Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Την τελευταία πενταετία υπάρχει ένας άτυπος διαγωνισμός ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, για το ποια θα βάλει τις περισσότερες και μεγαλύτερες οθόνες στα μοντέλα της. Αυτή η εξάπλωση των τεράστιων οθονών έγινε εις βάρος των φυσικών κουμπιών, όμως φαίνεται πως τα πράγματα μάλλον θα βρουν νέες ισορροπίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι νέοι κανόνες που προβλέπεται να τεθούν από τον EuronNCAP τον Ιανουάριο του 2026, θα αφαιρούν βαθμούς από τα οχήματα που δεν διαθέτουν ορισμένα παραδοσιακά χειριστήρια.

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων σκοπεύει να υποβαθμίσει τις βαθμολογίες ασφαλείας των πρόσφατα δοκιμασμένων αυτοκινήτων που δεν διαθέτουν κουμπιά, μοχλούς ή επιλογείς για τις ακόλουθες λειτουργίες: φλας, φώτα κινδύνου, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήση έκτακτης ανάγκης. Η τελευταία είναι γνωστή ως λειτουργία eCall και είναι υποχρεωτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ και αρκετά χρόνια. Καλεί αυτόματα τον τοπικό αριθμό έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

Ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP Matthew Avery εξηγεί γιατί ελήφθη αυτή η απόφαση για να τιμωρούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κάνουν τους οδηγούς να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις οθόνες:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Η υπερβολική χρήση των οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα όλου του κλάδου, καθώς σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων μεταφέρουν τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αποσπούν τα μάτια τους από το δρόμο και αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων από απόσπαση της προσοχής. Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που θα πραγματοποιηθούν το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, περιορίζοντας το χρόνο απομάκρυνσης των ματιών από το δρόμο και προωθώντας έτσι την ασφαλέστερη οδήγηση.”

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Euro NCAP δεν μπορεί να αναγκάσει αποτελεσματικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη να επαναφέρουν τους κανονικούς ελέγχους. Είναι ένας ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης, οπότε δεν μπορεί να δώσει εντολή στις εταιρείες να επιστρέψουν στα κουμπιά και πλήκτρα. Μια τέτοια απόφαση θα πρέπει να ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Παρ’ όλα αυτά, εκτιμούμε ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν να επιτύχουν τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων, οπότε θα κάνουν ό,τι μπορούν για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης