Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όπως φαίνεται, υπάρχει μόνο ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καταρρίψει το ρεκόρ γύρου της Mercedes-AMG One στο Nürburgring. Ναι, ένα άλλο AMG One. Το παλιό ρεκόρ που καθιερώθηκε στις 28 Οκτωβρίου 2022 από τον πρεσβευτή της μάρκας Mercedes-AMG Maro Engel δεν ισχύει πλέον. Και αυτό μόνο και μόνο επειδή κατάφερε να το βελτιώσει κατά αρκετά δευτερόλεπτα.
Στις 23 Σεπτεμβρίου 2024, ο οδηγός του DTM πέρασε τη γραμμή του τερματισμού σε 6 λεπτά και 29,09 δευτερόλεπτα. Αυτή είναι μια μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ των 6 λεπτών και 35,18 δευτερολέπτων και μάλιστα μιλάμε για τη μεγαλύτερη διαμόρφωση της Πράσινης Κόλασης μήκους 20,83 χιλιομέτρων. Η AMG One είναι πλέον το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με άδεια κυκλοφορίας για το δρόμο που καταφέρνει να πέσει κάτω από το όριο των 6:30.
Όσο για το γιατί η Mercedes αποφάσισε να το ξανακάνει, ήξερε ότι υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης καθώς στην προηγούμενη προσπάθεια, οι συνθήκες της πίστας δεν ήταν ιδανικές.
Το εντυπωσιακό αυτό σύνολο κινεί ένας 1.600άρης V6 κινητήρας με ηλεκτρικό τούρμπο και αποδίδει από μόνος του 574 άλογα. Παράλληλα όμως υπάρχουν και τέσσερα ακόμα ηλεκτρικά μοτέρ (ένα στον στροφαλοφόρο άξονα, ένα στο turbo και δύο στον εμπρός άξονα) τα οποία εκτινάσσουν την συνολική ισχύ στα 1.063 άλογα με την κίνηση να πηγαίνει φυσικά και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός νέου αυτοματοποιημένου κιβωτίου.
Δεν μπορούμε να σκεφτούμε πολλά αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο το ρεκόρ γύρου της AMG One. Η Aston Martin Valkyrie είναι ένα από αυτά και ίσως η επερχόμενη McLaren W1. Προσθέτουμε επίσης τον διάδοχο της LaFerrari ως πιθανή απειλή ενώ αποκλείουμε τη Red Bull RB17, επειδή είναι μόνο για πίστα. Το ίδιο ισχύει και για την Lotus Evija X παρά τον γύρο της που είναι 6:24.
Ίσως ο ερχομός των ηλεκτρικών hypercars θα μπορούσε να ανταποκριθεί στην πρόκληση, αλλά με το Nürburgring να είναι τόσο μακρύ, δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορούν να ανταποκριθούν. Ίσως η Rimac να μας διαψεύσει με το νέο Nevera R.