Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Ford μπήκε από νωρίς στο «παιχνίδι» των ηλεκτρικών και ήδη έχει σημαντικούς παίκτες σε κάθε κατηγορία όπως η Mustang-E, το F-150 Lightingn και το E-Transit. Η εταιρία φαίνεται πως έχει καταθέσει και ένα ενδιαφέρον δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια τεράστια, τοποθετημένη στην οροφή εφεδρική μπαταρία, η οποία θα προσφέρει επιπλέον αυτονομία όταν ένα αυτοκίνητο θα κινείται σε μια περιοχή χωρίς φορτιστές.
Το έγγραφο που εντοπίστηκε για πρώτη φορά από τον RDale στο φόρουμ Lightning Owners, υποβλήθηκε στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO) παρουσιάζοντας το Bronco να έχει μια σχάρα οροφής στην κορυφή της οποίας κάθεται κάτι που μοιάζει με ένα συμβατικό κουτί οροφής. Ωστόσο, ένα καλώδιο φόρτισης προεξέχει από το πίσω μέρος του κουτιού, κάνοντάς το να μοιάζει λίγο πολύ με μια εφεδρική μπαταρία.
Επιπλέον, η Ford αναφέρει ότι το εφεδρικό σύστημα που τοποθετείται στην οροφή διαθέτει αεραγωγούς και στις δύο πλευρές του για τη βελτίωση της ψύξης των κυψελών και ότι μπορεί να εξοπλιστεί με τηλεχειριζόμενες βαλβίδες που μπορούν να κλείσουν για να εμποδίσουν το νερό, το υπερβολικό κρύο ή την άμμο να εισέλθουν και να προκαλέσουν ενδεχομένως ζημιά στις μπαταρίες.
Το κουτί που παρουσιάζεται στην αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας περιλαμβάνει ένα καπάκι και έναν δίσκο επενδεδυμένο με αφρό πολυουρεθάνης για να βοηθήσει στη διαχείριση των επιπέδων θερμικής ενέργειας εντός του και να διατηρεί το εσωτερικό του σχετικά δροσερό.
Είναι μια ωραία ιδέα που θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα της εκτός δρόμου οδήγησης με ένα EV, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα: το βάρος. Είναι γνωστό ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι αρκετά βαριές και έτσι θα αλλάζει και η κατανάλωση αλλά και η ισορροπία του οχήματος. Παρόλα αυτά είναι κάτι πρωτότυπο που μπορεί να λύσει τα χέρια σε κάθε ταξίδι.