Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα το οποίο αφορά τις οδικές μετακινήσεις του μέλλοντος, διεξάγεται εδώ και 3 χρόνια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την συμμετοχή και της Volvo. ‘Ήδη έχει ολοκληρωθεί η πρώτη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες, με τα οχήματα να κινούνται σε κονβόι με 90 χλμ./ώρα και τους οδηγούς να πίνουν καφέ και να διαβάζουν εφημερίδα με ασφάλεια!  

Το πρόγραμμα SATRE (Safe Road Trains for the Environment – Ασφαλείς Οδικοί Συρμοί για το Περιβάλλον) είναι ίσως το σημαντικότερο αυτή τη στιγμή πρόγραμμα που εξελίσσεται στην Ευρώπη και αφορά τις οδικές μετακινήσεις.  Είναι το μοναδικό στο είδος του και επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της τεχνολογίας για εφαρμογή σε συμβατικές οδούς,  στις οποίες η ομαδοποιημένη κυκλοφορία θα λειτουργεί παράλληλα, σε ένα μικρό περιβάλλον μαζί με άλλους χρήστες του ίδιου οδικού δικτύου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με άλλα λόγια, εστιάζει σε ένα κονβόι οχημάτων, με το κάθε ένα από αυτά να μετράει την απόσταση, την ταχύτητα και την κατεύθυνση, κάνοντας αυτόματα τις σχετικές ρυθμίσεις με σημείο αναφοράς το αμέσως προπορευόμενο. Όλα τα οχήματα είναι ανεξάρτητα και μπορούν να αφήσουν το κονβόι ανά πάσα στιγμή. Όσο όμως βρίσκονται εκεί, οι οδηγοί τους μπορούν να χαλαρώσουν και να κάνουν άλλα πράγματα καθώς η ομάδα των αυτοκινήτων ταξιδεύει προς τον προορισμό της.

Η πρώτη δοκιμή ανεξάρτητης κίνησης ολοκληρώθηκε με επιτυχία, με το κονβόι να περιλαμβάνει ένα φορτηγό, ακολουθούμενο από τρία αυτοκίνητα τα οποία οδηγούνται εντελώς αυτόνομα με ταχύτητες μέχρι 90 χλμ./ώρα με απόσταση μεταξύ τους 6 μέτρα. Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν, τα αυτοκίνητα κινούνταν μόνα τους, με τους οδηγούς να πίνουν καφέ ή να διαβάζουν εφημερίδα ή να δουλεύουν στον υπολογιστή, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για τους χειρισμούς του αυτοκινήτου τους.

Το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί το ερχόμενο φθινόπωρο, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια, αφού περιορίζει σημαντικά τον ανθρώπινο παράγοντα στην οδήγηση, που έχει αναγνωριστεί ως αιτία, τουλάχιστον για το 80% των ατυχημάτων. Επίσης, μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος αλλά και τις εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα, μέχρι και κατά 20%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σχετική τεχνολογία και οι εφαρμογές της, είναι σε πλήρη εξέλιξη και μπορεί σε μεγάλο βαθμό να περάσει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια. Αυτό όμως που μπορεί να καθυστερήσει περισσότερο, είναι η αποδοχή του συστήματος από το κοινό αλλά και η νομοθεσία που πρέπει να αλλάξει σε 25 χώρες και να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις.

Πάρτε μια γεύση για το πώς λειτουργεί η νέα τεχνολογία

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης