Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Οι ‘Ελληνες εισαγωγείς από τα μέσα του Ιουνίου είχαν ήδη ανακοινώσει ότι ο μήνας θα κλείσει με σημαντικές αυξήσεις στις νέες ταξινομήσεις. Βέβαια δεν υπήρχε κάποια έκπληξη ούτε ο κόσμος τρελάθηκε και έτρεχε στις εκθέσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Απλά η διαθεσιμότητα είναι μεγαλύτερη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν και εφοδιάζουν την αγορά με περισσότερα αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις παρουσίασαν μια αύξηση της τάξης του +20.8%. Δηλαδή τον Ιούνιο του 2022 είχαν ταξινομηθεί 11.091 καινούργια Ι.Χ ενώ τον Ιούνιο φέτος ταξινομήθηκαν 13.394. Είχαμε μια αύξηση στις ταξινομήσεις 2.303 Ι.Χ. Η αύξηση του +20.8% οφείλεται στο γεγονός ότι υλοποιήθηκαν παραγγελίες που εκκρεμούσαν.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Αύξηση +28.4% είχαμε και την περίοδο απο Ιανούαριο έως και Ιούνιο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για ακόμη μια φορά η κατηγορία B-Total κέρδισε τη μερίδα του λέοντος και ξεπέρασε σε πωλήσεις το μισό κοινό της αγοράς. Την κατηγορία αυτή προτίμησε το 51.8% των αγοραστών. Στη δεύτερη θέση ήρθε η C-Total κατηγορία με 31.8%.

Να δούμε και ποιους κινητήρες προτίμησαν οι αγοραστές. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης είχαν μερίδιο 43.8%. Στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων ήραν τα αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία (HEV) . Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου  κατέλαβαν το 13.4 % της αγοράς αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες περιόρισαν σημαντικά τους κινητήρες αυτού του τύπου και είναι περιορισμένες οι επιλογές.

Τέλος ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), ανακοίνωσε ότι η αγορά κινήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο με αύξηση +18%.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης