Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μόλις πριν από λίγες ώρες η Audi ανακοίνωσε τα σχέδιά της να συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι αρχικά προβλεπόταν, και τώρα η Mercedes, λέει ουσιαστικά το ίδιο πράγμα.
Ο επικεφαλής Ola Källenius παραδέχτηκε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Στουτγάρδη, αναγκάστηκε να κάνει μια «διόρθωση πορείας», και να διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Ως υπενθύμιση, η εταιρεία ανακοίνωσε πριν από μερικά χρόνια ότι στόχος της ήταν να γίνει πλήρως ηλεκτρική, «όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν», ήδη από το 2030.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes δήλωσε ότι «οι εξηλεκτρισμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης υψηλής τεχνολογίας θα μείνουν στην αγορά, περισσότερο απ’ ό,τι αρχικά περιμέναμε». Αν και δεν έδωσε ακριβές χρονοδιάγραμμα, αναφέρθηκε στη διπλή στρατηγική, ως τη βέλτιστη λύση, δεδομένης της πιο αργής από την αναμενόμενη υιοθέτησης των EV: «Στην παρούσα κατάσταση, νομίζω ότι η πιο ορθολογική προσέγγιση είναι για έναν καθιερωμένο κατασκευαστή να κάνει και τα δύο, και να μην παραμελήσει καμία από τις δύο τεχνολογίες».
Η υποχώρηση των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους προηγουμένως υψηλούς στόχους τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει τροφοδοτήσει μια παρανόηση σχετικά με τις τάσεις πωλήσεων ηλεκτρικών. Η ετήσια έκθεση του Bloomberg NEF Electric Vehicle Outlook, που δημοσιεύθηκε μόλις χθες, προβλέπει ότι οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν κατά 25% φέτος σε σύγκριση με το 2024, φτάνοντας σχεδόν τα 22 εκατομμύρια μονάδες. Όπως είναι αναμενόμενο, η Κίνα εκτιμάται ότι θα κατέχει τη μερίδα του λέοντος, με σχεδόν τα δύο τρίτα των πωλήσεων PHEV και EV, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.