Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ενώ η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων δεν είχε καλή χρονιά, υπήρξαν μερικές ενδιαφέρουσες εκπλήξεις στη συνολική κατάταξη μοντέλων για το 2022. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η JATO, το νέο αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, ήταν το Peugeot 208 με 206.816 μονάδες. Ο όγκος του αυξήθηκε κατά 5 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2021, επιτρέποντας στην Peugeot να ηγηθεί των πωλήσεων για πρώτη φορά από το 2007, όταν βασίλευε το 207.
Πράγματι, το 208 εκθρόνισε το Volkswagen Golf, το οποίο ηγείται συνεχώς στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου από το 2008. Αυτή η σημαντική αλλαγή μπορεί να εξηγηθεί από τη συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων του γερμανικού hatchback σε όλη την Ευρώπη μετά από προβλήματα λογισμικού, διαθεσιμότητα και αυξημένο ανταγωνισμό στον όμιλο Volkswagen . Έτσι, το Golf έπεσε στην πέμπτη θέση της κατάταξης, πίσω από το Dacia Sandero, το Volkswagen T-Roc και το Fiat 500.
Το Tesla Model Y τα πήγε πολύ καλά με 138.128 μονάδες. Κατάφερε να ξεπεράσει τις πωλήσεις του Model 3 και να γίνει το ηλεκτρικό όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Με 233.307 εγγεγραμμένες μονάδες, η Tesla ήταν η 18η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, μπροστά από άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Seat, η Mini, η Mazda ή η Suzuki.
Η Cupra έχει κάνει εξαιρετική δουλειά με το Formentor: 87.175 μονάδες, αύξηση 68 τοις εκατό, επίσης τα Renault Arkana, Mercedes C-Class, Volkswagen Taigo, Dacia Jogger, Dacia Spring, BMW Σειρά 4, Hyundai IONIQ 5, Cupra Born, Polestar 2, Kia EV6 και το Mitsubishi Eclipse Cros τα πήγαν καλά.