Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ήταν το 2012, όταν το RX-8 είπε οριστικό αντίο και μαζί του πήρε και το σήμα κατατεθέν της Mazda, το περιστροφικό ή αλλιώς, wankel κινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ερχόμαστε στο 2023 και η επιστροφή του ιδιαίτερου αυτού κινητήρα είναι γεγονός, με τη μόνη διαφορά πως δεν θα τον ακούμε να ουρλιάζει σε κάποιο σπορ αυτοκίνητο μέχρι τις 8.250 σ.α.λ. 

Αντιθέτως θα τον δούμε να έχει υποστηρικτικό ρόλο στο plug-in υβριδικό SUV, MX-30 e-Skyactive R-EV, με τον wankel κινητήρα να έχει ρόλο range extender για την αύξηση της αυτονομίας. Πιο συγκεκριμένα, ο βενζινοκινητήρας έχει χωρητικότητα 830κ.εκ. προσφέροντας 75 ίππους και 116 Nm ροπής, όμως δεν θα κινεί τους τροχούς. Αντιθέτως, θα τροφοδοτεί μία γεννήτρια η οποία δημιουργεί ενέργεια για να μεγαλώνει την αυτονομία του MX-30. Όσο για τους τροχούς, αυτούς θα τους κινεί ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 170 ίππων και 260 Nm ροπής.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Η εταιρία είναι περήφανη για την έναρξη παραγωγής του περιστροφικού κινητήρα που στην ανακοίνωση της αναφέρει πως μέχρι σήμερα έχει συναρμολογήσει 1,99 εκατομμύρια οχήματα εξοπλισμένα με περιστροφικό κινητήρα. Η πρώτη εφαρμογή περιστροφικού κινητήρα της Mazda έγινε στο Cosmo Sport 110S του 1967, με τον Wankel να αποδίδει 110 ίππους και σταμάτησε το 2012 μαζί με το RX-8. Πλέον επιστρέφει και επίσημα, όντας 15 κιλά ελαφρύτερος αλλά με εντελώς διαφορετικό ρόλο.
 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης