Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η ιστορία του Ford Fiesta ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2023, όταν κατασκευάστηκε το τελευταίο όχημα της τρέχουσας γενιάς. Αλλά αυτό τελικά μπορεί να ήταν μόνο ένα προσωρινό «αντίο» και όχι ένας πραγματικός αποχαιρετισμός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με το Autocar, τα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας περιλαμβάνουν την άφιξη πολλών compact μοντέλων από το 2026 και μετά, όλα βασισμένα σε μια νέα πλατφόρμα.

Η ανάπτυξη της νέας αρχιτεκτονικής έχει ανατεθεί στον Alan Clarke, πρώην μηχανικό της Tesla. Με βάση αυτή την πλατφόρμα, σχεδιάζονται νέα ηλεκτρικά οικονομικά μοντέλα, τα οποία θα τοποθετηθούν κάτω από τα Explorer, Capri και Mustang Mach-E.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο Marin Gjajaja, Chief Operating Officer του τμήματος Model E της Ford, το πρώτο αυτοκίνητο που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα θα έρθει μεταξύ του τέλους του 2026 και των αρχών του 2027 και θα κάνει το ντεμπούτο του πρώτα στις Ηνωμένες Πολιτείες, πριν πωληθεί και στην Ευρώπη.

Αυτό το πρώτο μοντέλο θα μπορούσε να είναι η νέα γενιά του Puma ή το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Fiesta, ενώ προς το παρόν μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ποια θα είναι τα υπόλοιπα προϊόντα.

Ωστόσο, η πεποίθηση του Gjaja είναι ότι «με την πάροδο του χρόνου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνονται όλο και μικρότερα», γι’ αυτό και είναι εύκολο να φανταστούμε μια πραγματική οικογένεια μικρών αυτοκινήτων. Και μια επιστροφή του Fiesta, ενός ιστορικού ονόματος για τη μάρκα, φαντάζει σχεδόν βέβαιη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πόροι που αναπτύσσει η Ford για αυτή την πλατφόρμα είναι σημαντικοί. Μια πρόσφατη έκθεση της αμερικανικής ιστοσελίδας TechCrunch αποκάλυψε ότι η ομάδα που εργάζεται πάνω στην αρχιτεκτονική αυτή αριθμεί περίπου 300 άτομα. Σε αυτούς περιλαμβάνονται μηχανικοί από την Tesla, τη Rivian και την Apple, ακόμη και αεροδυναμιστές της Formula 1.

Όσον αφορά το σύστημα κίνησης, ο Gjaja εξηγεί ότι η νέα αρχιτεκτονική θα χρησιμοποιεί πιθανότατα την τεχνολογία μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) χαμηλού κόστους.

Επιπλέον, τα σχήματα αυτών των μελλοντικών Ford «δεν θα είναι συμβατικά» και θα είναι «διαφοροποιημένα» στις αντίστοιχες κατηγορίες. Το μόνο που μένει είναι να περιμένουμε τις επόμενες εξελίξεις για να δούμε προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούν τα σχέδια της αμερικανικής μάρκας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης