Αύξηση λειτουργικών κερδών κατά 39%, στα 6,4 δισεκατομμύρια SEK (σουηδικές κορόνες), εξαιρουμένων κοινοπραξιών και συνεργασιών, με περιθώριο κέρδους 6,3% ανακοίνωσε η Volvo Cars  για το 2ο τρίμηνο του 2023. Τα αποτελέσματα προέκυψαν παρά τις μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες ύψους 0,9 δις SEK που σχετίζονται με το πρόγραμμα αποχωρήσεων το οποίο ανακοινώθηκε τον Μάιο, στο πλαίσιο της διασφάλισης μιας πιο αποδοτικής και βιώσιμης βάσης δαπανών για το μέλλον.

Χωρίς αυτό το στοιχείο και εξαιρουμένων κοινοπραξιών και συνεργασιών, το σχετικό περιθώριο κέρδους για το 2ο τρίμηνο ήταν 7,2%. Αυτό καταδεικνύει ότι οι ισχυρές επιδόσεις που σημειώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο εντάσσονται σε μία σταθερή δυναμική η οποία αποτυπώνεται και στο επόμενο τρίμηνο του έτους.
Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας συμπεριλαμβανομένων κοινοπραξιών και συνεργασιών έφτασαν τα 5 δις SEK, υποχωρώντας σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου για το 2ο τρίμηνο του 2022 είχαν επηρεαστεί θετικά από τα εφάπαξ, μη επαναλαμβανόμενα λογιστικά αποτελέσματα της εισαγωγής της Polestar στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη διάρκεια του τριμήνου, η εταιρεία κατέγραψε συνεχιζόμενη αύξηση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Volvo αυξήθηκαν κατά 178% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο 16% στο σύνολο. Τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παρουσίασε η εταιρεία -Volvo EX90 και EX30- δεν βρίσκονται ακόμη στην παραγωγή και μέχρι στιγμής δεν έχουν συνεισφέρει στα αποτελέσματα για το 2023. Μόλις αυτά τα δύο νέα αυτοκίνητα κυκλοφορήσουν, θα ενισχύσουν περαιτέρω τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μας, δίνοντας ώθηση στον φιλόδοξο στόχο της Volvo Cars να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.

Παρόλο που το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου, τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάστηκαν την ίδια περίοδο, λόγω του ότι η προμήθεια του λιθίου που χρησιμοποιείται σε αυτά τα οχήματα έγινε όταν οι τιμές του βρίσκονταν στο υψηλότερο επίπεδο, προς το τέλος του 2022.

Επιπλέον, έχοντας παρουσιάσει νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (Model Year 2024) με σημαντικά καλύτερη αυτονομία σε σχέση με τα υφιστάμενα, η Volvo Cars πούλησε εγκαίρως το απόθεμα σε Model Year 23.
Καθώς η εταιρεία προχωρά στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, αυτή η δυναμική θα αλλάξει, καθώς θα προκύψει όφελος από τις χαμηλότερες τιμές του λιθίου και θα αποτυπωθούν τα αποτελέσματα της αυξημένης τιμολόγησης για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα MY2024. Επομένως, για τα επόμενα τρίμηνα αναμένεται βελτίωση των περιθωρίων στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τον περασμένο μήνα, η Volvo Cars αποκάλυψε το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το πρώτο μικρό SUV στην ιστορία της. Με αυτό το αυτοκίνητο, η εταιρεία εισέρχεται σε μία σημαντική νέα κατηγορία με διαφορετικά δημογραφικά στοιχεία πελατών, η οποία αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια. Το EX30 θα ενισχύσει επίσης την κερδοφόρο ανάπτυξη της εταιρείας στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα μικτά περιθώρια κέρδους ανά αυτοκίνητο να εκτιμώνται από 15% έως 20%. 
Λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις 2ου τριμήνου 
Όσον αφορά τις λειτουργικές επιδόσεις του δευτέρου τριμήνου, η Volvo Cars κατέγραψε έσοδα 102,2 δις SEK, αυξημένα κατά 43% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Σημείωσε, επίσης, μια δυναμική αύξηση 25% στις παγκόσμιες πωλήσεις της, διαθέτοντας 178.800 αυτοκίνητα, καθώς και σημαντική ενίσχυση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συνεχίζοντας την premium τιμολόγηση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης