Το Ford C-Max με κινητήρα 1.6 με 150 και 180 ίππους

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010, 15:41
Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το Ford C-Max με κινητήρα 1.6 με 150 και 180 ίππους
Αποστολή στη Γαλλία (Νίκαια)

Αν γυρίζαμε τον χρόνο πίσω και σκεφτόμασταν να αγοράσουμε ένα οικογενειακό πολυμορφικό αυτοκίνητο, είναι σίγουρο πως θα ήταν… άσχημο, θα περνούσε απαρατήρητο και ο εξοπλισμός του θα ήταν πολύ φτωχός. Τα χρόνια όμως άλλαξαν, μαζί και οι ανάγκες των πελατών, άρα και οι σκέψεις των ανθρώπων που διαχειρίζονται τέτοια project στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Πλέον, διαπιστώνουμε πως τα νέα πολυμορφικά είναι ελκυστικά, διαθέτουν τεχνολογίες που θα… ζήλευαν πολλά αυτοκίνητα και πάνω από όλα είναι όμορφα!



Δείτε το video με τα Ford C-Max και Grand C-Max

Πριν από λίγες ημέρες, η zougla.gr ταξίδεψε στη Γαλλία και συγκεκριμένα στη Νίκαια, μία γραφική πόλη χτισμένη δίπλα στη θάλασσα και με υψηλό βιοτικό επίπεδο. Εκεί βρεθήκαμε καλεσμένοι της Ford για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουριο C-Max το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο σε… δύο εκδόσεις: τη μικρή (C-Max) και μία μεγαλύτερη που θα φέρει την ονομασία Grand C-Max. Η φιλοσοφία είναι ίδια, απλώς διαφέρει στον αριθμό των καθισμάτων, όπου στην πρώτη περίπτωση είναι 5 και στη δεύτερη 7. Ακόμα ένα στοιχείο είναι το άνοιγμα των θυρών που γίνεται με συρόμενη πόρτα στην 7θέσια έκδοση και κανονικά στην 5θέσια. Και στις δύο περιπτώσεις, το αυτοκίνητο είναι ένα πολυμορφικό με «βαρύ» όνομα και μεγάλες προσδοκίες. Φυσικά, δεν είναι μόνο η προσθήκη των δύο επιπλέον θέσεων αλλά πολλά άλλα στοιχεία, με ένα πολύ σημαντικό, την ύπαρξη κινητήρων που όλοι περίμεναν.

Κινητήρας για την... Ελλάδα
Ειδικά για την Ελλάδα, που η φορολογία «χτυπάει» τα αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού το 1.6 turbo με τους 150 ή ακόμα και με τους 180 ίππους είναι απλώς ιδανικός. Πολλοί θα προβληματιστούν με το… turbo, αλλά θα πρέπει να τους καθησυχάσουμε. Και αυτό διότι η λειτουργία τους είναι πολύ γραμμική και ξεδιπλώνει ευχάριστα τη δύναμη του κινητήρα στον δρόμο. Μην ξεχνάτε πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο, φορτωμένο με 3 παιδιά και τις αποσκευές τους, χρειάζεται μία έξτρα δύναμη, για να κινείται άνετα και φυσικά να προσφέρει ασφάλεια κατά τη διάρκεια της προσπέρασης, όπου σε αυτή την περίπτωση τα «άλογα» είναι απαραίτητα. Σε γενικές γραμμές στον δρόμο, είτε αυτός είναι εθνικός είτε επαρχιακός, η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ενώ ένα από τα χαρίσματα αυτού του αυτοκινήτου είναι ότι… στρίβει στα στενά επαρχιακά δρομάκια και αφήνει μία δόση χαράς στον οδηγό που ξεπερνά το γεγονός ότι έχει στα χέρια του ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο.

Αυτοκίνητο… σαλόνι
Αφήνουμε τον κινητήρα βενζίνης (θα διατίθεται και diesel) που σίγουρα θα ικανοποιήσει ακόμα και με την κατανάλωσή του (είδαμε στο μετρητή κάτι παραπάνω από 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα) και περνάμε στο εσωτερικό και στους χώρους που παίζουν καθοριστικό ρόλο στο να προχωρήσει ο υποψήφιος αγοραστής στην αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του σχεδόν τα πάντα, από χειριστήρια ραδιοφώνου στο τιμόνι, μία πολύ καλή ένδειξη trip computer στον πίνακα οργάνων, μέχρι και ηχοσύστημα της Sony, για να απολαμβάνει ποιοτική μουσική. Άνετες είναι οι θέσεις για τους επιβάτες με σχετικά εύκολη πρόσβαση (στην 7θέσια έκδοση) στην 3η σειρά καθισμάτων, αλλά και μετατροπή της δεύτερης σειράς από τριθέσια σε διθέσια, με το πανεύκολο αναδίπλωμα (και… κρύψιμο) της μεσαίας θέσης στο δεξί κάθισμα. Με εξαίρεση την άνεση και όλα τα… καλούδια που είναι εφοδιασμένο το C-Max, θα θέλαμε να δούμε περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα.

Στο διά ταύτα
Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να μιλάμε για αναγέννηση του C-Max, το οποίο διατηρεί μία κλασική γραμμή, προσφέρει χώρους και διαθέτει έναν κινητήρα ιδανικό για την Ελλάδα. Αναμένεται στις αντιπροσωπείες τον Δεκέμβριο και με ατμοσφαιρικές εκδόσεις 1.6 με 105 και 125 ίππους. Επίσης, από τη νέα χρονιά θα είναι διαθέσιμο και σε εκδόσεις με σύστημα start & stop, ενώ, το 2013, θα ακολουθήσει και υβριδική έκδοση. Αυτό που θα εντυπωσιάσει είναι ο εξοπλισμός του, που ανάλογα με τα χρήματα που θέλει κάποιος να διαθέσει, μπορεί να το εξοπλίσει με… σούπερ high tech συστήματα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ford C-Max

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.596 – 1.596
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ.) 150/5.700 – 180/5.700
Ροπή (Nm) 240/1.600- 4.000 – 240/1.600-5.000
0-100 (χλμ/ώρα) 9,4 – 8,9
Τελική (χλμ/ώρα) 2-4 - 217
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 6,6 – 6,6
Μήκος (μέτρα) 4,3 - 4,5
Πλάτος (μέτρα) 1,8
Ύψος (μέτρα) 1,6 – 1,7
Βάρος (κιλά) 1.374 – 1.477
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 432 - 439
Εκπομπές CO2 154 - 154
Τέλη Κυκλοφορίας (ευρώ) 231 - 231
Τιμή (ευρώ) -

Δείτε φωτογραφίες με το C-Max που θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο
Φωτογραφίες:

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010, 15:41