Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η BMW παρουσίασε την τρίτη γενιά της X1 και στοχεύει αποκλειστικά στην κορυφή των premium C-SUV, προσφέροντας ένα πληρέστατο πακέτο. Το νέο μοντέλο μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με τα μεγαλύτερα αδέρφια του X3 και X5, έχοντας μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις του και προσφέροντας περισσότερα από ποτέ, σε μία κατηγορία που δεν σταματά να πουλάει.
Η νέα X1 λοιπόν, σε μήκος έφτασε τα 4.5μ. στο πλάτος τα 1.845χλστ. στο ύψος τα 1.642χλστ. ενώ το μεταξόνιο φτάνει πλέον τα 2.692χλστ. (+22χλστ.). Τα νέα αυτά μεγέθη κάνουν το μοντέλο αρκετά πιο επιβλητικό από τον προκάτοχο του, ενώ σχεδιαστικά το highlight είναι τα «νεφρά» που κυριαρχούν στο εμπρόσθιο μέρος. Χαμηλά ξεχωρίζει το σπορτίφ μοτίβο L, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν κυρίως ακμές, την ώρα που η οροφή χαμηλώνει ομαλά συνεισφέροντας στη νέα σχεδιαστική υπογραφή. Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν βελτιώσει κατά πολύ και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, δίνοντας του συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.27.
Στο εσωτερικό η διάταξη Curved Display ουσιαστικά ενώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών, με την οθόνη αφής 10.7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας στον οδηγό μία μοναδική ψηφιακή εμπειρία. Παράλληλα οι μεγαλύτερες διαστάσεις επιφέρουν και μεγαλύτερη άνεση για τους πέντε επιβάτες (τόσο σε ώμους όσο και στα γόνατα), την ώρα που ο χώρος αποσκευών μετριέται στα 540 λτ. και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.600λτ. με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Η νέα BMW X1 θα λανσαριστεί με δυνατότητα επιλογής συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης με μία γκάμα που περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και δύο μονάδες diesel από τη νέα αρθρωτή γενιά κινητήρων Efficient Dynamics. Η ήπια υβριδική τεχνολογία δεύτερης γενιάς 48V με ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων, συνεισφέρει στην ενίσχυση τόσο της αποδοτικότητας όσο και της απόδοσης ισχύος στους δύο ισχυρότερους κινητήρες.
Με αυτή την τεχνολογία, η τετρακύλινδρη BMW X1 xDrive23i μπορεί να αποδίδει μέγιστη ισχύ 218 ίππων (από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 204 ίππων και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 19 ίππους). Παράλληλα υπάρχει και η BMW X1 sDrive18i με την ισχύ ενός τρικύλινδρου κινητήρα 156 ίππων. Στο τερέν του πετρελαίου, ένας τετρακύλινδρος κινητήρας diesel συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία στη νέα BMW X1 xDrive23d για την απόδοση μέγιστης ισχύος 211 ίππων. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel στη νέα BMW X1 sDrive18d παράγει 150 ίππους, ενώ θα ακολουθήσει και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου iX1.
Τέλος, η λίστα με τον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Cruise Control με λειτουργία πέδησης και το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (front-collision warning system), το οποίο είναι πλέον σε θέση να εντοπίζει επερχόμενα οχήματα όταν στρίβουν αριστερά και πεζούς και δικυκλιστές όταν στρίβουν δεξιά. Το Parking Assistant συμπερ. των Reversing Assist Camera και Reversing Assistant αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας του στάνταρ εξοπλισμού.