Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η BMW ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αναθεωρήσει τις οικονομικές της προβλέψεις λόγω της μαζικής ανάκλησης που επηρεάζει περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Αυτό υποδηλώνει ότι η εταιρεία θα δεχτεί ένα πλήγμα που θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 500 εκατομμύρια ευρώ και η BMW ενώ παράλληλα είναι αντιμέτωπη και με «υποτονική ζήτηση στην Κίνα» αλλά και διευρυμένο αδύναμο καταναλωτικό κλίμα.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις εξελίξεις, η BMW αναμένει τώρα μια μικρή μείωση των πωλήσεων για το έτος αντί για μια μικρή αύξηση. Η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε επίσης την πρόβλεψη για τα κέρδη προ φόρων και τόκων σε ένα πιο μετριοπαθές 6% έως 7%. Δυστυχώς, τα προβλήματα δεν αφορούν μόνο την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η BMW Motorrad αντιμετωπίζει μια «συνεχιζόμενη ανταγωνιστική κατάσταση σε όλες τις βασικές αγορές», συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας. Η εταιρεία δήλωσε ότι αυτό έχει «σημαντικό αντίκτυπο στην οριστικοποίηση των τιμών», γεγονός που πιθανότατα θα οδηγήσει σε αμετάβλητες πωλήσεις για το έτος.
Οι εξελίξεις συνέβαλαν στο να πέσει η μετοχή της BMW στα 77,10 δολάρια την Τρίτη. Αυτό σημαίνει πτώση 11,43% από το κλείσιμο της Δευτέρας στα 87,05 δολάρια.
Η ανάκληση για τα φρένα
Εκπρόσωπος του BMW Group, στο οποίο ανήκουν επίσης οι μάρκες Rolls-Royce και Mini, επιβεβαίωσε στο Associated Press ότι η εταιρεία εντόπισε για πρώτη φορά το πρόβλημα κατά τη διάρκεια ενός εσωτερικού ποιοτικού ελέγχου.
Τώρα, η BMW αναμένει ότι επηρεάζονται περίπου 1,53 εκατομμύρια οχήματα σε πέντε χώρες – συμπεριλαμβανομένων περίπου 370.000 στην Κίνα, 270.000 στις ΗΠΑ, 150.000 στη Γερμανία, 70.000 στην Κορέα και 60.000 στη Γαλλία.
Ο εκπρόσωπος της BMW αναφέρει ότι η εταιρεία «έχει αναπτύξει ένα διαγνωστικό λογισμικό για την ανίχνευση της βλάβης των φρένων πριν από την εμφάνισή της». Εάν εντοπιστεί μια πιθανή βλάβη στα φρένα, αυτό θα πρέπει να ειδοποιεί τον οδηγό να επισκεφθεί μια αντιπροσωπεία το συντομότερο δυνατό για να λάβει δωρεάν αντικατάσταση του συστήματος, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος. Εάν παρουσιαστεί δυσλειτουργία, κάτι που σύμφωνα με την BMW είναι «πολύ απίθανο», το σύστημα θα πρέπει επίσης να επανέλθει στην «ασφαλή λειτουργία» – η οποία διασφαλίζει ότι τα φρένα λειτουργούν και πληρούν τα νομικά πρότυπα, αλλά απαιτεί από τους οδηγούς να εφαρμόζουν μεγαλύτερη δύναμη κατά τη χρήση τους.