Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μετά από 5 χρόνια ως CEO στον Όμιλο Renault, o Luca de Meo αποχωρεί επίσημα. Ο άνθρωπος που πιστώνεται ότι έφερε τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στη σύγχρονη εποχή της, αποχωρεί από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, επιλέγοντας να κυνηγήσει «νέες προκλήσεις εκτός του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Η παραίτησή του τίθεται σε ισχύ στις 15 Ιουλίου, σηματοδοτώντας το τέλος μιας πενταετούς πορείας, που πολλοί θεωρούν τόσο φιλόδοξη, όσο και απροσδόκητα επιτυχημένη.

Ο De Meo ήρθε στη Renault σε μια κρίσιμη στιγμή και έθεσε γρήγορα σε εφαρμογή τη σαρωτική στρατηγική «Renaulution» το 2021. Το σχέδιο έφερε στην αγορά μια σειρά από νέα EV και υβριδικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Renault 5 hatchback με ρετρό στιλ, και σηματοδότησε μια σημαντική αλλαγή με την επανασχεδίαση της Alpine ως μάρκα επιδόσεων μόνο για EV. Εν τω μεταξύ και η Dacia επεκτάθηκε υπό την εποπτεία του, ενισχύοντας την εμβέλεια της Renault στις αγορές με χαμηλό προϋπολογισμό.

Το Διοικητικό Συμβούλιο ευχαρίστησε τον de Meo για την ηγεσία του και επιβεβαίωσε ότι η διαδικασία διορισμού ενός νέου Διευθύνοντος Συμβούλου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Η ταυτότητα του επόμενου Διευθύνοντος Συμβούλου θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω, αν και δεν έχει δοθεί ακριβής ημερομηνία.

Η γαλλική εφημερίδα Le Figaro αναφέρει ότι το 58χρονο στέλεχος θα ενταχθεί στον όμιλο Kering, στον οποίο ανήκουν οι μάρκες μόδας Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga και Alexander McQueen. Οι μετοχές της Kering έχουν υποχωρήσει κατά 77% από το ιστορικό υψηλό του 2021, πράγμα που σημαίνει ότι το νέο αφεντικό πρέπει να παρουσιάσει ένα σχέδιο ανάκαμψης.

Σε μια αποχαιρετιστήρια δήλωσή του, ο de Meo αναλογίστηκε τη θητεία του στη Renault. «Έρχεται μια στιγμή στη ζωή κάποιου που ξέρει ότι η δουλειά του έχει τελειώσει. Στον όμιλο Renault αντιμετωπίσαμε τεράστιες προκλήσεις σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Πετύχαμε αυτό που πολλοί θεωρούσαν αδύνατο. Σήμερα, τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους: είναι τα καλύτερα στην ιστορία μας”.

Πριν από την ένταξή του στη Renault, ο de Meo κατείχε καίριους ηγετικούς ρόλους σε διάφορες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων CEO στη Seat και την Cupra εντός του Ομίλου Volkswagen, καθώς και στη Fiat, την Abarth και την Alfa Romeo κατά την προηγούμενη θητεία του στην FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης