Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όσοι είναι φίλοι της Mercedes-AMG γνωρίζουν ότι η ονομασία E Performance αποδίδεται στα μοντέλα που έχουν και υβριδική ισχύ, άρα είναι μερικώς εξηλεκτρισμένα. Στη νέα ναυαρχίδα GT η συνδυαστική ιπποδύναμη αγγίζει τα απίστευτα 816 άλογα, χάρη στον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 των 4,0 λίτρων μπροστά και έναν ηλεκτροκινητήρα πίσω. Ο βενζινοκινητήρας από μόνος του αποδίδει 611 ίππους, αλλά αναμφισβήτητα ο πιο εντυπωσιακός αριθμός είναι η συνδυασμένη ροπή των 1.419 Nm.
Με όλα να λειτουργούν μαζί, η Mercedes λέει ότι η AMG GT63 S E Performance φτάνει τα 100χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα, ένα νούμερο που ζηλεύουν ακόμα και τα supercars.
Το κουπέ νέας γενιάς μπορεί να είναι μεγαλύτερο με τα επιπλέον καθίσματα, αλλά είναι επίσημα το ταχύτερα επιταχυνόμενο μοντέλο παραγωγής της AMG.
Αν και τεχνικά πρόκειται για ένα υβριδικό plug-in, η αποδοτικότητα δεν αποτελεί παράγοντα εδώ. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι μόλις 6,1 kWh, και η Mercedes δεν κάνει καμία αναφορά για την ηλεκτροκίνητη εμβέλεια παρά μόνο λέει ότι θα ανακοινωθεί αργότερα. Αντ’ αυτού, η μπαταρία εστιάζει στην απόδοση και για το σκοπό αυτό, η Mercedes τη διατηρεί σε βέλτιστη θερμοκρασία για να αντλεί την περισσότερη ενέργεια όταν χρειάζεται. Η φόρτιση γίνεται είτε μέσω μιας πρίζας είτε μέσω διαφόρων ρυθμίσεων ανάκτησης που επιλέγει ο οδηγός, συμπεριλαμβανομένης μιας λειτουργίας οδήγησης με ένα πεντάλ, παρόμοιας με αυτή ενός EV.
Ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εννέα ταχυτήτων διοχετεύει την ισχύ μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4Matic+ της Mercedes-AMG. Στην κανονική λειτουργία, ο ηλεκτροκινητήρας κινεί μόνο τον πίσω άξονα, αλλά όταν ανιχνεύεται ολίσθηση, η ισχύς μπορεί να δρομολογηθεί προς τα εμπρός. Το σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα και η ανάρτηση AMG Active Ride Control με σταθεροποίηση κύλισης είναι στάνταρ εδώ, όπως και τα ανθρακοκεραμικά φρένα. To σύστημα φρένων έχει εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά ενώ οι τροχοί είναι 20 ιντσών, αλλά και προαιρετικοί έως και 21 ιντσών.
Εμφανισιακά, θα δυσκολευτείτε να αναγνωρίσετε την έκδοση E Performance από την κανονική AMG GT63, εκτός αν έρθετε από κοντά. Η Mercedes προσθέτει ειδικά σήματα στο καπάκι του πορτμπαγκάζ και υπάρχει μια πόρτα που κρύβει μια θύρα φόρτισης στο πίσω μέρος της μάσκας. Αθέατες είναι οι αλλαγές στο ενεργό σύστημα αεροτομής, που έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιήσει την απόδοση ειδικά για το υβριδικό σύστημα κίνησης.
Το μοντέλο και οι τιμές του θα παρουσιαστούν στα τέλη του 2024.