Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης

     


Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό οδηγών θεωρεί πως η αλλαγή των ελαστικών δεν πρέπει να γίνεται το καλοκαίρι γιατί τα ελαστικά «σκάνε» και δεν αξίζει να προβούμε σε αυτή την κίνηση. Η θεωρία είναι σωστή ή λάθος;

Δεν υπάρχει κατάλληλη εποχή

Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν υπάρχει σωστή και λάθος εποχή για να προχωρήσουμε σε αντικατάσταση ελαστικών.

Και αυτό για έναν απλό λόγο, που έχει να κάνει με την καλή κατάσταση των ελαστικών και την πρόσφυση που πρέπει να έχουν με το οδόστρωμα. Αυτό που πρέπει κάθε οδηγός να έχει στο μυαλό του είναι η σωστή λειτουργία τους που για να επιτευχθεί δεν θα πρέπει να είναι… φθαρμένα.

Οι ψηλές θερμορασίες επηρεάζουν την απόδοσηγ

Με λίγα λόγια, αν μέσα στο καλοκαίρι κινηθούμε με φθαρμένα ελαστικά είναι αυτονόητο πως οι πιθανότητες Αν έχουν φθαρεί τα ελαστικά τα… αλλάζειςκινδύνου αυξάνονται.

Άλλωστε, η άμμος, το αλάτι, η σκόνη και φυσικά οι ψηλές θερμοκρασίες του οδοστρώματος, αναγκάζουν τα ελαστικά να δουλεύουν εντατικά.

Ένα παλαιό ελαστικό δεν θα μπορεί να αποδώσει σωστά, σε αντίθεση με ένα ελαστικό που το βάθος πέλματος του είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά.

Έλεγχος κάθε 2 εβδομάδες

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως οι μεγάλοι κατασκευαστές ελαστικών προτρέπουν να ελέγχουμε Οι ειδικοί προτείνουν να ελέγχουμε τις οδηγίες του κατασκευστή του αυτοκινήτου…τουλάχιστον κάθε 2 εβδομάδες την πίεση του ελαστικού.

Χαρακτηριστική επίσης η προτροπή και συμβουλή της Continental που τονίζει πως θα πρέπει να δίνουμε βαρύτητα στις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου και όχι του ελαστικού.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προχωρούμε σε αντικατάσταση όταν το βάθος πέλματος είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά, είτε έχουμε χειμώνα είτε… καλοκαίρι.