Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι Κινέζοι έρχονται με πολλά μικρά ηλεκτρικά και κυρίως προσιτά μοντέλα και η Ford δεν πρόκειται να κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Αντιθέτως, σύμφωνα με έκθεση του Bllomberg, η Ford αναβάλει τα σχέδια για την κατασκευή ηλεκτρικού SUV τριών σειρών θέσεων και επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός πιο προσιτού EV, με τιμή κοντά στα 22.000 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανάπτυξη του προσιτού EV έχει ανατεθεί σε μια ομάδα 100 ατόμων με έδρα το Irvine της Καλιφόρνια. Επικεφαλής αυτής της πρωτοβουλίας είναι ο Alan Clarke, αξιοσημείωτος για την προηγούμενη τεχνική ηγεσία του στο εξαιρετικά επιτυχημένο Model Y της Tesla. Σήμερα, το Model Y είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, οπότε δικαιολογημένα η Ford εμπιστεύεται τον Clarke για ένα έργο όπως αυτό.

Η ομάδα εστιάζει κυρίως στην κατασκευή μιας πλατφόρμας που χρησιμοποιεί μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Αυτή η αρχιτεκτονική έχει ως στόχο να φιλοξενήσει όχι μόνο μικρά αυτοκίνητα ή crossover, αλλά ενδεχομένως και μικρά φορτηγά. Η ημερομηνία παρουσίασης έχει ορισθεί για το τέλος του 2026.

Η Ford θα βγάζει κέρδος, ακόμα κι αν το μοντέλο πωλείται στα 22.000 ευρώ – Με έξυπνη μείωση του κόστους

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την μία οι μπαταρίες LPF κοστίζουν το 1/3 από τις ιόντων λιθίου. Από την άλλη, η Η δημιουργία μιας πλατφόρμας που μπορεί να υποστηρίξει διάφορα οχήματα είναι ένας άλλος τρόπος για τη μείωση του κόστους και τη μεγιστοποίηση των προσφορών προϊόντων. Ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley έχει διευκρινίσει στο παρελθόν ότι οι ομάδες μηχανικών για την ανάπτυξη των EV είναι “ανελέητα επικεντρωμένες στο κόστος και την αποδοτικότητα” και ότι ο “απόλυτος ανταγωνισμός” θα είναι η Tesla και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης