Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Nissan πρόκειται να κλείσει επτά εργοστάσια και να περικόψει 20.000 θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο, μετά από μια ταραχώδη χρονιά για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Καθώς μειώνει την παραγωγή, η Nissan θα προβεί σε περαιτέρω περικοπές 11.000 θέσεων εργασίας, μετά τις 9.000 απολύσεις που ανακοινώθηκαν τον Νοέμβριο, μειώνοντας συνολικά το εργατικό δυναμικό της κατά 15%. Η απόφαση θα επηρεάσει τις θέσεις εργασίας προσωπικού και εργολάβων στους τομείς της παραγωγής, των πωλήσεων και της διοίκησης, καθώς και της έρευνας και ανάπτυξης.
Η Nissan δεν ανέφερε ποια εργοστάσια πρόκειται να κλείσουν. Ωστόσο, το εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ στη βορειοανατολική Αγγλία, το μοναδικό εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, όπου απασχολεί 6.000 άτομα, δεν θεωρείται πιθανός υποψήφιος για κλείσιμο.
Ο ανασχηματισμός θα μειώσει τον αριθμό των εργοστασίων της από 17 σε 10 μέχρι το 2027 και θα στοχεύει στην εξοικονόμηση συνολικά 2,3 δις. ευρώ. Η Nissan θα αναθεωρήσει επίσης την αλυσίδα εφοδιασμού της, ώστε να προμηθεύεται περισσότερα εξαρτήματα από λιγότερους προμηθευτές για να εξοικονομήσει χρήματα.
Η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην κερδοφορία και όχι στον όγκο, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ιβάν Εσπινόσα. «Μπροστά στις δύσκολες επιδόσεις του έτους 2024 και το αυξανόμενο μεταβλητό κόστος που επιτείνεται από ένα αβέβαιο περιβάλλον, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην αυτοβελτίωση με μεγαλύτερη επείγουσα ανάγκη και ταχύτητα, στοχεύοντας σε κερδοφορία που βασίζεται λιγότερο στον όγκο», δήλωσε.
Η Nissan σημείωσε καθαρές ζημίες ύψους 4 δις. ευρώ, καθώς επλήγη από την εξασθένηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ και την Κίνα, καθώς και από τις πρώτες επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου του Ντόναλντ Τραμπ. Οι συνομιλίες για συγχώνευση με τη Honda κατέρρευσαν και ο Εσπινόζα ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου τον περασμένο μήνα.