Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι νέοι δασμοί της ΕΕ για τα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τέθηκαν σε ισχύ την Παρασκευή 5 Ιουλίου. Γνωρίζαμε ήδη ότι οι διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες πλήττονται με διαφορετικά επίπεδα δασμών, αλλά τώρα γνωρίζουμε το γιατί, επειδή η πλήρης έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποκαλύπτει για πρώτη φορά τι ακριβώς βοήθεια παρέχει η Κίνα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δάνεια από κρατικές τράπεζες, κρυφά είδη χρηματοδότησης, επιχορηγήσεις, κίνητρα πωλήσεων, μειωμένες τιμές γης για εργοστάσια και υποτιμολογήσεις μπαταριών, όλα περιλαμβάνονται στην έκθεση της Επιτροπής που περιγράφει λεπτομερώς τη βοήθεια που παρέχει η κινεζική κυβέρνηση.

Η Επιτροπή ανέλυσε το ποσό της βοήθειας που έλαβε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία για να καθορίσει το επίπεδο του δασμού που θα εφάρμοζε. Και η μητρική εταιρία της MG, η SAIC, κρίθηκε ότι έλαβε μεγαλύτερη βοήθεια από ορισμένες άλλες εταιρείες, καθώς η ΕΕ καθόρισε ότι οι επιδοτήσεις της ανήλθαν σε 34,4 τοις εκατό (αναφέρει το Reuters).

Δείτε επίσης: Η μπλόφα του Ερντογάν που έπεισε την BYD να επενδύσει 1 δις. δολάρια στη χώρα του

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στο χαμηλότερο κόστος παραγωγής που προκύπτει από την κατασκευή ενός αυτοκινήτου στην Κίνα εξ αρχής, αντί για την Ευρώπη, όπου οι τιμές εργασίας είναι υψηλότερες.

Η SAIC κρίθηκε επίσης ότι ήταν λιγότερο συνεργάσιμη με την έρευνα, και αυτός είναι άλλος ένας λόγος για τον οποίο επιβλήθηκε ο μέγιστος δασμός 37,6% επιπλέον του δασμού 10% που ήδη ίσχυε.

Η BYD και η Geely αξιολογήθηκαν ότι έλαβαν λιγότερη κυβερνητική βοήθεια και αμφότερες ήταν διαφανείς με την ομάδα της Επιτροπής, γι’ αυτό και αντιμετωπίζουν μόνο δασμούς 17,4 και 19,9 τοις εκατό. Αλλά οι συντάκτες των εκθέσεων σημείωσαν ότι ενώ η BYD, σε αντίθεση με τη SAIC, κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες, το κάνει χρησιμοποιώντας υλικά όπως το λίθιο που επιδοτούνται από την κυβέρνηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά τη διεξαγωγή συνομιλιών με την ΕΕ τις τελευταίες δύο εβδομάδες, η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας δεν μπόρεσε να πείσει τις ρυθμιστικές αρχές να εγκαταλείψουν τα σχέδια δασμών. Ωστόσο, το νέο σύστημα δασμών είναι προσωρινό μόνο για τους πρώτους τέσσερις μήνες και οι δύο πλευρές θα συνεχίσουν να επικοινωνούν τις επόμενες εβδομάδες. Η Κίνα έχει ήδη προειδοποιήσει την Ευρώπη ότι θα προβεί σε αντίποινα με δικούς της εισαγωγικούς δασμούς, εάν η κατάσταση δεν μπορεί να επιλυθεί φιλικά.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης