Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Stellantis επιβεβαίωσε ότι η γραμμή παραγωγής 500e στο εργοστάσιο Mirafiroi της Ιταλίας, θα “παγώσει” για τέσσερις εβδομάδες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα κατασκευαστούν νέα 500αράκια οποιουδήποτε τύπου στην Ευρώπη, για πρώτη φορά από το 2007.
«Το μέτρο είναι απαραίτητο λόγω της έλλειψης παραγγελιών που συνδέεται με τις βαθιές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων», ανέφερε ο εκπρόσωπος του ομίλου Stellantis σε δήλωσή του στο Reuters.
Αντί να αναβαθμίσει το 500αράκι με θερμικό κινητήρα για να το διατηρήσει στην αγορά, η Fiat επέλεξε να δημιουργήσει ένα νέο υβριδικό μοντέλο. Αλλά αυτό το αυτοκίνητο, το 500 Ibrida, δεν θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2025 ή, το πιθανότερο, το 2026, αφήνοντας τις εκθέσεις των αντιπροσώπων της Fiat, άδειες για τους επόμενους 18 μήνες.
Το υβριδικό θα κατασκευαστεί μαζί με το EV στην ιστορική τοποθεσία Mirafiori, η οποία δέχεται μια ανακαίνιση 100 εκατομμυρίων ευρώ για να είναι έτοιμη για τα αναδιαμορφωμένα σχέδια ηλεκτροκίνησης της Fiat.
Η Fiat δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει αναγκαστεί να τροποποιήσει τη στρατηγική της μπροστά στην πολύ χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για τα EV. Η Toyota, η GM, η Ford και ακόμη και μάρκες υψηλών προδιαγραφών όπως η Aston Martin και η Mercedes είτε παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των υφιστάμενων οχημάτων εσωτερικής καύσης είτε δαπανούν πρόσθετα χρήματα για την ανάπτυξη νέων.