Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αν και η MG έχει βρετανικές ρίζες που εκτείνονται πάνω από έναν αιώνα πίσω, η εταιρεία είναι μέρος της εταιρικής ομπρέλας SAIC για σχεδόν δύο δεκαετίες τώρα. Με έδρα τη Σαγκάη πλέον, η MG κάνει πάταγο σε μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αυτοκινήτων της Κίνας αυτή την εβδομάδα αποκαλύπτοντας ένα εντυπωσιακό concept που έχει τραβήξει όλα τα φλας.

Αυτό είναι ένα από τα πρώτα οχήματα που επιβλέπονται από τον Jozef Kaban αφότου έγινε Αντιπρόεδρος Global Design της SAIC πέρυσι. Αν το όνομα ακούγεται γνωστό, ο Kaban είναι ο Σλοβάκος σχεδιαστής πίσω από τη θρυλική Bugatti Veyron, το Audi A5 Coupe, τη Skoda Octavia και το Volkswagen Lupo. Έχει επίσης εργαστεί με τη BMW και τη Rolls-Royce.

To SUV, μέρος της νέας σειράς Cyber ​​της MG, η οποία περιλαμβάνει επίσης το Cyberster roadster, παρουσιάστηκε ως concept, όμως η έκδοση παραγωγής βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Το CyberX διαθέτει ένα boxy προφίλ, με κοντές προεξοχές και καθαρή, μινιμαλιστική επιφάνεια. Οι αναδυόμενοι προβολείς κλέβουν την παράσταση, βρισκόμενοι στο καπό ακριβώς πάνω από μια λωρίδα LED πλήρους πλάτους. Παράλληλα, οι τετράγωνοι θόλοι των τροχών, τα χοντρά ελαστικά και η γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος ολοκληρώνουν την SUVπεροπετειώδη εμφάνιση του.

Σε πρωτότυπη μορφή, το CyberX έχει μήκος 4,3 μέτρα , τοποθετώντας το στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας sub-compact στην Ευρώπη. Ενώ η MG κρατούσε κρυφό το εσωτερικό, οι αναφορές δείχνουν ότι η τεχνολογία συνδεσιμότητας του CyberX αναπτύσσεται σε συνεργασία με τον κολοσσό των smartphone Oppo.

Η MG δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τις πλήρεις προδιαγραφές, αλλά οι φήμες δείχνουν ότι η έκδοση παραγωγής θα μπορούσε να είναι η πρώτη που θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα E3 της SAIC, μια αρχιτεκτονική ειδική για EV. Αυτό θα σήμαινε ότι το CyberX θα είναι πλήρως ηλεκτρικό, με τη δυνατότητα για την τεχνολογία «cell-to-body» της SAIC, όπου η μπαταρία γίνεται μέρος της βασικής δομής του οχήματος, για βελτιωμένη ακαμψία και μειωμένο βάρος.

Εκτός από την Κίνα, η έκδοση παραγωγής του MG CyberX αναμένεται επίσης να είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη και την Αυστραλία. Μπορεί να σκεφτείτε τη SAIC ως απλώς μια εγχώρια δύναμη, αλλά το παγκόσμιο αποτύπωμά της αυξάνεται γρήγορα. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η SAIC/MG πούλησε 78.505 οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε χώρες της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΖΕΣ (Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ελβετία). Αυτός ο αριθμός ξεπέρασε μεγάλες μάρκες όπως η Fiat (77.704), η SEAT (57.363), η Tesla (54.020), η Suzuki (49.631), η Mazda (43.918), η Jeep (37.895), η Honda (21.075) και η Mitsubishi (12.536).

Μάλιστα η MG σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη για τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο και την αποφυγή των υψηλών δασμών της ΕΕ στα κινεζικά οχήματα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης