Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το 2010, ο Όμιλος Volkswagen απέκτησε το 90,1% της ιταλικής εταιρείας σχεδιασμού αυτοκινήτων Italdesign. Μίας εταιρείας που είναι υπεύθυνη για μερικά από τα πιο εμβληματικά ιταλικά σπορ αυτοκίνητα και supercars όλων των εποχών. Η αγορά έγινε τεχνικά μέσω της Lamborghini, επίσης εταιρείας του ομίλου VW, και τώρα υπάγεται στην Audi.
Οι Γερμανοί φέρονται να επιθυμούν να πουλήσουν την Italdesign
Οι εκπρόσωποι του συνδικάτου της Italdesign ενημερώθηκαν ότι η εταιρεία ήδη είναι σε φάση προετοιμασίας για πώληση σύμφωνα με το Automotive News Europe. Μια συνάντηση με τους εργαζόμενους της εταιρείας έχει προγραμματιστεί για σήμερα, 12 Μαΐου, στα κεντρικά γραφεία της Italdesign στην Ιταλία όπου και πρόκειται να παρθεί μία μεγάλη απόφαση.
Ιταλικά δημοσιεύματα υποδηλώνουν ότι η Audi δεν λαμβάνει απλώς μέτρα για μια πιθανή πώληση, αλλά έχει ήδη ετοιμάσει κάτι. Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε πιθανούς αγοραστές σε αυτό το σημείο, αλλά οι εργαζόμενοι στο Τορίνο (περίπου 1.000) ανησυχούν για το τι θα ακολουθήσει. Μάλιστα μετά τη συνάντηση της 12ης Μαΐου, ακολουθεί μια άλλη που έχει προγραμματιστεί για τις 19 Μαΐου και στην οποία φέρεται να συμμετέχει ένας εκπρόσωπος από το βιομηχανικό συνδικάτο του Τορίνο.
Η προηγούμενη πώληση της Italdesign στο VW Group κράτησε την εταιρεία ριζωμένη στην Ευρώπη. Με τα πράγματα να ανθίζουν στην Κίνα, δεν θα ήταν έκπληξη να δούμε την ιστορική μάρκα να μεταφέρεται σε κινεζική ιδιοκτησία (όπως π.χ. η Pininfarina που πωλήθηκε στην Mahindra με έδρα την Ινδία).
Τούτου λεχθέντος, θα μπορούσε να υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον, δεδομένου του κύρους της Italdesign, καθώς και της τεχνογνωσίας της σε θέματα styling και μηχανικής. Από το αρχικό Audi 80 και την Alfa Romeo Brera μέχρι την BMW M1 και το DeLorean DMC-12, τα σχεδιαστικά αποτυπώματα της εταιρείας βρίσκονται παντού.