Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης

Ολοένα και πιο συχνά ακούμε για ηλεκτρικά οχήματα και τα μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην αγορά αυξάνονται συνεχώς σε αριθμό. Πλέον οι επιλογές είναι πάρα πολλές, καθώς οι μεγάλες Το BMW Group μέχρι τα τέλη του 2021 θα έχει στους δρόμους 1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα…αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν πως τα ηλεκτρικά θα παίξουν καθοριστικό ρόλο τα επόμενα χρόνια.

Στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ο πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG Oliver Zipse ήταν ξεκάθαρος όσον αφορά στους στόχους της γερμανικής φίρμας: «Μέχρι τα τέλη του 2021, στοχεύουμε να έχουμε συνολικά ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους. Κανείς κατασκευαστής δεν έχει παραδώσει τόσα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε πελάτες στη Γερμανία από την αρχή της χρονιάς, όσα το BMW Group. Στη Νορβηγία, τα τρία στα τέσσερα νέα οχήματα επί των πωλήσεων του BMW Group έχουν σύστημα ηλεκτροκίνησης».

 

Διαφορετικές αγορές, διαφορετικές τάσεις…

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο Zipse εκτιμά ότι η ηλεκτροκίνηση θα εξελιχθεί με διαφορετικούς ρυθμούς σε Σε Ευρώπη και ΗΠΑ το 25% των οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά, ενώ στην Κίνα το 50%…κάθε αγορά και αυτό έχει να κάνει με τις διαφορές στις υποδομές, στα οδηγικά προφίλ των πελατών και στα ρυθμιστικά πλαίσια.

Με βάση τις προβλέψεις του BMW Group, η ζήτηση των πελατών πρέπει να διασφαλίζει ότι πάνω από το 50% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων στην πολυτελή κατηγορία της Κίνας θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) το 2030.

Η αντίστοιχη αυτή τιμή για την Ευρώπη υπολογίζεται περίπου στο 25%, ενώ στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων σε όλο τον κόσμο, το ποσοστό θα κυμαίνεται στα επίπεδα του ευρωπαϊκού.