Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μπορεί πριν 15 χρόνια να εντυπωσιαζόμασταν όταν ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε αυτόματο κιβώτιο, πλέον συμβαίνει το αντίθετο. Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποχαιρετούν σταδιακά το manual και να προσφέρουν τα περισσότερα μοντέλα αποκλειστικά με αυτόματο σασμάν, πλέον όταν ένα γρήγορο ή fun to drive όχημα διαθέτει τρία πετάλια, αποτελεί μία ευχάριστη είδηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρουσιάζουμε τα 5 μοντέλα που έχουν χαρακτήρα στον δρόμο και παράλληλα επιμένουν στον συμπλέκτη.

Hyundai i30 N: Με την παρουσίαση του, έφερε τη Hyundai στο προσκήνιο των hot hatches. Με χαμηλή τιμή, εκπληκτική συμπεριφορά στον δρόμο και 275 ίππους από δίλιτρο κινητήρα (με εξαιρετικό ήχο), αποτελεί την απόδειξη πως ένα χειροκίνητο κιβώτιο πάντα θα ταιριάζει περισσότερο σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μπει στην πίστα. Βέβαια για όσους θέλουν και γκάζια και άνεση, υπάρχει η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.

Honda Civic Type R:Η νέα γενιά του πασίγνωστου μοντέλου, κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ στη πίστα της Suzuka, ως το γρηγορότερο προσθιοκίνητο μοντέλο παραγωγής. Το νέο Type R πιθανότατα θα τροφοδοτείται από μια εξέλιξη του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα i4 K20 2.0 λίτρων από την προηγούμενη γενιά. Αυτό σημαίνει τουλάχιστον 300 ίππους και χειροκίνητο 6 σχέσεων, με την ισχύ να πηγαίνει μόνο στους μπροστινούς τροχούς. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Mazda MX-5: Ίσως το πιο εμβληματικό fun to drive αυτοκίνητο. Επιμένει σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες και σε χειροκίνητο κιβώτιο, αφήνοντας στον οδηγό την απόλυτη απόλαυση της οδήγησης. Φυσικός ήχος όσο ανεβαίνουν οι στροφές, εξαιρετική απόκριση του τιμονιού και κλασικό χειρόφρενο, είναι τα βασικά στοιχεία του DNA του, πάντα με τα τρία πετάλια στα πόδια του οδηγού.

Toyota GR Corolla: Η GR Corolla τροφοδοτείται από τον ίδιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων με τον πύραυλο τσέπης GR Yaris, αλλά έχει ρυθμιστεί να αποδίδει περίπου 300 ίππους. Η ισχύς αποστέλλεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ενώ διαθέτει και με διαμορφώσιμο σύστημα τετρακίνησης GT-Four  με «λειτουργία drift».

Toyota Supra: Μετά από αίτημα πολλών, η νέα Supra αποκτά και χειροκίνητη έκδοση στην επιλογή με τον 3λιτρο κινητήρα απόδοσης 335 ίππων. Μέχρι τώρα το μοντέλο κυκλοφορούσε μόνο με 8άρι αυτόματο σασμάν όμως πολλοί έλεγαν από την αρχή πως ένα τόσο fun to drive σύνολο για να ολοκληρωθεί, οφείλει να δώσει στον οδηγό τον έλεγχο των ταχυτήτων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης