Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μπορεί ο Elon Musk να είναι master στο να παραμένει στα πρωτοσέλιδα, αλλά τελευταία δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτικά τα δημοσιεύματα ( ειδικά αν προσπαθείς να πουλήσεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Ενώ η δημόσια εικόνα του στις ΗΠΑ έχει δεχτεί αισθητό πλήγμα, τα πράγματα έχουν γίνει εντελώς ζοφερά για τον Musk στη Γερμανία.

Οι πωλήσεις της Tesla εκεί έχουν κατρακυλήσει και για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, η εμφάνιση του Musk στην ορκωμοσία του Donald Trump τον Ιανουάριο, με αυτό που πολλοί ερμήνευσαν ως ναζιστικό χαιρετισμό, πυροδότησε έντονες αντιδράσεις τόσο για τον άνθρωπο όσο και για τη μάρκα σε όλη τη χώρα. Τώρα, μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πόσο βαθιά είναι τα προβλήματα της Tesla στη Γερμανία.

Η τεράστια έρευνα, που διεξήχθη από τη γερμανική έκδοση T-Online, πραγματοποίησε δημοσκόπηση σε περίπου 100.000 αναγνώστες και αποκάλυψε ότι το 94% των ερωτηθέντων δεν θα άγγιζε ένα Tesla. Μόλις το 3% δήλωσε ότι ούτε θα το σκεφτόταν καν. Είναι το είδος του αποτελέσματος που θα μπορούσε να κάνει ακόμη και τον πιο σίγουρο CEO να επανεξετάσει τη στρατηγική του -ή τουλάχιστον τις αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πολλοί περίμεναν εδώ και καιρό ότι η κυριαρχία της Tesla στην αγορά EV θα εξασθενούσε σιγά-σιγά, καθώς οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έπαιρναν τα πάνω τους και θα λανσάριζαν τα δικά τους EV. Ωστόσο, δεν ήταν πραγματικά οι παλαιές μάρκες που έκαναν την Tesla να τρέμει, αλλά μάλλον οι νεότερες αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της BYD.

Δεν είναι μόνο η εμπλοκή του Musk στην πολιτική των ΗΠΑ που πλήττει την Tesla. Πριν από τις ομοσπονδιακές εκλογές της Γερμανίας τον Φεβρουάριο, ο Musk στήριξε το ακροδεξιό κόμμα AfD. Τα αμφισβητήσιμα λόγια του Musk συνεχίστηκαν και στο διαδίκτυο, και την περασμένη εβδομάδα, αναδημοσίευσε ένα tweet στο X διακηρύσσοντας ότι «ο Στάλιν, ο Μάο και ο Χίτλερ δεν δολοφόνησαν εκατομμύρια ανθρώπους», αλλά μάλλον «το έκαναν οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα τους».

Εάν η Tesla σχεδιάζει να ξανακερδίσει το γερμανικό κοινό, έχει να κάνει σοβαρό έλεγχο ζημιών. Τα στοιχεία των πωλήσεων δίνουν μια σκληρή εικόνα: τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν πάνω από 70%, ακόμη και όταν η ευρύτερη αγορά EV της Γερμανίας ανέκαμψε από την υποτονική περίοδο του 2024.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης