Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου, ένα Tesla Model S προσέκρουσε με αρκετά χιλιόμετρα σε ένα σταθμευμένο πυροσβεστικό όχημα στον αυτοκινητόδρομο I-680 στην Καλιφόρνια. Σύμφωνα με πληροφορίες από ξένα μέσα, ο NHTSA (ο κρατικός οργανισμός για την ασφάλεια των μεταφορών της Αμερικής) πιστεύει ότι η αυτόνομη οδήγηση ήταν ενεργοποιημένη τη στιγμή της συντριβής, και μάλιστα έστειλε μια ειδική ομάδα για περαιτέρω διερεύνηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τη σύγκρουση σκοτώθηκε ο οδηγός του Tesla και τραυματίστηκε ο μόνος άλλος επιβάτης. Το ίδιο το πυροσβεστικό όχημα ήταν σταθμευμένο διαγώνια στη λωρίδα σε μια προσπάθεια να προστατεύσει άλλους εργαζομένους όταν σημειώθηκε η σύγκρουση.

Σύμφωνα με το Associated Press, οι ερευνητές πιστεύουν ότι το Tesla είχε ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο, και ότι ο NHTSA «απέστειλε μια ειδική ομάδα διερεύνησης ατυχημάτων για να εξετάσει το ατύχημα της 18ης Φεβρουαρίου». Αυτή η ενέργεια προστίθεται σε μια ευρύτερη έρευνα που έχει ο οργανισμός για τα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης της Tesla στο σύνολό της. Μέχρι σήμερα, τουλάχιστον 15 Tesla έχουν προσκρούσει σε οχήματα έκτακτης ανάγκης που είχαν αναμμένους τους φάρους, ενώ χρησιμοποιούσαν το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης.

Η Tesla απαιτεί από τους οδηγούς να αποδέχονται την ευθύνη για την ασφάλεια κάθε φορά που είναι ενεργή μια αυτόνομη λειτουργία, ξεκαθαρίζοντας πως η προσοχή του οδηγού πρέπει να είναι στο δρόμο και τα χέρια του πάντα στο τιμόνι. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να θυμίσουμε πως ο NHTSA ζήτησε από την Tesla να ανακαλέσει περισσότερα από 350.000 οχήματα τον Φεβρουάριο λόγω ανησυχιών σχετικά με τη λειτουργία Πλήρους Αυτόνομης Οδήγηση. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «το σύστημα FSD Beta μπορεί να επιτρέψει στο όχημα να λειτουργεί με μη ασφαλή τρόπο σε διασταυρώσεις δρόμων». Ταυτόχρονα, τα στατιστικά στοιχεία της Tesla για τον αυτόματο πιλότο και την πλήρη αυτοοδήγηση υποδηλώνουν ότι είναι ήδη ασφαλέστερα από έναν άνθρωπο οδηγό.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης