Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Το SEAT Leon, που ήδη κυκλοφορεί με μια πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης (TSI), diesel (TDI), mild-hybrid (eTSI), plug-in hybrid (e-HYBRID) και φυσικού αερίου (TGI), απέκτησε και μια ακόμη έκδοση που προσφέρει «δυνατές» συγκινήσεις.
Για να κρατηθεί όμως σωστά στον δρόμο το Leon, έπρεπε να γίνουν αρκετές βελτιώσεις και τροποποιήσεις. Από το σασμάν μέχρι τα φρένα και τις αναρτήσεις.
Ο νέος βενζινοκινητήρας βασίζεται στην προηγούμενη γενιά κύκλου Miller. Για να ανταποκριθεί στα πιο πρόσφατα πρότυπα εκπομπών ρύπων αλλά και για να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση καυσίμου, χρειάστηκε να γίνουν βελτιώσεις.Το προηγούμενο σύστημα διπλής έγχυσης αντικαταστάθηκε με νέους εγχυτήρες
Τώρα το SEAT Leon έγινε ακόμα πιο γρήγορο. Ο κινητήρας 2.0 TSI αποδίδει 190PS (140kW) και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Για ακόμα καλύτερα κρατήματα στον δρόμο αλλά και για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των γρήγορων οδηγών, το δυνατό Leon χρησιμοποιεί μπροστά γόνατα MacPherson, ενώ ο πίσω άξονας είναι πολλαπλών συνδέσμων.
Το αυτοκίνητο για να φρενάρει αποτελεσματικά έχει αεριζόμενα δισκόφρενα 312×25 mm μπροστά και δισκόφρενα πίσω. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η ροπή του είναι 320Nm και το κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Από 0-100 χιλιόμετρα χρειάζεται 7,4 δευτερόλεπτα.
Από πλευράς κατανάλωσης με βάση τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP η 5-θυρη έκδοση κυμαίνεται μεταξύ 6,7-7,2 l/100km, ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 151-164 g/km.
Οι Έλληνες που ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο μοντέλο μπορούν να το παραγγείλουν στην 5-θυρη έκδοση FR. Υπάρχουν δύο τιμές. Η μία είναι 26.990 ευρώ ενώ για την έκδοση FR PLUS η τιμή του είναι κατά 1.300 ευρώ ακριβότερη. Υπολογίστε γύρω στα 28.290 ευρώ.
Το σίγουρο είναι ότι και στις δύο εκδόσεις, εκτός από τον δυνατό κινητήρα, οι κάτοχοί του θα απολαύσουν τα άψογα κρατήματά του στον δρόμο.