Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα σύγχρονα οχήματα είναι εξοπλισμένα με ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αλλά μια νέα μελέτη της AAA (Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων) τονίζει ότι αυτά έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τους οδηγούς και όχι για να αντικαθιστούν την έξυπνη και προσεκτική συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης με όπισθεν, τα οποία η AAA διαπίστωσε ότι υστερούν σημαντικά στην ικανότητα αποτροπής συγκρούσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η AAA προμηθεύτηκε ένα Hyundai Tucson, ένα Volkswagen Tiguan, ένα Mazda CX-30 και ένα Lexus RX 350, όλα μοντέλα του 2023, όντας αντιπροσωπευτικά των δημοφιλών SUV μικρού έως μεσαίου μεγέθους που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Δύο σενάρια χρησιμοποιήθηκαν για τη δοκιμή των προειδοποιήσεων εγκάρσιας κυκλοφορίας και της πέδησης: η οπισθοπορεία από κάθετα σημεία και από γωνία και τα δύο με ένα μεγάλο όχημα σταθμευμένο στα δεξιά. Για τη δοκιμή με τον ακίνητο πεζό, μια ανθρώπινη φιγούρα ύψους 115εκατ. τοποθετήθηκε περίπου 1.8μ. πίσω από το SUV, στο κέντρο.

Για τις δοκιμές διασταυρούμενης κυκλοφορίας, χρησιμοποιήθηκε ένα αυτοκινούμενο, φτιαγμένο από μαλακά υλικά, όχημα. Και στα δύο σενάρια, πλησίαζε με ταχύτητα 25χλμ./ώρα. Τα SUV άρχισαν να κάνουν όπισθεν όταν ο στόχος βρισκόταν σε απόσταση 60 μέτρων. Δεν ασκήθηκε καμία πίεση ούτε στο πεντάλ του γκαζιού ούτε στο πεντάλ του φρένου, αφήνοντας έτσι τα πάντα στο σύστημα ασφαλείας. Κάθε SUV πραγματοποίησε τις δοκιμές πέντε φορές και το Volkswagen Tiguan είναι το μόνο που απέφυγε τη σύγκρουση, αν και μόνο μία φορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην υπό γωνία περίπτωση, κανένα δεν απέφυγε τη σύγκρουση και κανένα SUV δεν κατάφερε καν να ενεργοποιήσει τα φρένα σε ορισμένες δοκιμές. Τα συνολικά στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι τα φρένα ενεργοποιήθηκαν μόλις στο 45% των δοκιμών υπό γωνία, έναντι 85% στις κάθετε περιπτώσεις.

 

“Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να βασίζονται αποκλειστικά σε αυτά τα προηγμένα συστήματα οδήγησης για να αποτρέψουν τις συγκρούσεις, αλλά αντίθετα να τα χρησιμοποιούν για να ενισχύσουν την επίγνωση του περιβάλλοντός τους και να υποστηρίξουν την ασφαλή οδήγηση”, δήλωσε ο Greg Brannon, διευθυντής της AAA.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης