Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο καύσωνας ξεκίνησε. Ήδη σε προηγούμενο άρθρο μας, είδαμε τις απίστευτες θερμοκρασίες που μπορούν να αναπτυχθούν μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά και πότε συμφέρει την τσέπη, να ενεργοποιούμε το a/c αντί να έχουμε ανοικτά παράθυρα.
Η ζέστη μπορεί να επηρεάσει σε τεράστιο βαθμό την ικανότητα μας στην οδήγηση και έτσι η καμπίνα πρέπει να παραμένει δροσερή. Ενεργοποιείτε λοιπόν τον κλιματισμό στο αυτοκίνητο αλλά δεν έρχεται κρύος αέρας; Αυτές είναι οι πιθανές αιτίες τους:
1. Η κυριότερη και πιθανότερη αιτία που οι αεραγωγοί βγάζουν αέρα αλλά όχι κρύο, είναι η έλλειψη φρέον. Ένα ψυκτικό υγρό που είναι υπεύθυνο να παγώνει τον αέρα. Εάν λοιπόν όλα φαίνεται να λειτουργούν κανονικά αλλά ο αέρας είναι χλιαρός ή ζεστός, τότε χρειάζεται να επισκεφθείτε συνεργείο για να σας συμπληρώσουν φρέον. Το κόστος ξεκινά από τα 45 ευρώ.
2. Εάν πάλι βάλατε πέρυσι φρέον και φέτος το αυτοκίνητο πάλι δεν βγάζει κρύο αέρα, ίσως να υπάρχει διαρροή. Το φρέον αμέσως μόλις έρθει σε επαφή με το περιβάλλον εξατμίζεται, οπότε είναι δύσκολο να εντοπιστεί η αντίστοιχη διαρροή χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία. Εργαλεία που διαθέτουν μόνο τα συνεργεία.
3. Εάν έρχεται κρύος αέρας αλλά δεν έχει ένταση και δεν διοχετεύεται σε όλη τη καμπίνα, τότε πιθανότατα έχει βλάβη ο ανεμιστήρας του air condition και πρέπει να αντικατασταθεί με μικρό κόστος.
4. Εάν δεν υπάρχει καθόλου φρέον, υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί πρόβλημα στο κομπρεσέρ του air condition. Σταδιακά η ισχύς του μειώνεται, κάτι που γίνεται αντιληπτό με τον λιγότερο αέρα που βγαίνει από τους αεραγωγούς. Εδώ η αλλαγή κοστίζει πάνω από 200 ευρώ.
5. Εάν το φίλτρο της καμπίνας (συνήθως βρίσκεται πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού) έχει γεμίσει σκόνη και μικροσωματίδια, δημιουργεί ζητήματα τόσο στην απόδοση του A/C όσο και στην ποιότητα του αέρα της καμπίνας. Η αντικατάσταση είναι πολύ εύκολη και ένα νέο φίλτρο κοστίζει ελάχιστα ευρώ. Συνιστάται η αλλαγή του μία φορά το χρόνο.