Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ο επικεφαλής της Mercedes-Benz, Ola Källenius, πιστεύει ότι η Ευρώπη θα πρέπει να μειώσει τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι ο αυξημένος ανταγωνισμός θα αναγκάσει τις ευρωπαϊκές μάρκες να κατασκευάσουν καλύτερα αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Källenius έκανε τα σχόλιά του κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνέντευξης στους Financial Times, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει τους εισαγωγικούς δασμούς στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, θεωρώντας ότι επιδοτούνται άδικα από την κινεζική κυβέρνηση.

“Μην αυξήσετε τους δασμούς”, δήλωσε ο Källenius. “Είμαι αντίθετος, πιστεύω ότι πρέπει να κάνετε το αντίθετο: πάρτε τους δασμούς που έχουμε και μειώστε τους”. Το αφεντικό της Mercedes-Benz πρόσθεσε ότι οι κινεζικές μάρκες που εξάγουν στην Ευρώπη είναι μια “φυσική εξέλιξη του ανταγωνισμού και πρέπει να αντιμετωπιστεί με καλύτερο προϊόν, καλύτερη τεχνολογία, μεγαλύτερη ευελιξία. Αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί”.

Όπως ισχύει τώρα, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλήττονται με δασμό 10% όταν εισάγονται στην Ευρώπη, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν δασμό 15% όταν εξάγουν στην Κίνα. Εταιρείες όπως η Stellantis και η Renault έχουν μιλήσει ανοιχτά για την απειλή που συνιστούν τα κινεζικά EV, αλλά ο Källenius επέμεινε ότι η Mercedes δεν συμφωνεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Θέλουν να ανταγωνίζονται στον κόσμο όπως όλοι οι άλλοι. Ήταν το άνοιγμα των αγορών που οδήγησε στην ανάπτυξη του πλούτου, ιδίως στο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έβγαλε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια».

Τα στελέχη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Mercedes, πιθανόν να φοβούνται αντίποινα από την Κίνα σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλει νέους δασμούς. Αυτό θα μπορούσε να πλήξει τη Mercedes, καθώς πάνω από το ένα τρίτο του συνόλου των πωλήσεών της σε αυτοκίνητα προέρχεται από την Κίνα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης