Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Με την ροή των χρημάτων εδώ και αρκετά χρόνια να είναι με το σταγονόμετρο και τις τιμές των καυσίμων να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, ο στόχος είναι ξεκάθαρα η χαμηλή κατανάλωση. Διανύουμε μία εποχή όπου το αυτοκίνητο αποτελεί καθαρά ένα εργαλείο μεταφοράς το οποίο οφείλει να επιβαρύνει την τσέπη του ιδιοκτήτη όσο λιγότερο γίνεται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αφορμή και την εξόρμηση του τριημέρου, παραθέτουμε μερικά tips για καίτε λιγότερο, ανεξάρτητα από τον τύπο καυσίμου και το είδος του αυτοκινήτου που οδηγείτε.

Το ρελαντί και το άσκοπο ζέσταμα κινητήρα «καίνε»: Όπως έχουμε αναλύσει σε αρκετά άρθρα, ένα σωστό και ωφέλιμο ζέσταμα κινητήρα είναι από 30 δευτ. μέχρι ένα λεπτό (στις πολύ κρύες μέρες). Οτιδήποτε παραπάνω απλά επιβαρύνει το πορτοφόλι μας, όπως επίσης και εάν πραγματοποιείτε μία στάση με αλάρμ, σβήστε το κινητήρα οπωσδήποτε καθώς ουσιαστικά απλά καίτε καύσιμο με μηδενική παραγωγή έργου.

Τί επιλέγω ανάμεσα σε a/c και παράθυρα: Επειδή το καλοκαίρι δεν λέει να μας αποχαιρετήσει (μόλις χθες η θερμοκρασία έφτασε ξανά τους 28 βαθμούς Κελσίου) πολλοί θα θελήσουν να δροσιστούν στο ταξίδι τους. Είναι απλό και μαθηματικά εξακριβωμένο πως εάν κινούμαστε μέχρι τα 80χλμ./ώρα τότε οικονομικά συμφέρει να έχουμε ανοικτά παράθυρα. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες η χρήση του A/C είναι μονόδρομος, λόγω της αντίστασης του αέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βάρος και μπαγκαζιέρες: Πόσο καιρό έχετε να αδειάσετε το πορτπαγκάζ από περιττά πράγματα που απλά αυξάνουν το βάρος και μεγαλώνουν την κατανάλωση; Επίσης, οι σχάρες οροφής και οι μπαγκαζιέρες ανεβάζουν δραματικά την κατανάλωση λόγω της μεγαλύτερη αντίστασης. Εάν υπάρχει η επιλογή όλα τα πράγματα (με ασφάλεια πάντα) να χωρέσουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, τότε η τσέπη σας θα σας ευγνωμονεί.

Μεγαλύτερη κατανάλωση έως και 1.5λτ./100χλμ. από χαμηλή πίεση ελαστικών: Εάν ο αέρας στα λάστιχα έχει μειωθεί, εκτός από την διαφορετική οδηγική συμπεριφορά του οχήματος, εκτοξεύεται και η κατανάλωση. Η τριβή του πέλματος με το οδόστρωμα αυξάνεται και ο κινητήρας καίει περισσότερο, ενώ η λύση είναι απλή. Έλεγχος του αέρα μία φορά κάθε μήνα στο βενζινάδικο.

Φίλτρο αέρα και μπουζί: Το πρώτο ρυθμίζει και την αναπνοή του κινητήρα, οπότε ένα βρώμικο φίλτρο δεν παρέχει αρκετό οξυγόνο στον κινητήρα για σωστή καύση, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει αισθητά η κατανάλωση καυσίμου για το ίδιο έργο. Επίσης εάν τα μπουζί δεν λειτουργούν σωστά, προκαλούν λάθος καύση με ακανόνιστη απόδοση.

Στυλ οδήγησης: Ίσως το πιο σημαντικό από όλα να είναι ο τρόπος οδήγησης. Αρχικά δεν κερδίζουμε απολύτως τίποτα με ένα αναίτιο flat out (ειδικά στα ατμοσφαιρικά μοτέρ), καίγοντας απλώς καύσιμο που δεν μετατρέπεται σε επιτάχυνση. Παράλληλα και η επιθετική οδήγηση με ξερόγκαζα και απότομα φρεναρίσματα, ανεβάζει την κατανάλωση. Έτσι λοιπόν είναι σημαντικό να οδηγούμε έξυπνα και να «διαβάζουμε» την δρόμο και την κίνηση ώστε η επαφή μας με τα πεντάλ να είναι όσο πιο ομαλή και μικρή γίνεται.

Ωφέλιμες στροφές κινητήρα και σωστή εναλλαγή ταχυτήτων: Καίριας σημασίας να λειτουργούμε τον κινητήρα πάντα με την σωστή σχέση και στις ωφέλιμες στροφές. Ούτε να ανεβάζουμε ταχύτητα μετά τις 3.000σ.α.λ. (εκτός αν προσπερνάμε) ζορίζοντας τον κινητήρα, ούτε ν ακατεβάζουμε στις 1.500σ.α.λ. αφήνοντας τον να «κρεμάσει». Και στις δύο περιπτώσεις καίμε τζάμπα καύσιμο χωρίς κάποιο ιδιαίτερο κέρδος.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης