Του Λουκά Παπαλάμπρου
Κορυφαία πολυτέλεια, εκπληκτικά επίπεδα άνεσης, προηγμένες τεχνολογίες, δύναμη και συναρπαστικές επιδόσεις. Το καινούργιο S8 είναι το ιδανικό saloon για όποιον αναζητεί ένα ταχύτατο premium αυτοκίνητο.
Απίστευτη ροπή
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο V8 4.0 biturbo κινητήρας απόδοσης 571 ίππων και 800 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt για την άριστη απόδοση της ισχύος, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Audi, το σύστημα MHEV εξοικονομεί έως και 0,8 λτ. καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ η τεχνολογία προσωρινής απενεργοποίησης κυλίνδρων (cylinder on demand) που λειτουργεί σε συνθήκες χαμηλού φορτίου προσφέρει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.
Η ενεργή αερανάρτηση, η ενεργητική τετραδιεύθυνση και η μετάδοση quattro με στάνταρ το σπορ διαφορικό εξασφαλίζουν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ακρίβεια στον έλεγχο σε οποιεσδήποτε συνθήκες είναι παροιμιώδης, με την εμπρόσθια κάμερα, η οποία ανιχνεύει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, να διασφαλίζει την προγνωστική λειτουργία της ανάρτησης.
Το Audi drive select έχει πέντε προφίλ οδήγησης, ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης να επιτρέπει την ανεξάρτητη ρύθμιση των γωνιών διεύθυνσης των τροχών στον εμπρός και στον πίσω άξονα, περιορίζοντας την υποστροφή.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν οι κεραμικοί δίσκοι φρένων από ανθρακονήματα με διάμετρο 420 χιλιοστά στον μπροστινό άξονα και 370 χιλιοστά στον πίσω. Οι νέες ζάντες φθάνουν σε διάμετρο έως τις 21 ίντσες, με τους προβολείς HD Matrix LED με Audi laser και τα πίσω φώτα OLED να φροντίζουν για την τέλεια ορατότητα σε όλες τις συνθήκες.
First class
Ανοίγοντας την πόρτα, το βλέμμα πέφτει στα ολοκαίνουργια σπορ καθίσματα με τις προσαρμοζόμενες πλευρικές ενισχύσεις, την ανεξάρτητη θέρμανση τριών σταδίων και τις λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ.
Τα 38 συστήματα υποβοήθησης οδηγού διαχωρίζονται στα πακέτα City και Tour. Το ενεργό Adaptive Cruise Control συνδυάζει τις λειτουργίες του συστήματος ACC, της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας. Σε συνδυασμό με την προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης, επιβραδύνει και επιταχύνει το Audi S8 ανάλογα με τις επερχόμενες συνθήκες.
Στάνταρ είναι οι ψηφιακές οθόνες του συστήματος MMI με λειτουργία αφής και φωνητικών εντολών, το navigation plus και όλες οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Ο εγκέφαλος πίσω από τα συστήματα υποβοήθησης του νέου S8 είναι μια υψηλής απόδοσης μονάδα επεξεργασίας δεδομένων, ο κεντρικός ελεγκτής υποβοήθησης οδηγού (zFAS).
Υπολογίζει συνεχώς έναν διαφοροποιημένο αλγόριθμο των εξωτερικών συνθηκών γύρω από το αυτοκίνητο με βάση τα δεδομένα που παρέχουν οι αισθητήρες. Ο πληρέστατος εξοπλισμός περιλαμβάνει πέντε αισθητήρες ραντάρ, έξι κάμερες, 12 αισθητήρες υπερήχων και έναν ανιχνευτή λέιζερ.