Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Αρχικά υπήρχαν δύο εκδόσεις της Aston Martin DBX στην γκάμα. Η μία επιλογή ήταν η βασική με 550 ίππους, την οποία δεν ήθελε κανείς και έτσι καταργήθηκε από τη γκάμα πέρυσι. Η δεύτερη που παρέμεινε ήταν η DBX707 με 705 ίππους και τώρα ήρθε μία ακόμα πιο γρήγορη να γίνει η top επιλογή. Ο λόγος για την Aston Martin DBX S.
Οι μηχανικοί της Aston Martin δυνάμωσαν τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 των 4 λίτρων φτάνοντας τους 727 ίππους, χρησιμοποιώντας αναβαθμίσεις που δανείστηκαν από τη Valhalla. Πρόκειται για μια μικρή αλλαγή, αλλά επιτρέπει στο SUV να φτάσει τα 200χλμ./ώρα μερικά δέκατα του δευτερολέπτου γρηγορότερα. Το σπριντ των 0-100χλμ./ώρα εξακολουθεί να διαρκεί 3,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη, στα 310χλμ./ώρα. όντας η μεγαλύτερη τελική σε SUV παραγωγής.
Για την καλύτερη αξιοποίηση της ισχύος, η DBX S διαθέτει αναπροσαρμοσμένα σημεία αλλαγής ταχυτήτων για το κιβώτιο εννέα σχέσεων, ενώ παράλληλα το τιμόνι είναι λίγο πιο σφιχτό και άμεσο (κατά 4%).
Το σύστημα τετρακίνησης παραμένει αμετάβλητο από την DBX707, πράγμα που σημαίνει ότι έως και το 50% της κίνησης μπορεί να πάει μπροστά ή και το 100% να πάει πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες. Η ανάρτηση είναι επίσης αμετάβλητη, ενώ υπάρχουν carbon δισκόφρενα μπροστά 420χλστ. και 390χλστ. πίσω για κορυφαίο φρενάρισμα.
Η μείωση του βάρους είναι επίσης μέρος της βελτιωμένης συνταγής της DBX S. Οι νέες ζάντες μαγνησίου 23 ιντσών, οι οποίες σύμφωνα με την Aston είναι οι πρώτες για SUV, εξοικονομούν 19 κιλά. Υπάρχει μια οροφή από ανθρακονήματα που επίσης μειώνει το βάρος, και είναι το μεγαλύτερο ενιαίο κομμάτι από ανθρακονήματα που έχει τοποθετήσει ποτέ η Aston Martin σε όχημα. Μια νέα κυψελοειδής μάσκα που προέρχεται από την DBS 770 Ultimate είναι επίσης ελαφρύτερη, και επειδή βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, βελτιώνει την κατανομή βάρους της DBX. Όλες οι αλλαγές μειώνουν λίγο περισσότερο από 45 κιλά από την DBX, ορίζοντας το νέο συνολικό βάρος στα 2.198 κιλά.
Το περίεργο είναι πως καμία από αυτές τις αλλαγές (γύρω από το βάρος) δεν είναι στάνταρ στη νέα DBX S. Ούτε οι τροχοί, ούτε η οροφή, ούτε η μάσκα, τίποτα από όλα αυτά. Θα πρέπει να πληρώσετε επιπλέον για να απολαύσετε την αδυνατισμένη εκδοχή.
Τέλος, στο εσωτερικό υπάρχουν σπορ πινελιές όπως επενδύσεις δέρματος και αλκαντάρα, ενώ παραμένει το προαιρετικό ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με 23 ηχεία και ισχύ 1.600 W.