Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η αγορά μιας Ferrari απαιτεί χρήματα. Πολλά χρήματα. Συνήθως, οι άνθρωποι που τα έχουν, τα έχουν δουλέψει πολλές δεκαετίες, γεγονός που τους τοποθετεί σε μια μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα. Αυτό ισχύει για τις περισσότερες μάρκες υψηλών προδιαγραφών, όμως η Ferrari έχει δει μια μετατόπιση στην ηλικία των αγοραστών της, με τους αριθμούς να κλίνουν προς τα κάτω.
Σε συνέντευξή του στο CNBC, ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari Benedetto Vigna δήλωσε ότι «το 40% των νέων πελατών της Ferrari είναι κάτω των 40 ετών». Αυτό είναι ένα άλμα 10# από το 2023, όταν οι αγοραστές της Ferrari κάτω των 40 ετών αποτελούσαν μόλις το 30% των πελατών της ιταλικής εταιρείας κατασκευής supercar.
Τα στοιχεία αυτά προκαλούν έκπληξη, δεδομένης της ιστορίας αποκλειστικότητας της μάρκας. Μόνο το 2024, περίπου το 81% των νέων Ferrari που πωλήθηκαν πήγαν σε υφιστάμενους πελάτες, σύμφωνα με το Fortune. Και το 48% αυτών των αγοραστών κατείχαν ήδη περισσότερες από μία Ferrari. Έτσι, ακόμη και με τη μείωση της μέσης ηλικίας, δεν είναι και τόσοι πολλοί οι νέοι αγοραστές.
Η Ferrari πούλησε συνολικά 13.752 αυτοκίνητα το 2024, με τα 3.527 από αυτά να φτάνουν στις ΗΠΑ – τη μεγαλύτερη αγορά της μάρκας. Η Γερμανία και η Ιαπωνία ήταν η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αγορά της Ferrari, με 1.827 και 1.445 μονάδες να πωλούνται αντίστοιχα.
Για το 2025, η μάρκα ελπίζει να αξιοποιήσει ακόμη περισσότερο αυτή την επιτυχία με νέα μοντέλα όπως η 12Cilindri και η F80. Αλλά αν θέλετε κάποιο από αυτά τα αυτοκίνητα, θα πρέπει να περιμένετε. Η Ferrari είναι ήδη sold out μέχρι το 2026, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα μπορείτε να πάρετε στα χέρια σας τα κλειδιά μέχρι τουλάχιστον τις αρχές του 2027.