σύστημα αυτό προσαρμόζει συνεχώς τους αποσβεστήρες των τροχών και την υποβοήθηση του τιμονιού στις εκάστοτε συνθήκες του οδοστρώματος ενώ προσαρμόζεται ανάλογα με το οδηγικό στυλ, με βάση τα στοιχεία που λαμβάνει από τρεις αισθητήρες στο αμάξωμα και ένα σε κάθε τροχό. Κατά την οδήγηση, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, οι αναρτήσεις γίνονται πιο σφικτές σε κλάσματα δευτερολέπτου ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Χάρη σε αυτές τις αυτόματες προσαρμογές το σύστημα DCC αυξάνει σημαντικά την αίσθηση άνεσης σε συνθήκες οδήγησης που δεν είναι τόσο απαιτητικές, λύνοντας το δίλημμα ανάμεσα στη σπορ και την άνετη οδήγηση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαβαθμίσεις: "Normal", "Sport" και "Comfort".

Δισκόφρενα 17΄΄ για μέγιστη επιβράδυνση: Το σύστημα φρένων χρειάστηκε επίσης να διαφοροποιηθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υψηλές επιδόσεις του Scirocco R. Για τον λόγο αυτό, το αυτοκίνητο φέρει δισκόφρενα 17΄΄ αντί των 16΄΄. Χάρη στους αεριζόμενους δίσκους και τις μαύρες δαγκάνες φρένων σε όλους τους τροχούς, το αυτοκίνητο επιβραδύνει εντυπωσιακά. Οι μπροστινοί δίσκοι έχουν διάμετρο 345mm, και οι πίσω 310mm. To σύστημα ηλεκτρονικής σταθεροποίησης (ESP) χρειάστηκε επίσης να διαφοροποιηθεί, δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής Sport mode με το πάτημα του διακόπτη ESP στην κεντρική κονσόλα. Αυτό κάνει το ESP να ανταποκρίνεται με μια μικρή καθυστέρηση, επιτρέποντας την προ-τοποθέτηση σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης σε δρόμους με στροφές, π.χ. σε μια πίστα. Παράλληλα, το σύστημα Anti-Slip Regulation (ASR) μπορεί να απενεργοποιηθεί τελείως όταν επιλέγεται η ρύθμιση Sport mode του ESP. Τέλος, το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης του νέου Scirocco R έχει ρυθμιστεί, ώστε να δίνει επίσης μια ακόμη πιο σπορ αίσθηση οδήγησης.

Σχεδιασμός R – Σπορ Εμφάνιση

Εμπρόσθιος πρόβολος με φώτα ημέρας LED: Ο σχεδιασμός του εμπρόσθιου προβόλου έχει γίνει έτσι ώστε να είναι πιο λειτουργικός (με βάση την αρχή «Ο σχεδιασμός ακολουθεί τη λειτουργικότητα»). Περιλαμβάνει τρεις μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα που έχουν προσαρμοστεί ειδικά για το Scirocco R, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη ψύξη του κινητήρα και των φρένων. Ενσωματωμένα δεξιά και αριστερά από τους αεραγωγούς είναι τα νέου σχεδιασμού φώτα ημέρας LED που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Η στενή, χαρακτηριστική γρίλια ψυγείου είναι σε μαύρη, λαμπερή απόχρωση. Μπορεί κανείς να αναγνωρίσει το μοντέλο από το νέο λογότυπο R, σε επιχρωμιωμένο πλαίσιο και μαύρο φόντο (βρίσκεται και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου). Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται προβολείς Bi-Xenon με ενσωματωμένα φώτα αλλαγής πορείας, εξασφαλίζοντας τις καλύτερες συνθήκες ορατότητας στο οδόστρωμα.

Οπίσθιος πρόβολος με διπλές απολήξεις εξάτμισης: Σε σύγκριση με το κανονικό Scirocco, η εικόνα του πίσω μέρους αυτού του αυτοκινήτου διακρίνεται για τη σημαντικά πιο μεγάλη αεροτομή οροφής και το λαμπερό, μαύρο διαχύτη στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Και τα δύο αυτά στοιχεία – ο διαχύτης και η αεροτομή οροφής μειώνουν την αεροδυναμική άντωση στον πίσω άξονα, βελτιώνοντας το κράτημα. Οι οβάλ επιχρωμιωμένες διπλές απολήξεις της εξάτμισης δένουν αρμονικά με το συνολικό σχεδιασμό. Όντας στα δύο άκρα του αυτοκινήτου ορίζουν τα όρια ανάμεσα στο διαχύτη και τον προφυλακτήρα. Επιπλέον, τα πίσω φωτιστικά σώματα του Scirocco R είναι φιμέ, για πιο σπορ εμφάνιση.

Εσωτερικό R – Σπορ Περιβάλλον

Το εσωτερικό του νέου Scirocco R διακρίνεται για την υψηλή ποιότητά του. Όπως σε όλα τα μοντέλα της σειράς R, περιλαμβάνονται ειδικά στοιχεία σχεδιασμού, σπορ καθίσματα (προαιρετικά δερμάτινα) και διάφορα άλλα εντυπωσιακά στοιχεία. Και όλα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Τα στοιχεία που διαφοροποιούν το Scirocco R από τις άλλες εκδόσεις του Scirocco με απόδοση έως 210 PS:

- Υφασμάτινες σπορ επενδύσεις καθισμάτων σε σχέδιο "Kyalami" (το όνομα προέρχεται από την πίστα αγώνων της F1 στη Νότιο Αφρική), με λογότυπο R στα εμπρός προσκέφαλα σε απόχρωση “Γκρι Art". H εσωτερική επιφάνεια των πλευρικών στηριγμάτων του καθίσματος είναι από μικροΐνες σε απόχρωση Γκρι Crystal
- Αποκλειστικά διακοσμητικά στοιχεία από αλουμίνιο στο ταμπλό οργάνων, με λογότυπο R Διακοσμητικές επιφάνειες σε μαύρη, λαμπερή απόχρωση στην κεντρική κονσόλα, τις επενδύσεις των θυρών, τους μοχλούς ταχυτήτων, τους αεραγωγούς και τις ακτίνες του τιμονιού
- Η λαβή του μοχλού ταχυτήτων και του χειρόφρενου είναι επενδυμένες με δέρμα και ραφές σε απόχρωση “Γκρι Art". Τα πατάκια έχουν επίσης ραφές σε απόχρωση “Γκρι Art"
- Κατώφλι εισόδου από αλουμίνιο με ενσωματωμένο λογότυπο R
- Λευκός φωτισμός οργάνων και μπλε δείκτες, καθώς και ταχύμετρο μέχρι τα 300 km/h
- Flat bottomed, δερμάτινο, πολυλειτουργικό τιμόνι σε σχεδιασμό R (τριών ακτίνων, διάτρητες επενδύσεις στο πάνω και το κάτω μέρος, σημεία αφής δεξιά και αριστερά) με ραφές σε απόχρωση “Γκρι Art", λογότυπο R στην κάτω ακτίνα του τιμονιού και διακόπτες χειρισμού στις κεντρικές ακτίνες. Σε συνδυασμό με τον κιβώτιο DSG6 το Scirocco R διαθέτει επίσης χειριστήρια για την αλλαγή ταχυτήτων (+/-).

R-Extra – Σπορ Εξοπλισμός

Κάθε Scirocco διακρίνεται για τον πλούσιο σπορ εξοπλισμό του. Στο βασικό εξοπλισμό, πέραν του εσωτερικού, περιλαμβάνονται ενδεικτικά:
- 6 αερόσακοι
- ESP με steering recommendation και sport mode
- Φώτα ημέρας LED
- Προβολείς Bi-xenon με στατικά φώτα στροφών, σύστημα ενεργού φωτισμού στροφών, σύστημα πλύσης προβολέων με ένδειξη στάθμης του νερού πλύσης
- Αυτόματο σύστημα κλιματισμού "Climatronic" με δυνατότητα ξεχωριστής ρύθμισης για τον οδηγό και το συνοδηγό, καθώς και αυτόματο σύστημα ανανέωσης του αέρα
- Ηχοσύστημα "RCD 510" (4 x 20 Watt) με 8 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”, CD player με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, ενσωματωμένο CD-changer 6 δίσκων, θύρα SD-card και υποδοχή AUX-IN
- Πακέτο Φωτισμού και Ορατότητας με δύο φώτα στο χώρο των ποδιών εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων πορείας (περιλαμβάνεται η λειτουργία "Coming home" και "Leaving home"), αυτόματο αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη και αισθητήρα βροχής
- Ένδειξη ελέγχου πίεσης ελαστικών
- Ζάντες αλουμινίου 18” με ελαστικά 235/40 R18 (προαιρετικά 235/35 R19)

Το νέο Scirocco R, όπως και κάθε Scirocco από το 1974, αποτελεί ένα προσιτό «καθαρόαιμο» σπορ αυτοκίνητο. Είναι ακριβώς αυτός ο συνδυασμός ικανοτήτων που κέρδισε εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς. Οι ενδεικτικές λιανικές τιμές διαμορφώνονται ως εξής: 2.0 TSI R: 33.670 €, 2.0 TSI DSG R: 35.670 €.

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2010, 23:07