Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     


Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να μπαίνουν γα να καλά στη ζωή και την καθημερινότητά μας. Ολοένα και περισσότερα πωλούνται, ολοένα και περισσότερα κυκλοφορούν και στους ελληνικούς δρόμους ενώ σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων παίζουν τα οικονομικά κίνητρα που έχει θέσει σε εφαρμογή η Κυβέρνηση εδώ και μερικές εβδομάδες.

Πολλές απορίες για τα ηλεκτρικά

Παρ’ όλα αυτά, οι απορίες των οδηγών αλλά και υποψήφιων πελατών είναι πάρα πολλές και είναι λογικό Ακούμε πολλά και διάφορα οπότε κάναμε το πείραμα για να πάρουμε απαντήσεις…καθώς έχουμε να κάνουμε με μία νέα τεχνολογία στον κλάδο του αυτοκινήτου και των μεταφορών γενικότερα.

Πριν από μερικές εβδομάδες έχοντας στα χέρια μας το νέο Peugeot 208 στην ηλεκτρική του εκδοχή, προσπαθήσαμε να καλύψουμε τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση στην εθνική οδό. Τελικά μετά από… 370 χιλιόμετρα διαπιστώσαμε πως οι μπαταρίες παρέδωσαν το πνεύμα αλλά τα χιλιόμετρα αποδείχτηκαν αρκετά καθώς το ίδιο το εργοστάσιο κάνει λόγο για αυτονομία 340 χιλιομέτρων.

Να θυμίσουμε πως ο σκοπός εκείνης της δοκιμής ήταν να πετύχουμε ρεκόρ αυτονομίας και όχι να κινηθούμε με υψηλές ταχύτητες (κινηθήκαμε στο μέσο όρο με 95-100χλμ.).

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Πετύχαμε ρεκόρ αυτονομίας με ηλεκτρικό – Κάναμε 370 αντί 340 χλμ. που λέει το εργοστάσιο!

 

Ταξιδι… εντός πόλης

Αυτή τη φορά αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι που λύνει πολλές απορίες για τους μελλοντικούς χρήστες ενός τέτοιου οχήματος. Και αυτό διότι η βασική χρήση ενός οχήματος που κινείται με ρεύμα γίνεται στη συντριπτική του πλειοψηφία εντός πόλης.

Με το ίδιο λοιπόν μοντέλο ξεκινήσαμε το… ταξίδι μας εντός πόλης για να δούμε και αυτή τη φορά πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να «γράψουμε» με μία μόνο φόρτιση.

Από Σούνιο μέχρι Μέγαρα

Ξεκινήσαμε από την οδό Πειραιώς στο Μοσχάτο όπου παραλάβαμε το ηλεκτρικό 208 από την αντιπροσωπεία Peugeot – Κούτλας. Κατεβήκαμε στη λεωφόρο Ποσειδώνος και από εκεί κατευθυνθήκαμε προς Σούνιο, Λαύριο, Κερατέα κ.λπ.

Οδηγήσαμε στο κέντρο της Αθήνας, περάσαμε από την πλατεία Συντάγματος, ανεβήκαμε στα βόρεια Προάστια, κατεβήκαμε μέχρι τον Πειραιά, επισκεφτήκαμε την Πάχη Μεγάρων και επιστρέψαμε και πάλι στο σημείο που ξεκινήσαμε.

Οδήγηση για 13 ώρες!

Μετά από σχεδόν 13 ώρες πίσω από το τιμόνι του γαλλικού αυτοκινήτου το οποίο μας εξέπληξε με την άνεση των καθισμάτων, σταματήσαμε όταν ήδη είχαμε καλύψει 372 χιλιόμετρα.

Σε αυτά αν προσθέσουμε και τα 30-35χλμ. που έχουν ως «ασφάλεια» οι μπαταρίες – κάτι άλλωστε που το γνωρίζουμε από την προηγούμενη δοκιμασία στην εθνική οδό – η πραγματική χιλιομετρική απόσταση που κάναμε ξεπέρασε τα 400 χιλιόμετρα.

Ένας αριθμός που στην πράξη ήταν κατά πολύ μεγαλύτερος των προσδοκιών μας.

Από 26.000€ περίπου

Σχετικά με το ηλεκτρικό Peugeot 208 να σημειώσουμε πως εφοδιάζεται με μπαταρίες 50kWh και η ισχύς του Οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 50kWh…αγγίζει τους 136 ίππους.

Από πλευράς επιδόσεων το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Το βάρος φτάνει τα 1.455 κιλά, η αυτονομία σύμφωνα με το εργοστάσιο τα 340 χιλιόμετρα και οι τιμές ξεκινούν από τα 30.400 ευρώ (χωρίς την επιδότηση, με την επιδότηση σχεδόν στα 26.000 ευρώ).

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ηλεκτρικό Peugeot 208 πατήστε ΕΔΩ

 

Παρακολουθήστε το video με στιγμιότυπα από τις… 13 ώρες οδήγησης μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες του Peugeot 208 εντός πόλης…