Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Citroen τράβηξε το σεντόνι από τη νέα γενιά του επιβλητικού C5 Aircross, αποκαλύπτοντας ένα σύνολο που από τη μία έχει γνώριμη σχεδιαστική γραμμή, από την άλλη φέρνει δεκάδες καινοτομίες. Ενώ παραμένει πιστό στην αρχική ιδέα δημιουργίας του, το νέο C5 Aircross προσφέρει μια πιο αιχμηρή εμφάνιση, μεγαλύτερη άνεση και μια σειρά από εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, συμπεριλαμβανομένων πλήρως ηλεκτρικών, ήπιων υβριδικών και plug-in υβριδικών επιλογών.
Το αναθεωρημένο μοντέλο υιοθετεί το νέο οικογενειακό πρόσωπο της Citroen, που έχει ήδη παρουσιαστεί στα τελευταία C3, C4, C4 X και Berlingo. Το αμάξωμα είναι πιο σμιλευμένο από πριν, με σαφή έμφαση στην αεροδυναμική για την ενίσχυση της αποδοτικότητας. Τα μεγέθη των τροχών ανεβαίνουν στις 20 ίντσες, σε συνδυασμό με μια απόσταση από το έδαφος 20 εκατ. που του εξασφαλίζουν, απροβλημάτιστη συνύπαρξη με τα πεζοδρόμια.
Όσον αφορά το μέγεθος, το νέο C5 Aircross έχει μήκος 4.652χλστ. (+150χλστ.) και μεταξόνιο 2.78χλστ. (+60χλστ.), δίνοντας στο SUV ένα πιο επιβλητικό παρουσιαστικό, χωρίς να απομακρύνεται πολύ από τις αρχικές του αναλογίες.
Εντός της καμπίνας, highlight είναι μία οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 13 ιντσών, η οποία συνοδεύεται από μια σειρά φυσικών κουμπιών κάτω από αυτήν. Η Citroen ισχυρίζεται περήφανα ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας που έχει προσφερθεί ποτέ από μάρκα της Stellantis. Άλλα τεχνολογικά highlights περιλαμβάνουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, head-up display, ασύρματη φόρτιση, φωτισμό περιβάλλοντος και πανοραμική ηλιοροφή. Οι αποθηκευτικές λύσεις είναι έξυπνα διαμορφωμένες, με δύο ποτηροθήκες κρυμμένες πίσω από την οθόνη αφής και επιπλέον θήκες στο κεντρικό υποβραχιόνιο και στις θήκες των θυρών. Η συνολική διάταξη μοιάζει καθαρή, φιλική προς τον χρήστη και πολύ ελκυστική για καθημερινή χρήση.
Οι σχεδιαστές της Citroen στηρίχθηκαν σε μεγάλο βαθμό στη φιλοσοφία τους «πρώτα η άνεση». Το αφρώδες ύφασμα καλύπτει το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και τα καθίσματα, δημιουργώντας μια μαλακή, cozy αίσθηση στο εσωτερικό. Η τελευταία έκδοση των καθισμάτων Advance Comfort της Citroen υπόσχεται καλύτερη απορρόφηση και βελτιωμένη στήριξη του σώματος. Παράλληλα τα μπροστινά καθίσματα διατίθενται με ηλεκτρικές ρυθμίσεις, θέρμανση, εξαερισμό, ακόμα και λειτουργίες μασάζ ενώ οι πίσω επιβάτες αποκτούν ανακλινόμενες πλάτες και προαιρετική θέρμανση καθισμάτων.
Το μεγαλύτερο μέγεθος αποδίδει καρπούς στους χώρους για τους επιβάτες, με πιο γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι όσων ταξιδεύουν πίσω. Η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ είναι επίσης αυξημένη, προσφέροντας 651 λίτρα ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης. Οι επιπλέον κρυφοί χώροι περιλαμβάνουν έναν χώρο 75 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και άλλα 40 λίτρα διάσπαρτα στην καμπίνα για μικρότερα αντικείμενα.
Το νέο C5 Aircross βασίζεται στην αρχιτεκτονική STLA Medium της Stellantis, την ίδια πλατφόρμα που υποστηρίζει τα Peugeot 3008/5008, Opel Grandland και DS No8. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είναι εξηλεκτρισμένες και προσφέρονται μόνο με αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ήπια υβριδικό
Το εισαγωγικό C5 Aircross Hybrid 145 είναι ίσως η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή για τους αγοραστές. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας 1,2 λίτρων αποδίδει 136 ίππους, με έναν ηλεκτροκινητήρα 12 ίππων (9 kW) ενσωματωμένο στο αυτόματο σύστημα διπλού συμπλέκτη έξι ταχυτήτων, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 0,9 kWh.
Plug-in Hybrid
Υπάρχει η έκδοση C5 Aircross Plug-in Hybrid 195. Συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων με έναν μονό ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 195 ίππους. Η ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου συστήματος διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι η μπαταρία των 21 kW παρέχει δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης, έως και 85χλμ.
Ηλεκτρικό
Το e-C5 Aircross είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα,. Η Standard Range αποδίδει 210 ίππους και προσφέρει αυτονομία 520χλμ. από μια μπαταρία 73 kWh. Η Extended Range αποδίδει 230 ίππους και μπορεί να καλύψει έως και 679χλμ. μεταξύ των φορτίσεων χάρη σε μια μεγαλύτερη μπαταρία 97 kWh. Και στις δύο περιπτώσεις, ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης είναι 160 kW DC.
Τέλος, να τονίσουμε πως και το νέο μοντέλο διαθέτει την ανάρτηση της Citroen με προοδευτικά υδραυλικά μαξιλάρια, που υπόσχεται ποιότητα κύλισης σαν σε «μαγικό χαλί», ενώ το διαθέσιμο πακέτο Drive Assist 2.0 επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Το νέο Citroën C5 Aircross θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Θα παράγεται στο εργοστάσιο της Rennes στη Γαλλία, ενώ οι τιμές θα ανακοινωθούν πιο κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας.