Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο πρόεδρος της Toyota έχει δηλώσει πως η ηλεκτροκίνηση δεν θα πρέπει να είναι μονόδρομος, αλλά μία ακόμη επιλογή. Ο ισχυρός άνδρας της ιαπωνικής φίρμας «ξαναχτύπησε» λέγοντας πως το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών δεν θα ξεπεράσει το 30%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Akio Toyoda, το υπόλοιπο της αγοράς θα καλύπτεται από υβριδικά οχήματα, οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. “Οι κινητήρες σίγουρα θα παραμείνουν”, ανέφερε ο Toyoda σύμφωνα με το Bloomberg. Δεν είναι σαφές πού βρίσκει ο Toyoda αυτό το στοιχείο ή αν έχει στο μυαλό του μια συγκεκριμένη ημερομηνία για να συμβεί αυτό το ανώτατο όριο. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει να πουλάει 1,5 εκατομμύρια EVs ετησίως μέχρι το 2026 και 3,5 εκατομμύρια μέχρι το 2030.

Πέρυσι, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν περίπου το 18% του συνόλου των πωλήσεων νέων οχημάτων παγκοσμίως. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί. Το Bloomberg, για παράδειγμα, αναφέρει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το 44% των πωλήσεων νέων οχημάτων μέχρι το 2030 και το 75% μέχρι το 2040. Ο αριθμός αυτός, βέβαια, θα διαφέρει ανάλογα με τη χώρα, καθώς ορισμένες πιθανώς θα μείνουν πίσω στις υπάρχουσες ανάγκες υποδομής.

Η προσέγγιση της Toyota

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Toyota ήταν πάντα αρκετά συντηρητική με την ανάπτυξη των EV. Η μάρκα έχει υπάρξει ισχυρός υποστηρικτής του υδρογόνου, αν και κοιτάζει μακριά στο μέλλον για την επιτυχία των FCEV (fuel cell electric vehicles). Σήμερα, έχει αποδεχτεί τα EVs ως απαραίτητα για να καλύψουν το κενό μεταξύ των υβριδικών και των FCEVs, αλλά ο Toyoda λέει ότι ποτέ δεν θα καλύψουν πλήρως τις ανάγκες του κόσμου. Υποστηρίζει ότι η υποδομή είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που ταλαιπωρούν την υιοθέτηση των EV.

Εσείς τί πιστεύετε;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης